• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Stacja Nieborowice

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
OP
OP
Z

Zv

Gość
#21
Super! Biorąc pod uwagę co budują inni koledzy w H0e jest realna szansa na pokazanie niezłego kawałka tej linii!
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#23
To prawda... zobaczymy co czas pokaże a tym czasem kibicujmy!
Nieborowice które robi Sebastian maja bardzo fajny klimat.. są takie.... nie śląskie.
Ta stacja jest tak położona że mogła by być równie dobrze w dawnych Prusach wśród jezior... i sam budynek podobnie jak kilka innych na tej inni jest wielce urokliwy.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.052 26 1
#24
Nie rozpędzaj się tak Macieju, na razie to koledzy tylko piszą o tym co chcą zbudować, do budowy daleko, lub jeszcze dalej.
W rzeczy samej.
Ja, mimo ambitnych planów jestem na etapie robienia rysunków pod laser dla budynków i skrzynek pod Gliwice Wąskotorowe, bo akurat teraz mam wieczorami trochę czasu. Diabli wiedzą, czy późną wiosna nie wywieje mnie znowu do roboty na drugą półkulę, więc staram się wykorzystać go do maxa. Do tego, dochodzi jeszcze łódź, jej potrzeby i zdecydowane życzenie wnuków, odbycia kolejnej mazurskiej włóczęgi.
Ale ja jestem zaprawiony w takich "czasowych" bojach. Stację Nędza w H0e kleiłem pracując na elektrowni w Wilhelmshaven. Gdy robiłem sklejanki w 0e, to parowozownię skleiłem w Bośni, a stację Rudy w Malezji, co się spotykało z wyrozumiałym niezrozumieniem room service-u w hotelu, w którym mieszkałem. Gotowy wyrób zapakowałem do kartonu i przeżył bez problemów trasę Singapur-Katowice "par avion".
Mam jeszcze plan B, gdyby postawione sobie ramy czasowe dla Gl.W. = 2 lata byłyby poważnie zagrożone z racji zawodu, jaki uprawiam.
,
 
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#26
Dzisiaj trochę dłubania przy elektryce. W przeciwieństwie do rozwiązań stosowanych przez kolegów, u mnie nie będzie klasycznego pulpitu tylko przyciski w bokach skrzynek. Schowane są tak by nie wystawały z ich ścian, ale ich obsługa nie stanowi żadnego problemu. Na zdjęciu "guziczki" do sterowania wszystkimi trzema semaforami oraz rozjazdem nr 7. Na koniec wszystko zostanie estetycznie dopieszczone ;)
Pulpit.jpg

Przy okazji może ktoś z kolegów podpowie, jaki najlepiej napęd zastosować do semafora Weinert'a?

Możesz podać namiary na tego Węgra? Czy on robi "bausatze" czy gotowe wajchy i po ile?
Tutaj masz wszystkie informacje: http://forum.modelarstwo.info/threads/rozjazd-h0e-1-7-8-stopni-r63-z-węgierskiej-manufaktury.31764/
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 41 5
#30
Nie rozpędzaj się tak Macieju, na razie to koledzy tylko piszą o tym co chcą zbudować, do budowy daleko, lub jeszcze dalej.
Z tego, co słyszałem, Ty, Pawle, w ogóle dałeś sobie siana z budową czegokolwiek :)
Może ten fakt wpłynie pozytywnie na wydźwięk Twoich wypowiedzi na forum. Brzemię już nie ciąży ;)
Popraw mnie, proszę, jeśli się mylę. A może coś nowego szykujesz? :)
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
#31
Z tego, co słyszałem, Ty, Pawle, w ogóle dałeś sobie siana z budową czegokolwiek :)
Może ten fakt wpłynie pozytywnie na wydźwięk Twoich wypowiedzi na forum. Brzemię już nie ciąży ;)
Popraw mnie, proszę, jeśli się mylę. A może coś nowego szykujesz? :)
Ciekawe w jakim celu powstał Twój wpis.

Nie daję sobie siana, ponieważ jestem mięsożerny.
O jakim brzemieniu piszesz, ta część Twojej wypowiedzi jest absolutnie niejasna, jeśli nie podobają Ci się moje wypowiedzi nie czytaj ich, lub poproś admina o stworzenie działu w którym będziesz mógł przeczytać to co chcesz, o ile to ktoś napisze.
Nie będę Cię poprawiał, to jak uprawa ugoru, jeśli coś nowego szykuję, dowiesz się o tym ostatni.

