BIAŁYSTOK CIEBACZKI
Korzystając, że na Hobby 2022 większa część stacji została rozłożona (w warunkach domowych rzecz to niemożliwa), chciałbym zaprezentować jej aktualny stan. To dla tych, którzy nie wierzyli, że cokolwiek się tu wydarzy
. Stacja zmieniła nazwę na Nocy Muzeów, podczas której jej fragment był eksponowany w sali szkoleniowej Zakładu Polskich Linii Kolejowych w Białymstoku. Obecna nazwa, to taki trochę żart. Stacja Białystok Ciebaczki nie istnieje. Istnieje Białystok Bacieczki. Jest to dwutorowa mijanka na linii Białystok - Ełk. Nazwa została dobrze przyjęta przez widownię, czasem wzbudzała wesołość, więc została usankcjonowana. Podsumowując: ma białostocki rodowód ale w realnym świecie nie istnieje, stąd żartobliwa nazwa. Z założenia jest na linii dwutorowej, która rozchodzi się w obrębie stacji na dwie linie jednotorowe. W pełnej wersji będzie połączona ze zmodernizowanym posterunkiem odstępowym Białystok Bacieczki i układem bocznic nieco inspirowanym podobnym układem w większości rozebranej i dawno zamkniętej bocznicy do fabryki dywanów w Fastach. Do kompleksu dochodzi jeszcze baza Zakładu Energetyki. Tu prace jeszcze trwają. Wszystko ma być zelektryfikowane. Zdjęcia przedstawiają kolejno fragmenty stacji od strony rozejścia się linii jednotorowych. Peron jest tymczasowy ale trzyma się tak jakby miał zostać na zawsze. Bocznica to miała być lokomotywownia z obsługą EZT. Niestety jeden z modułów nie pasuje do układu (tak to jest, gdy nie można wszystkiego połączyć podczas budowy). Widoczna hala, to hala przeglądów międzypociągowych dla lokomotyw i EZT. W głębi (na module, który nie pasuje) będzie hala postojowa i pozostała infrastruktura lokomotywowni. Rozważam małe stanowisko dla podstawowej obsługi parowozów, bo te już teraz do mnie zajeżdżają.
Widok na układ torowy.
Zobacz załącznik 931726
Głowica zachodnia
Zobacz załącznik 931727
Równia stacyjna i fragment głowicy zachodniej.
Zobacz załącznik 931728
Równia stacyjna
Zobacz załącznik 931729
Równia stacyjna
Zobacz załącznik 931730
Równia stacyjna i fragment wschodniej głowicy rozjazdowej
Zobacz załącznik 931731
I jeszcze rzut oka od strony zachodniego toru wyjazdowego z lokomotywowni. Po lewej hala napraw międzypociągowych. Wagony pasażerskie stoją na torze komunikacyjnym między torami postojowymi dla EZT (w głębi po lewej), a częścią w której uzupełnia się paliwo, piasek itp.
Zobacz załącznik 931732