Oto najczęściej stosowane powtarzacze sygnalizatorów na pulpitach kontrolno-sterowniczych.
1. Powtarzacz tarczy manewrowej. Światło niebieskie powtarza stan zasadniczy tarczy manewrowej – sygnał Ms1. Światło białe powtarza podany sygnał Ms2. Oczywiście światła te świecą naprzemiennie – jedno lub drugie.
2. Powtarzacz semafora. Światło czerwone powtarza stan zasadniczy semafora – sygnał S1. Światło zielone powtarza każdy sygnał zezwalający, bez względu na jego faktyczny obraz sygnałowy na semaforze (z wyjątkiem sygnału Sz). Światło białe powtarza sygnał Ms2. Te światła również świecą naprzemiennie – jedno, drugie lub trzecie. Dodatkowo światło białe powtarza także użyty na tym semaforze sygnał Sz, wówczas przy świecącym się świetle czerwonym (powtórzenie sygnału S1 na semaforze) miga światło białe. Jeżeli semafor nie posiada komory światła białego, jego powtarzacz będzie miał tylko dwa światła – czerwone i zielone.
3. Powtarzacz tarczy ostrzegawczej i sygnalizatora powtarzającego. Światło pomarańczowe powtarza stan zasadniczy tarczy ostrzegawczej Os1 lub sygnalizatora powtarzającego Sp1. Światło zielone powtarza sygnał Os2-4 lub odpowiednio Sp2-4, bez względu na faktyczny obraz sygnałowy na sygnalizatorze. Światła te świecą oczywiście naprzemiennie. Uwaga – tarcza ostrzegawcza ma swój własny powtarzacz, każdy sygnalizator powtarzający, a więc jeden do trzech też posiada swój własny powtarzacz.
4. Powtarzacz sygnalizatora sygnału zastępczego. Jeżeli na posterunku ruchu do sygnalizowania wjazdu z toru niewłaściwego użyty jest osobny sygnalizator sygnału zastępczego (jedna komora światła białego), wówczas posiada swój powtarzacz na pulpicie, który w stanie zasadniczym jest ciemny, a w przypadku użycia sygnału Sz, miga białym światłem. Jeżeli sygnalizator taki ma formę semafora (dwukomorowy z komorą światła czerwonego oraz białego), wówczas jego powtarzacz również będzie miał dwa światła: czerwone do powtarzania sygnału S1 (który świeci się stale) oraz białe migające, do powtórzenia użytego sygnału Sz.
Na pulpicie przy powtarzaczach sygnalizatorów umieszcza się przyciski do ich sterowania (z wyjątkiem powtarzaczy tarcz ostrzegawczych i sygnalizatorów powtarzających). Przycisk taki służy do podania sygnału zezwalającego na sygnalizatorze. Zmiana sygnału zezwalającego na zabraniający powinna następować samoczynnie, pod wpływem przejeżdżającego taboru (nie dotyczy to tarcz manewrowych oraz sygnału Ms2 podanego na semaforze przy przebiegach zamykanych, gdzie złożenie tarczy lub sygnału Ms2 na semaforze musi dokonać operator). Musi ponadto istnieć możliwość doraźnego skasowania podanego sygnału zezwalającego. Można sygnał skasować tym samym przyciskiem, którym podaje się sygnał zezwalający, lub oddzielnym przyciskiem, umieszczonym w innym miejscu pulpitu. Także przyciski do sygnałów zastępczych umieszcza się poza planem torowym, w osobnym miejscu na pulpicie, w grupie porzycisków sygnałów Sz.
Gratuluję refleksu z ustawieniem i konfiguracą pulpitu - właśnie tak musi być skonfigurowany, jak widzi okręg nastawczy personel obsługi - brawo!