• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

BIAŁYSTOK CIEBACZKI (d. POPOWÓW FABRYCZNY)

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
Reakcje
59 0 0
No to teraz zabawić się w typowego polskiego blacharza - skoro oni potrafią z potłuczonej lodówki wyklepać Opla Corsę, to u ciebie z pewnością zepsuta suwnica zamieni się w halę fabryczną Newagu :D Nie ma się nad czym zastanawiać, tylko działać, poprawiać, odbudowywać i dopieścić :)
 

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.254 18 1
Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni :)
Tu nie ma co współczuć, gdyż to oczywiste, że takie zdarzenie na Kolegę bstok70 podziała jak typowa płachta na typowego byka:)
Efektem tego będą efekty, które jeszcze bardziej będą wybałuszać nasze gałki oczne - czego Jemu (i sobie) życzę :)
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.285 41 5
Michał, masz złote rączki! Jak koledzy radzą - działaj, a zdziałasz na pewno coś, czego inni będą zazdrościć i podziwiać. A że nie zrozumiesz ich podniecenia - nie szkodzi, to tylko Twoja wrodzona "przesadna" (?) skromność ;)
KIBICUJEMY! :) Bądź jak Lewandowski ! ;)
 
Reakcje
1.731 13 0
Okropnie to wygląda:eek:... nie wiem jak ja bym to przeżył..... ale Michale- bardzo Cię proszę postaraj się naprawić to cudo (suwnica). no chyba ,że nie będzie Ci się chciało:rolleyes: to chętnie ją odkupię:podstepny:.....
 

poziomek72

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
NAMR
Reakcje
76 3 0
Popieram Pawła .Michale popatrz na Warszawę;)Była w gorszym stanie i odbudowali .Polak potrafi. Tak w ogóle patrząc na Twoje pajęczynki nabieram coraz większej ochoty popełnić coś pod drutem( może jakiś prosty moduł na początek)
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.970 6 0
kiedyś jeden z forumowiczów pokazał miazgę modeli , które to były lokatą , a miazga ta wyniknęła z urwania się półki , która robiła za składzik i bank i to faktycznie był smutek -po przez nie docenienie cięzaru modeli i niewłaściwe zamocowanie półeczki do ściany powstała kupa na podłodze pośród mebli i tej urwanej półki, niektóre modele było widać na zdjęciach ,że są uszkodzone co je dyskfalifikuje przy ponownej sprzedaży jako "stan idealny"- tak to tam nie było w tym zabawy, ale tu na tych czterech zdjęciach Michale nie jest tak żle, z Twojego opisu jawiło się ,że powstało rumowisko a tu tylko lampy są zniszczone atrakcyjnie zwłaszcze ta złamana przy podstawie wygląda to kapitalnie autentycznie jak realu na przykład po przejściu jakiegoś tornada u Ciebie Michale to tornado to był słynny bstok70 i tak nie wyrządził aż takich strasznych zniszczeń , suwnica - no cóż można przecież temu nadać inną historię ,że na przykład w energetyce postanowili się jej pozbyć i złomiarska ekipa zaczęła robić swoje i jest to opowieść o brutalnym demontażu tego urządzenia przy użyciu guliwera- ciekawe ,że "noga" tej suwnicy spadła na mur i murowi nic się nie stało ale jak to w prawdziwym życiu -od złomiarzy już pewien zdolny przedsiębiorca chciałby tą suwnicę odkupić i tak dalej i tak dalej ..coś się dzieje i wyobrażnia pracuje nie jest nudno- przecież popatrzeć można na to z innej strony a nie tylko słać kondolencje
 

Grzeju

Aktywny użytkownik
Reakcje
22 0 0
Informacje przygotwał Bartłomiej Grzelak na podstawie zebranych przez siebie informacji opartych na instrukcjach PKP. Wagony te były adaptowane z wagonów towarowych, które po naprawach rewizyjnych (czyli czyste) nie trafiały już do swoich obowiązków, tylko miały wstawiane ławki, otrzymywały przydział do stacji, napis na burcie "Tiowos" oraz hamulec ręczny. Jeździły na krótkich trasach, tam gdzie brakowało klasycznych "klas". Nie były to wagony przebudowane z towarowych. Epoka IIIc.
To nie ja przygotowałem , tylko Pan Krzysztof Koj (autor całego merytorycznego opracowania naszego wagonu). Ja to tylko zacytowałem... A chodzi o to że towosami nie należy nazywać pociągów towarowo-osobowych, tylko pojedyncze wagony, które oryginalnie są wagonami towarowymi, a służą do przewozu podróżnych. Bez zmiany numeracji i opisu na osobową, bez zmiany koloru, bez wpisania do rejestru wagonów osobowych.

Komentarz oczywiście jest dużo dłuższy, okraszony zdjęciami oraz wyciągami z odpowiednich przepisów PKP z lat 60-tych.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
To nie ja przygotowałem , tylko Pan Krzysztof Koj (autor całego merytorycznego opracowania naszego wagonu). Ja to tylko zacytowałem... A chodzi o to że towosami nie należy nazywać pociągów towarowo-osobowych, tylko pojedyncze wagony, które oryginalnie są wagonami towarowymi, a służą do przewozu podróżnych. Bez zmiany numeracji i opisu na osobową, bez zmiany koloru, bez wpisania do rejestru wagonów osobowych.