Wracając do mojej uwagi na temat entuzjastycznych zapowiedzi, podtrzymuję to co napisałem, ostrożnie, mówi się łatwo, robi ciężej.
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 191 14
#32
Ciekawe w jakim celu powstał Twój wpis.
Nie będę Cię poprawiał, to jak uprawa ugoru, jeśli coś nowego szykuję, dowiesz się o tym ostatni.
Cholera. Myślałem że JA się ostatni dowiem. Ale może się nie dowiem nawet nigdy. Jeszcze lepiej.

@Sebastian rób, i nie dawaj się zdemotywować przez głupie gadanie. Tu masz parę screenów z filmiku jaki kręciłem w 91 roku. Seria fotek od semafora wjazdowego z kierunku Trynek w drodze do Rud. Klimat chyba się nie wiele zmienił wiele od 72…?

Capture_2018_03_13_18_42_20_698.jpg

Capture_2018_03_13_18_42_34_105.jpg

Capture_2018_03_13_18_42_49_339.jpg

Capture_2018_03_13_18_42_58_582.jpg

Capture_2018_03_13_18_43_10_264.jpg

Capture_2018_03_13_18_43_22_44.jpg

Capture_2018_03_13_18_43_36_929.jpg

Capture_2018_03_13_18_43_55_111.jpg

Capture_2018_03_13_18_44_02_854.jpg

Capture_2018_03_13_18_44_25_895.jpg

Capture_2018_03_13_18_44_31_275.jpg

Capture_2018_03_13_18_44_39_158.jpg

Capture_2018_03_13_18_44_44_467.jpg

Fotografie są mojego autorstwa. Używanie, rozpowszechnianie bez mojej pisemnej zgody zabronione.
 
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#33
Tu masz parę screenów z filmiku jaki kręciłem w 91 roku. Seria fotek od semafora wjazdowego z kierunku Trynek w drodze do Rud.
Choć mało wyraźne, to są to pierwsze jakie widziałem zdjęcia niemal całej i wciąż czynnej stacji już po przebudowie. Dzięki (y)
U mnie, jak pisałem już wcześniej, będzie układ torów sprzed 1972 roku, a więc charakterystyczny dla większości stacji na tej linii.
 
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#35
Na czym polegała ta przebudowa? Czy tylko na dodaniu żeberka?
W związku z budową wiaduktu nad torem kolei górniczej przebudowano przede wszystkim głowicę od strony Bojkowa, dobudowano peron między torami 1 i 3. Przełożono też fragmenty torów szlakowych z obu stron stacji. W torze nr 5 zabudowano wykolejnicę zabezpieczającą przed wyjazdem na szlak do Bojkowa.
Prosty schemat dla porównania ;)
Nieborowice rys.jpg
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.052 26 1
#36
Dzięki za informację. Jedno mi nie pasuje, otóż wjazd na stację od Bojkowa idzie przed stacją w wykopie, więc gdzie miałby sie podziać ten "S" toru szlakowego w wersji "po"? Peron między torami pamiętam i pamiętam, że wyjazd ze stacji w stronę Gliwic był prosty (1973). Chodząc po starotorzu nawet jeszcze dzisiaj, ślady podkładów sugerują układ "przed".
 
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#37
Narysowałem schemat bez zachowania skali czy właściwych wymiarów, więc "eska" wyszła jak wyszła. Nie mniej jednak głowica została przebudowana tak, że wjazd od Bojkowa miał taki układ.
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 191 14
#38
Na moim filmie widać wiazd przez łuk, jak narysował Sebastian.

„Fotki” są niewyraźne, bo to screenshoty z filmu kręcony na Sony Hi8 Camcorder.
 
OP
OP
S

Sebastian

Gość
#40
Powoli, ale do przodu. Stacja nie jest wielka, mimo to elektryki pod skrzynkami ciut trzeba pociągnąć.
Pierwszy "tortoise" zainstalowany i powolutku jak na żółwia przystało przestawia zwrotnicę. Nastawienie sygnału "wolna droga" na semaforze wyjazdowym kierunku Rud i wjazdowym z Rud (jednocześnie osłaniającymi skrzyżowanie z torem normalnym) uzależnione będzie od rozjazdu nr 7, który w stanie zasadniczym kieruje na żeberko ochronne. Obowiązkowo żarówka przeciwzwarciowa.
tortoise.jpg
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki