• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Stacja Polanica-Zdrój

OP
OP
PadreP

PadreP

Aktywny użytkownik
Dobra podpowiedź. Z tym torem po lewej. Ten w głębi został trochę zmodyfikowany dla urozmaicenia. Wstawiłem tam bowiem dwie zwrotnice, których generalnie nie było w oryginale.
 
OP
OP
PadreP

PadreP

Aktywny użytkownik
Tory poprawione. Zdjęcie wkleję nieco później.
Obecnie zastanawiam się nad malowaniem torów (jakie kolory), czy montować pędnie i kanały pędniowe, imitacje skrzynek napędowych przy zwrotnicach oraz zwrotniki. Przeglądam sklepy i zobaczymy, co z tego wyjdzie. Przed ułożeniem krawędzi peronowych i bocznicowych oraz szutrowaniem, powinienem ewentualnie takowe elementy umieścić. Co doradzacie?
 
OP
OP
PadreP

PadreP

Aktywny użytkownik
@t_domagalski ponieważ nie mogę wysłać PW, kieruję do Pana zapytanie w wątku. Czy posiada Pan projekt wschodniej strony stacji? Konrad wstawiał w wątku Pański projekt strony zachodniej. Będzie on mi pomocą w umieszczeniu kanałów pędniowych.. Będę wdzięczny za pomoc.
 
Wschodniej głowicy nigdy nie skończyłem, bo wcześniej zrezygnowałem z realizacji projektu (rozjazdy 12 stopni okazały się zbyt zabawkowe... ;) ).
BTW, projekt zachodniej głowicy też nie został całkiem ukończony. Rozrysowałem tylko napędy zwrotnicowe, ale już nie zdążyłem zabrać się za rygle. Wszystkie napędy w torach głównych Polanicy były bowiem ryglowane.
 
OP
OP
PadreP

PadreP

Aktywny użytkownik
Może popełnię w tym momencie faux pas, ale zapytam: coż to są te rygle?
Patrząc na projekt zachodniej głowicy i dostępne zdjęcia części wschodniej, myślę, że uda mi się mniej więcej zaprojektować.
Nie bardzo się znam na tych wszystkich elementach całej zabudowy i nie do końca wiem jakie i ile tych elementów powinno być. Prawdopodobnie cały osprzęt będę zamawiał w sklepie https://wenz-modellbau.eshop.t-onli...s/Spur_0/Laengs_der_Trasse_in_0/drahtzugstell

Może ktoś pomoże w projekcie? Będę wdzięczny :)
 
Może popełnię w tym momencie faux pas, ale zapytam: coż to są te rygle?
Wejdź np tu: https://www.bsk.isdr.pl/srk_zwrotnice.php i zobacz od ok. 2/3 strony. W uproszczeniu napędy ryglowe zabezpieczały przed przełożeniem zwrotnicy rozjazdu pod przejeżdżającym pociągiem. Akurat w Polanicy Zdrój rygle były zamontowane jako osobne napędy leżące naprzeciwko napędu zwrotnicowego. Podobnie jak tutaj pod pozycjami 16 i 17.
Prawdopodobnie cały osprzęt będę zamawiał w sklepie https://wenz-modellbau.eshop.t-onli...s/Spur_0/Laengs_der_Trasse_in_0/drahtzugstell
Może ktoś pomoże w projekcie? Będę wdzięczny :)
Osprzęt z tej strony jest typowo niemiecki. Polskie napędy miały bardzo charakterystyczne krzyżowe tłoczenie. Może zastanów się nad samodzielnym ich zrobieniem?
 
OP
OP
PadreP

PadreP

Aktywny użytkownik
Może by i trzeba tak pomyśleć. Ktoś może by to wytrawił i będzie. Zestawy w h0 widziałem na forum. Może się udałoby i w 0 zrobić. Pomyślę, poszukam :)
 
OP
OP
PadreP

PadreP

Aktywny użytkownik
Przyglądam się właśnie zdjęciom Polanicy i zauważyłem, że te krzyżowe tłoczenia są wyłącznie na skrzynkach od napędów zwrotnic. Natomiast przy semaforach czy przy skrzynkach, w której pędnie "skręcają" już tych tłoczeń nie ma.. wiec mógłbym zamówić te niemieckie..
 
Przyglądam się właśnie zdjęciom Polanicy i zauważyłem, że te krzyżowe tłoczenia są wyłącznie na skrzynkach od napędów zwrotnic. Natomiast przy semaforach czy przy skrzynkach, w której pędnie "skręcają" już tych tłoczeń nie ma...
Zasadniczo tłoczenia powinny być na napędach zwrotnicowych i wykolejnicowych, towarzyszących im krążkach załomowych oraz na zwrotach załomowych i rozgałęźnych. Oczywiście zdarzało się, że pokrywy napędów "ginęły", szczególnie te mniejsze. Trzeba było je wtedy uzupełniać metodami gospodarczymi, np. wycinając z kawałka dowolnej blachy.

W skali 0 trawienie może się nie sprawdzić, bo musiałbyś trawić z bardzo grubej blachy. Te krzyżowe tłoczenia doskonale robi się tępym zaokrąglonym narzędziem w... aluminiowej pokrywce z serka homogenizowanego lub śmietany. ;) A resztę napędu można szybko i sprawnie zrobić z kartonu. Nie ma w tym dużej filozofii... Jakbyś potrzebował wymiarów, to rysunki znajdziesz na http://plany.zonk.pl/infrastruktura/sygnalizacja/ w grupie 1 tom 1B. ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
OK, dzięki za pomoc, ale nie rozumiem, dlaczego nie można zamieścić na tej stronie rysunków w bardziej znanym formacie? Po co takie komplikacje? Ten konwerter, podany przez kolegę Miśka, będzie chyba najlepszy, bo nie mam ochoty instalowania kolejnego programu (nawet darmowego) po to, by obejrzeć jeden czy dwa obrazki. Inne rysunki na tej stronie, np. parowozów, otwierają się wprost w internecie (ja używam Chrome).
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Makieta i moduł 0 49
Makieta i moduł 0 15

Podobne wątki