Komentarz oczywiście jest dużo dłuższy, okraszony zdjęciami oraz wyciągami z odpowiednich przepisów PKP z lat 60-tych.
Pewnie, na cały wpis Pana Koja nie ma co za bardzo liczyć? Ciekawy temat, bo o tych wagonach opowiadała mi mama, ale jeździła nimi do szkoły w latach 50-tych i to nie na jakiejś lokalnej linii, tylko takie kursowały do Bydgoszczy.
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
ciekawe ,że "noga" tej suwnicy spadła na mur i murowi nic się nie stało ale jak to w prawdziwym życiu -od złomiarzy już pewien zdolny przedsiębiorca chciałby tą suwnicę odkupić i tak dalej i tak dalej ..coś się dzieje i wyobrażnia pracuje nie jest nudno- przecież popatrzeć można na to z innej strony a nie tylko słać kondolencje
:) Oj, bo jak popuszczę wodze mojej wyobraźni, to Ty pierwszy wezwiesz po mnie karetkę psychiatrczną :p. A co do muru, to tylko Ci przypomnę, że to Twoja produkcja. Jedno przęsło się złamało, ale łatwo da się je skleić :kawa:. Dziś w Urzędzie Miasta zapadła decyzja o remoncie nawierzchni obu ulic: Młodzikowskiego i Poznańskiej. Zakład Utrzymania Elektrycznej Sieci Trakcyjnej zostanie odbudowany dopiero kiedy jego istnienie będzie miało sens, czyli gdy skończona zostanie stacja Popowów Fabryczny.

Może byś wrzucił jakiś schemacik lub plan?
Postarm się to zrobić w SCARMie. Nie radzę sobie z techniką komputerową, a w Paintcie się trochę wstydzę. Tylko ten weekend mam bardzo pracowity. Może być w przyszłym?
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
Dziś w nocy skończyłem zawieszanie sieci nad tym segmentem. Za dnia odbyły się próby jazd z podniesionym odbierakiem. Mimo braku naprężania podmakietowego (gdzieś zapodziałem moje śruby) ślizgacz ani na chwilę nie "zgubił" przewodu jezdnego. Jest więc sukces techniczny, niestety wizualnie...., ta sieć i te bramki...., ech jeszcze nie to.
PS Wreszcie dobrałem napięcie dla tarczy manewrowej 2.5V prądu stałego (ale nie prostowniczego).
Na krzywo.jpg
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
327 2 0
Bstok70, chyba znowu coś pomyliłeś, no i jeszcze mnie bardzo zawiodłeś.:niepewny: Jako że należę to Twojego fanklubu i czekam niecierpliwie na jakieś fajne fotki z makiety, Ty znowu raczysz nas zdjęciami z wycieczki na stację. Choć ta fotka wyżej, z nastawni, podoba mi się.

A tak na poważnie, to tym kiepskim żartem staram się dać upust moim bogatym emocjom na widok Twoich prac. Przy niczyich innych pracach się z tym nie spotykam. Może przez mnogość detali? Czy fantastycznie wykonaną sieć trakcyjną? Czy może przez poczciwy polski tabor? Czy może przez wszystko razem wzięte, i niesamowity polski klimat. Tak, czy siak gratuluję. Gratuluję poświęcenia, ciężkiej pracy, uporu, dla takiego efektu. (y)

Bstok, jeszcze jedno pytanko, ten EN57, to skąd takowy masz? Wycinanka GPM, czy jakieś inne ciekawe źródło? :D
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
Bstok, jeszcze jedno pytanko, ten EN57, to skąd takowy masz? Wycinanka GPM, czy jakieś inne ciekawe źródło? :D
Dziękuję za te miłe słowa. Traktuję je jako kredyt choć boję się, że go nie spłacę. To już niestety szczyt moich możliwości
a do ideału tak bardzo jest daleko :(. Mówią, że trening czyni mistrzem. Myślę, że tylko do pewnego etapu. Smuci mnie to, gdyż na zabawę w "plątki" poświęciłem bardzo, bardzo dużo czasu. Jeżeli to, co jest uznajesz za dopuszczalne, to kamień spada mi z serca :). A jeżeli chodzi o "Kibelki" to są to EZT zbudowane przez Jocifa Milosa ze Słowenii (modelni.wlaki.com) tu zdjęcia archiwalne ich obu - ten granatowo-żólty jest bez napędu i miał być doczepny, kremowo-niebieski jest ucyfrowiony przez Fenixa, ale tarcie spowodowane blaszkami do pobierania pradu z osi jest tak duże, że EZT-y w tandemie nie mogą jeździć. Jest cały wątek w dziale Tabor (EN57 od Milosa i Modela)
Pozdrawiam i dziekuję za wszystkie miłe słowa (za krytykę też dziękuję ale chyba mnie za bardzo chronicie przed nią, na szczęście na PW dostaję "bęcki")
PS Zdjęcia to odgrzane kotlety z nieistniejacej już w tym kształcie stacji postojowej
EN 57.jpg
EN PF 2.JPG
 

eSeL

Znany użytkownik
Reakcje
24 0 0
Chcesz bęcków? To skaży nam szto robią te dwa amerykany w hali napraw EZT???
Poza tym własnie wyklikałem Ci dwa docenty!
Sieć magnifiqe !!!
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.285 41 5
Chcesz bęcków? To skaży nam szto robią te dwa amerykany w hali napraw EZT???
Poza tym własnie wyklikałem Ci dwa docenty!
Sieć magnifiqe !!!
Toż wujkowie- bracia bliźniacy, Theodor i Mathew przyjechaly ze Czikago oglondać plontky bratanka Michała... :D