• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tw53 H0e

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.052 26 1
#21
Nie znam tych szczegółów, o których Kolega pisze. Jeśli tak było, to pewnie dawno i możliwe, że wtedy mogły być jeszcze problemy z własnością lokomotywy. Inną rzeczą jest, że władze mojego miasta, nie bardzo czują sprawę tej kolei. Takie mam odczucia, czytając od czasu do czasu na ten temat. Jak Rudy miały pomysł przedłużenia trasy w stronę Szymocic lub Stodół, to zainteresowali sie tym włodarze Gliwic, Rybnika, a ci z Raciborza już nie bardzo.
Marzenia o tym, aby jeszcze przywrócić do życia Tw53 ma wielu miłośników kolei. Ja też, ale nasuwa się pytanie,- po co?.
Sytuacja w mojej ocenie jest taka:
W Rudach stoi Pw53 przerobiony przez pana Janusza P. z Tw. Jeśli nie ma ważnej rewizji kotła, to sądzę, że nie byłby to wielki problem. Można by odczepić tender, zmienić budkę, dodać skrzynię węglową, przerobić tylną czołownice, założyć skrzynie wodne i jest Tw 53-13956 (bodajże). Tender z Peixa został brutalnie pozbawiony kontrbudki, ale przerobienie go na pług odśnieżny, dało by nowy i ciekawy eksponat.
Rozmawiałem kiedyś z kolejarzami z Rud na temat tego Pw. Mówili mi, że słabo jeździ, że zdycha pod górkę jadąc z letniakami do Stanicy, że zadziera mu przednią oś, a wszystko zwalali na to, że bez skrzyń wodnych, maszyna jest za lekka. Jakoś nie bardzo to do mnie dociera z dwóch powodów. Wody w skrzyniach ubywało, a Tw jeździły z ciężkimi pociągami i były chwalone. Mam zdjęcie innego Pw z roku 1978-go z okolic Mławy, jak dziarsko zasuwa z kilkoma czteroosiowymi krytymi wagonami normalnotorowymi na transporterach.
Przeróbka Pw z powrotem na Tw byłby to zabieg kosztowny, a Skansen jest finansowany głownie z budżetu gminy Kuźnia.
Drugi Tw stojący w Rudach, któremu pomalowano skrzynie wodne na żółto, to rzęch. Z niego można zrobić stojący i ładnie podświetlony eksponat, bo jeździł to on już raczej nie będzie.
Na początku tego postu zadałem pytanie ,- Po co?. Nie dla czego, bo ja wiem dla czego,- tylko po co? Jaki jest ekonomiczny sens odpalania co sobotę czterdziestotonowego parowozu o mocy 400 KM? Żeby poprowadzić po trzy letniaki na odcinku 4 kilometrów w jedna czy w druga stronę?. W tej roli świetnie spisuje się Las. Eksploatacja Tw była by moim zdaniem bardziej sensowna na bytomskiej części kolei, bo tam jest długa trasa.
W przypadku Rud ta rewitalizacja mogła by się udać jedynie, gdyby znalazł sie sponsor, który pokrył by koszty naprawy (przynajmniej w znacznej jej części) a potem opłacał eksploatację, lub ją współfinansował.
Załączam link do www.750mm.pl, http://750mm.pl/index.php?topic=3837.0 gdzie na temat Pw jest dyskusja i kilka zdjęć w wersji, kiedy poo przeróbce i doczepieniu tendra miał jeszcze skrzynie wodne.
Pozdrawiam
 
OP
OP
Tw53-2566

Tw53-2566

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 1 0
#22
Nie znam tych szczegółów, o których Kolega pisze. Jeśli tak było, to pewnie dawno i możliwe, że wtedy mogły być jeszcze problemy z własnością lokomotywy. Inną rzeczą jest, że władze mojego miasta, nie bardzo czują sprawę tej kolei. Takie mam odczucia, czytając od czasu do czasu na ten temat. Jak Rudy miały pomysł przedłużenia trasy w stronę Szymocic lub Stodół, to zainteresowali sie tym włodarze Gliwic, Rybnika, a ci z Raciborza już nie bardzo.
Marzenia o tym, aby jeszcze przywrócić do życia Tw53 ma wielu miłośników kolei. Ja też, ale nasuwa się pytanie,- po co?.
Sytuacja w mojej ocenie jest taka:
W Rudach stoi Pw53 przerobiony przez pana Janusza P. z Tw. Jeśli nie ma ważnej rewizji kotła, to sądzę, że nie byłby to wielki problem. Można by odczepić tender, zmienić budkę, dodać skrzynię węglową, przerobić tylną czołownice, założyć skrzynie wodne i jest Tw 53-13956 (bodajże). Tender z Peixa został brutalnie pozbawiony kontrbudki, ale przerobienie go na pług odśnieżny, dało by nowy i ciekawy eksponat.
Rozmawiałem kiedyś z kolejarzami z Rud na temat tego Pw. Mówili mi, że słabo jeździ, że zdycha pod górkę jadąc z letniakami do Stanicy, że zadziera mu przednią oś, a wszystko zwalali na to, że bez skrzyń wodnych, maszyna jest za lekka. Jakoś nie bardzo to do mnie dociera z dwóch powodów. Wody w skrzyniach ubywało, a Tw jeździły z ciężkimi pociągami i były chwalone. Mam zdjęcie innego Pw z roku 1978-go z okolic Mławy, jak dziarsko zasuwa z kilkoma czteroosiowymi krytymi wagonami normalnotorowymi na transporterach.
Przeróbka Pw z powrotem na Tw byłby to zabieg kosztowny, a Skansen jest finansowany głownie z budżetu gminy Kuźnia.
Drugi Tw stojący w Rudach, któremu pomalowano skrzynie wodne na żółto, to rzęch. Z niego można zrobić stojący i ładnie podświetlony eksponat, bo jeździł to on już raczej nie będzie.
Na początku tego postu zadałem pytanie ,- Po co?. Nie dla czego, bo ja wiem dla czego,- tylko po co? Jaki jest ekonomiczny sens odpalania co sobotę czterdziestotonowego parowozu o mocy 400 KM? Żeby poprowadzić po trzy letniaki na odcinku 4 kilometrów w jedna czy w druga stronę?. W tej roli świetnie spisuje się Las. Eksploatacja Tw była by moim zdaniem bardziej sensowna na bytomskiej części kolei, bo tam jest długa trasa.
W przypadku Rud ta rewitalizacja mogła by się udać jedynie, gdyby znalazł sie sponsor, który pokrył by koszty naprawy (przynajmniej w znacznej jej części) a potem opłacał eksploatację, lub ją współfinansował.
Załączam link do www.750mm.pl, http://750mm.pl/index.php?topic=3837.0 gdzie na temat Pw jest dyskusja i kilka zdjęć w wersji, kiedy poo przeróbce i doczepieniu tendra miał jeszcze skrzynie wodne.
Pozdrawiam
@hamulcowy To zdjęcie Pw53 ze skrzyniami to był mój pomysł . Po prostu wkleiłem je do zdjęcia i tak wyszło. To fikcja . Były rozmowy na temat odbudowy Tw53-3996. Chciano dodać skrzynie i odbudować zbiornik na węgiel,ale parowóz należy do Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu , a tender do gminy ,więc raczej nie było by to możliwe . Muzeum pewnie by się ucieszyło ,ale są plany odpalenia Tw53-2566 "żółtka" ,ale to za kilka lat . Podobno Pw jest w miarę dobrym stanie.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.052 26 1
#23
Problemem jest kocioł, a tu wkracza Urząd Dozoru Technicznego. Czy do "żółtka" są wiązary? Cały czas sie zastanawiam, po co Rudom jeszcze dwa czynne duże parowozy.
Jeździć będzie jeden,- Las. Z reszty by można zrobić wystawę, jak w muzeum kolejnictwa. Kolekcję. Przecież nie wszystko musi jeździć. Ważne, by pomniki śląskiej techniki się zachowały. Te pieniądze można wydać rozsądniej. 2/3 eksponatów w Rudach czeka na remont. Podkreślam. To jest moje subiektywne zdanie. Mam nadzieję, że po przyszłej odbudowie Tw, skrzynie wodne nie będą żółte.
3m się.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Wąskotorówka 10
Wąskotorówka 0
Wąskotorówka 31
Wąskotorówka 119
Wąskotorówka 7

Podobne wątki