• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Stacja POPOWÓW FABRYCZNY

OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Nawet ja wróg druta, muszę przyznać że pikne.
Czytając taką opinię od "wroga druta" aż mnie kusi, żeby nie napisać sprostowania. No tylko to sumienie... :mad:. Mój wkład w to co widać jest niestety znikomy. Pomost sygnałowy - budowa i kabelkologia P Zbigniewa Kluby. Mój wkład: wydrążenie otworków w sklejce :p. Słupy pół bramki - budowa P Grzegorz Siódym. Mój wkład: wydrążenie otworków w sklejce :p. No tylko przy plątkach się napracowałem, a tu mi trawa na nich wyrosła...:p.
 

Marcin Kempa

Aktywny użytkownik
Czytając taką opinię od "wroga druta" aż mnie kusi, żeby nie napisać sprostowania. No tylko to sumienie... :mad:. Mój wkład w to co widać jest niestety znikomy. Pomost sygnałowy - budowa i kabelkologia P Zbigniewa Kluby. Mój wkład: wydrążenie otworków w sklejce :p. Słupy pół bramki - budowa P Grzegorz Siódym. Mój wkład: wydrążenie otworków w sklejce :p. No tylko przy plątkach się napracowałem, a tu mi trawa na nich wyrosła...:p.
Idąc twoim tokiem myślenia to mało jest prawdziwych modelarzy, bo większość używa torów które inni wyprodukowali, taboru nie zbudowanego własnoręcznie, budynków od seryjnych wytwórców itd. Sztuką jest zrobić tak żeby to wszystko wyglądało pięknie na makiecie. Tobie udało się to jak mało komu! Podziwiam i zazdroszczę ;) I mniej skromności mistrzyniu :)
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Przepraszam. Nie chcę moimi wpisami wybijać wątku na początek listy ale muszę koniecznie coś wyjaśnić. Proszę nie uznawać mnie za kokietkę! To, co piszę o producentach, to mój hołd oddany im - ludziom, którzy umożliwiają mi tworzenie takich klimatów. Jak mam inaczej okazać im szacunek? Jak mógłbym chwalić się tym, co zrobiłem bez ukłonu dla tych, którzy się dla mnie natrudzili?
Tutaj (aby nie było samo tylko pisanie), za zgodą Irka - EU07 z fotogalerii.
Pod semaforem.JPG
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Z tęsknoty za kolejkami i korzystając z okazji, że trzeba coś zrobić ukradłem Rodzinie i sobie godzinę na rzecz Polskich Kolei Podomowych (lub jak woli Hoart Prywatnych).
Dziś ważny dzień.
Decyzją naczelnika stacji została podpisana zgoda na zamknięcie Lokomotywowni Pozaklasowej w Popowowie Fabrycznym. Piszę to ze ściśniętym sercem. O likwidacji mówiło się u nas od dawna (a właściwie szeptało, bo jak Gawryluk usłyszał to łapał za fraki i kazał wypluwać "to" słowo). Decyzja przyszła po "kropelce, która przepełniła czarę". Kropelką był chętny na odebranie elektrycznej sieci trakcyjnej starego standardu (R-ura/0.56mm/wodociągoWA), którą to sieć na tę okoliczność rozebrano. I jest to jedyne pocieszenie, że będzie gdzieś, komuś służyć.
Z lokomotywowonią związane są liczne wspomnienia. Była moją pierwszą próbą budowy modułów, a projekt konsultował i umieścił RĘCZNE ZAPISKI PRZESŁANE LISTEM !! sam Szef Wszystkich Szefów @Tomek K (oczywiście manuskrypt mam zabezpieczony w naszej Izbie Pamięci). Niestety nie posłuchałem modelarzy, którzy mieli już doświadczenie i mi mówili: "Nie rób dużych projektów na początku. Zrób coś mniejszego i poznaj technikę", "Zainwestuj w dobre materiały na samym początku" itd. Zbudowałem moduły na skrzynkach ze zbyt cienkiej sklejki - nie wytrzymała i odkształciła się. Dla oszczędności sam zmontowałem skrzynki - wybrzuszenia i odkształcenia do dziś piją moje zdrowie rozprzestrzeniając się po całej stacji. Puściły prawie wszystkie spoiny, którymi bez doświadczenia łączyłem szyny z przewodami zasilającymi, co boleśnie odczułem, gdy nie mogłem wyjechać lokomotywą na tory stacyjne. Gawryluk próbował to wszystko ratować ale to była praca Syzyfa. Co tu będzie dalej? Pewnie jak to bywa w obecnych czasach osiedle albo hipermarket. Czekamy na decyzję. Niech to będzie przestrogą dla początkujących. Dużo czasu i pieniędzy się zmarnowało.

Zdjęcia z rozbiórki
Pożegnanie 2.jpg

Pożegnanie 1.jpg

Pożegnanie 5.jpg


Gdzie będzie stacjonować tabor? Gdzie będziemy robić naprawy? No jeszcze nie wiadomo. EN57 ma być delegowany do Radzymina na czas wielkiej wystawy M-CITY (mam nadzieję że się nim dobrze zaopiekują - poproszę naczelnika). Reszta będzie chyba stacjonować gdzie się da....
 

WITKOIM

Znany użytkownik
Ba! Przecież dopiero co podpisana została umowa :) .
Nie martw się... u mnie też została już podpisana umowa na przebudowę makiety. Niestety, ekipa remontowa nie może wejść jeszcze na plac budowy, ponieważ prace wstrzymują trzy maluch, które mają szybsze rączki niż ja nóżki :). Ale rosną maluchy więc będę miał pomocników. Niech się uczą i patrzą od małego.
 

Hoart

Znany użytkownik
- Bostoku -a nie ma tam czegoś ciekawego na tych rozległych rozstepach "zakazanych" (jak mowią o tych terenach miejscowi) bocznic porosnietych krzakami - tam gdzie jeszcze Twój obiektyw nie dotarł ? ze tak to ujme - ogromny teren tej lokomotywowni sąsiaduje z terenami wojskowymi jakimiś bazami paliwowymi i jest szczegolnie pilnowany do dZiś , mnie interesuje przede wszystkim ten rejon , należący do lokomotywowni , na ktorym do dzis nie mozna focic ani wejsc tam - co tam jest ukrywane to cholewa jasna wie , od miejscowych zlomiarzy wieść niesie ,że w okolicy starego portu w gestych chaszczach stoją ponoc jakies wagony czy loki , maszyny??
- może Ty cos uronisz - co tam jest? -i czy w ogole tam jest cos ciekawego , czy tylko nieciekawy stary szmelc
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Heloł :) Krok po kroku, z prędkością ślimaka ciągnącego "Big Boy`a" buduję moją stację. Po okresie walki z głowicą zachodnią stacji postanowiłem rozbudować nieco głowicę wschodnią gdzie mieści się nowy zakład Energetyki. Działanie wymusił smutny incydent z Arturowem (o nim będzie później, bo coś mam kłopot ze zdjęciami) i pilna potrzeba przeniesienia elektrycznej sieci trakcyjnej z zamkniętej dla ruchu kolejowego linii Arturów-Miloszów. W sumie dobrze się stało, że wrócilismy na głowicę wschodnią, bo z Gawrylukiem myśleliśmy, że "Wagonówka" odda nam swoje budynki po remoncie ale okazało się, że nie, i że my sami mamy sobie wyremontować budynek biurowy oraz nocelgownię, i że nie wyremontujemy sami, ponieważ zabrakło funduszy. No cóż. Ważne jak sobie to urządzimy w środku (kiedyś). Przy okazji jazd próbnych po placu ładunkowym ujawniła się awaria rozjazdu 204 co bardzo utrudni oblot składu stojącego przy peronie i wymusi potrzebę stosowania zamka zwrotnicowego, od którego niechybnie zgubią się klucze. Ale my tak mamy.
Oto rzut okiem na plac i dawną halę napraw, a obecnie halę napraw i magazynową.
Rozbudowa Energetyki 2.jpg


Tak będzie wygląda cały układ torowy przyszłego zakładu

Rozbudowa Energetyki 1.jpg


A tu nasze lokalne popowowskie biuro Energetyki, z noclegownią i małą jadalnią. chyba zaczniemy od wywalenia tych szarych zasłon...

Rozbudowa Energetyki 3.jpg
 

Podobne wątki