• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Stacja Rudy H0e.

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
Z

Zv

Gość
#1
Wiec jednak Rudy :) niespodziewany laureat konkursu. Zamieszczam plan stacji wykonany na podstawie dostępnych w necie satelitarnych zdjęć, oględzin i weryfikacji stanu faktycznego na miejscu. Oznaczyłem położenie wszelkich wskaźników. Dorysuje jeszcze połzenie lamp. Stacja będzie budowana w obecnym układzie. Udało się ja zmieścić na 4 mb. Rozjazd w kierunku trójkąta będzie wykonany a nóż kiedyś dobuduję skrzynkę z trójkątem. Jedynym kompromisem w stosunku do faktycznego stanu jest położenie budynków gospodarczych w górnej części stacji. Musiałem je przesunąć aby nie poszerzać skrzynek ponad 500mm szerokości. Są przesunięte o ok 30 mm w kierunku torów. Rozjazdy moje produkcji 1:7 R63. Jeśli czas pozwoli to w tym roku powstaną skrzynki i ułożę całe torowisko. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi pomysły.
Moze ktoś z Was wie czy semafor obecnie świetlny był kiedyś kształtowy? czy były tam inne semafory?

Rudy plan..jpg
 

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
Reakcje
59 0 0
#2
O ile mnie pamięć nie myli były kształtowe, były wyjazdowe i wjazdowe z obu stron. Trasę pędniową wjazdowego od strony Paproci (i sam fundament) można jeszcze w miarę dobrze zlokalizować. Istotna sprawa - ślepo zakończony tor po lewej był kiedyś dużo dłuższy, biegł wzdłuż szlakowego, pełnił przez jakiś czas funkcję wyciągową, potem odstawczą. Wycięto go w ramach uzupełnienia innych ubytków. Co do wyjazdu z torów lokomotywowni, nie wiem, czy nie było tam wzorem bytomskim tarczy zaporowej.
 
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#3
Jak się na mapie Google postawi "ludzika" w miejscu oznaczonym strzałką, i skieruje jego oczy w kierunku stacji...
Rudy mapa.jpg

...to wjazdowy semafor kształtowy od strony Paproci mamy jak na dłoni :)
Rudy.jpg

Przed semaforem widać słupek pędniowy, więc mógł być on poprzedzony ruchomą tarczą ostrzegawczą... co byłoby sporą niespodzianką :niepewny:
Rudy 2.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Z

Zv

Gość
#5
Ten wjazdowy od strony stacji znalazłem na własnej na fotce z przejazdu wczoraj :) A potraficie ustawić mi je na moim rysunku? I kiedy zostały usunięte? @Fisz w którym miejscu powinna stać taka tarcza?
Wiecie to mega atrakcyjne elementy :) ale ustawiać ich na pałę nie żeby tylko były nie chcę.

DSC09545.JPG
 
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#6
To jeszcze taka informacja, może się przyda, a może nie :)
Dodatek do Służbowego Rozkładu Jazdy Górnośląskich Kolei Wąskotorowych ważny od 1 lipca 1981 r.
Część I zawierająca warunki techniczno-ruchowe linii. Tabela 4.
Tab. 4.jpg

Wtedy już wyjazdy pociagów z Rud w obu kierunkach odbywały się nie na sygnał zezwalający na semaforze, a na podstawie pisemnego pozwolenia i sygnału nakaz jazdy podawanego przez dyżurnego ruchu.
Nie wyklucza to oczywiście, że przyjmowanie pociągów odbywało się na sygnał zezwalający na semaforze wjazdowym.
 
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#8
Może, ale nie musi. Mogły być "skasowane" wskaźnikami W31.
(...)w którym miejscu powinna stać taka tarcza?
Zobacz załącznik 393934
Tarcza musi stać w takiej odległości, by można było zatrzymać pociąg przed semaforem wskazującym sygnał "stój", czyli w odległości drogi hamowania.
W Nieborowicach tarcze stały 400 metrów przed semaforami wjazdowymi, gdzie największa szybkość na szlakach przyległych do stacji wynosiła 30 km/h. Na szlaku szlaku Stanice - Rudy było to też 30 km/h, a na szlaku Rudy - Paproć 20 km/h. Myślę, że tarcze stały w tej samej odległości. Na makiecie i tak musimy iść na kompromis...
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#9
@Sebastian tarcza przed wjazdowym od strony Paproci jest :) widziałem ja jadąc wczoraj i to ona dała mi natchnienie że może za nią jest semafor :) Pytałem o wpis Fisza :"Co do wyjazdu z torów lokomotywowni, nie wiem, czy nie było tam wzorem bytomskim tarczy zaporowej."
 
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#10
OK. Wywalisz najwyżej zbędne wpisy.
Czy to może oznaczać ze wtedy już nie było fizycznie semaforów wyjazdowych?
Tak analizuję i moim zdaniem takich semaforów na tej stacji w ogóle nie było.
Ten świetlny, wyjazdowy w kierunku Paproci to coś jak semafory wyjazdowe w Rogowie Tow. Wąsk... ustawione dla urozmaicenia. Na tym filmie widać, że ma oznaczenie A1/2, co już jest błędne (pewnie masz fotkę to potwierdzisz).
Poza tym na zdjęciu z 1985 r. w monografii K. Soidy tego semafora nie ma. Nie ma też na żadnym zdjęciu śladu po kształtowych na tej stacji.
 

Merlin

Moderator Grupy BGM
Zespół forum
BGM
H0e
Reakcje
1.371 2 0
#11
@Zvolack jeśli będziesz miał jakieś wątpliwości których nie uda się dojść na forum, to napisz na maila kolejki w Rudach, jeśli napiszesz co robisz wraz z planem, to takie informacje na pewno Ci udostępnią, może nie skany, ale telefonicznie, czy do wglądu u nich.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#12
Wtedy już wyjazdy pociagów z Rud w obu kierunkach odbywały się nie na sygnał zezwalający na semaforze, a na podstawie pisemnego pozwolenia i sygnału nakaz jazdy podawanego przez dyżurnego ruchu.
Wyjazdy pociągów z Rud odbywały się na podstawie pisemnego pozwolenia LUB sygnału nakaz jazdy podawanego przez dyżurnego ruchu. W nagłówku tabeli jest to wyraźnie napisane, a w kolumnie 4 są wymienione wszystkie możliwe sytuacje dla danej stacji. Nie znaczy to, że zawsze wszystkie muszą występować jednocześnie.
 

Inkson

Moderator Forum Dla początkujacych
Zespół forum
BGM
Reakcje
1.398 28 0
#14
Nie wiem czy Ci to pomoże, czy bardziej zagmatwa ale na Twoim planie podziału skrzynek masz cztery różne ich rodzaje, a w taki sposób można by było je ujednolicić do dwóch rodzajów po trzy sztuki. A po prawej stronie można dołożyć mały trapezik z wyjściem na Fremo.
Rudy plan.inkson.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
Reakcje
59 0 0
#15
Z tarczą na grupie lokomotywowni to był taki luźny zamysł, na BKw takowa osłaniała wyjazd z depo i była sterowana z nastawni, tutaj też mogłaby się sprawdzić.

Można też wrócić do zabudowy budynku wagonowni, oryginał spłonął, jednak na makiecie można go odtworzyć.
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#16
Dzięki za wszystkie koncepcyjne uwagi :) dorysowałem kilka detali - jak położenie lamp, wskaźników, słupków hktm, semafor i drugi kran po którym jest tylko płyta w ziemi.
Obok drugiego krany jest betonowy postument w prawym dolnym rogu A2 - czyżby po dźwigu?
@inkson poprawiłem swoje skrzynki wg Twojego pomysłu, jednak wylotową zostawiłem bez zmian. Spakowanie jej ze skrzynkami B nie będzie problematyczne. THX!
@Fisz budynek wagonowni jest zaznaczony na A3, został po nim tylko szkielet.. jeśli znajdę dokumentację foto to go odtworzę jeśli nie to powstanie szkieletowa konstrukcja tak jak jest dziś.

Rudy układ..jpg
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.992 140 0
#17
Tam na styku A3 i C (A2 i A3 zresztą też), tor i rozjazdy są niebezpiecznie blisko skraju modułów.
Zrób coś z tym.
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#18
Na styku A2iA3 jest od główki szyny do krawędzi 58mm tego nie ruszam, ale A3 i C tam mam tylko 29mm.. podumam już jutro.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki