Dziękuję za odpowiedź.
Zadałem to pytanie, ponieważ interesowało mnie to. Pisze o tym również Soida. Miałem w czasie studiów kolegę, który pochodził z Wilczy i rodzinnie w przeszłości był związany z ta cegielnią. On mi opowiadał, że ta bocznica funkcjonowała do plebiscytu. Po 1920-tym, Wilcza znalazła się w Polsce, a granica z Niemcami przebiegała kilkadziesiąt metrów za cegielnią. Dla niej skończył sie "niemiecki" rynek zbytu, i bocznica najpierw zamarła, a potem ją rozebrano. Sądziłem, że gdy wybudowano linię piaskowa z Kotlarni do Knurowa i Szczygłowic ( chyba już po wojnie), resztki tej bocznicy wykorzystano właśnie jako żeberko ochronne. To tyle, na temat Wilczy.
Wprawdzie pod moim nazwiskiem mógłbym napisać "Tylko 0e", to kibicuję budowie modelu stacji Nieborowice.
Interesuje mnie budynek peronowego kibelka. To co udało mi sie narysować na podstawie różnych zdjęć, licząc cegły i fugi wydaje mi sie nieco za duże. Ciekaw jestem opinii Kolegi. Jutro zrobię skan i przyślę z prośbą o ocenę.
Przeglądając różne zdjęcia stacji na linii Trynek-Rudy zauważyłem, że na przykład miały one różne ubikacje peronowe jak i magazyny. Magazyn z jest większy (dłuższy) od Nieborowickiego
Załączam moją Nędzę w H0 (czyli ten sam budynek bazowy jak Nieborowice).
Po obcięciu okapów była by Stanica.
Zobacz załącznik 453487
Zobacz załącznik 453488
Zobacz załącznik 453489
I na koniec, znalazłem ciekawy link, w którym autor strony załącza szkice wielu stacji GKW, które znalazł bodajże w Maciejkowicach. http://enkol.pl/Archiwum:Schematy_stacji_i_bocznic_G%C3%B3rno%C5%9Bl%C4%85skich_Kolei_W%C4%85skotorowych_ze_zbior%C3%B3w_Janusza_Domagalskiego
Nie zgadza mi się tam plan stacji Gliwice zachodnie. Pamiętam z autopsji, że miała 7 lub 8 torów. To widać też na zdjęciach z tamtych czasów na przykład na www.gliwiczanie.pl
Proszę nie zdziwić sie godziną, o której piszę tego meila, ale tam gdzie chwilowo jestem jest za dwadzieścia pięć dziewiąta.
Pozdrowienia z Malezji
Michał Affanasowicz, vel hamulcowy.
Zadałem to pytanie, ponieważ interesowało mnie to. Pisze o tym również Soida. Miałem w czasie studiów kolegę, który pochodził z Wilczy i rodzinnie w przeszłości był związany z ta cegielnią. On mi opowiadał, że ta bocznica funkcjonowała do plebiscytu. Po 1920-tym, Wilcza znalazła się w Polsce, a granica z Niemcami przebiegała kilkadziesiąt metrów za cegielnią. Dla niej skończył sie "niemiecki" rynek zbytu, i bocznica najpierw zamarła, a potem ją rozebrano. Sądziłem, że gdy wybudowano linię piaskowa z Kotlarni do Knurowa i Szczygłowic ( chyba już po wojnie), resztki tej bocznicy wykorzystano właśnie jako żeberko ochronne. To tyle, na temat Wilczy.
Wprawdzie pod moim nazwiskiem mógłbym napisać "Tylko 0e", to kibicuję budowie modelu stacji Nieborowice.
Interesuje mnie budynek peronowego kibelka. To co udało mi sie narysować na podstawie różnych zdjęć, licząc cegły i fugi wydaje mi sie nieco za duże. Ciekaw jestem opinii Kolegi. Jutro zrobię skan i przyślę z prośbą o ocenę.
Przeglądając różne zdjęcia stacji na linii Trynek-Rudy zauważyłem, że na przykład miały one różne ubikacje peronowe jak i magazyny. Magazyn z jest większy (dłuższy) od Nieborowickiego
Załączam moją Nędzę w H0 (czyli ten sam budynek bazowy jak Nieborowice).
Po obcięciu okapów była by Stanica.
Zobacz załącznik 453487
Zobacz załącznik 453488
Zobacz załącznik 453489
I na koniec, znalazłem ciekawy link, w którym autor strony załącza szkice wielu stacji GKW, które znalazł bodajże w Maciejkowicach. http://enkol.pl/Archiwum:Schematy_stacji_i_bocznic_G%C3%B3rno%C5%9Bl%C4%85skich_Kolei_W%C4%85skotorowych_ze_zbior%C3%B3w_Janusza_Domagalskiego
Nie zgadza mi się tam plan stacji Gliwice zachodnie. Pamiętam z autopsji, że miała 7 lub 8 torów. To widać też na zdjęciach z tamtych czasów na przykład na www.gliwiczanie.pl
Proszę nie zdziwić sie godziną, o której piszę tego meila, ale tam gdzie chwilowo jestem jest za dwadzieścia pięć dziewiąta.
Pozdrowienia z Malezji
Michał Affanasowicz, vel hamulcowy.
Co to za parowóz na ostatnim zdjęciu? Idealny na dawcę do Tw53