• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

stacja na łuku.

mair81

Znany użytkownik
#1
Jak w temacie. poszukuję makiet na których usytuowanie stacji jest na łuku. czy ewentualni urzytkownicy lub obserwatorzy takiego układu stacji mają pozytywne wrażenia czy raczej negatywne?. ponadto mile widziane były by też przykłady z natury, gdzie stacja w co najmniej 80 procentach położona jest na łuku.
 

Michał_P

Znany użytkownik
#2
Ciekawe jest, że do niedawna w Polsce jak ognia unikano stosowania rozjazdów wpisanych w łuk, przez co nie powstał np. trapez na wschodniej głowicy stacji W-wa Centralna.
 

piterson

Znany użytkownik
Donator forum
BGM
#6
najbardziej zależało by mi na stacjach mniejszych a nawet przystankach. takie to najprędzej na liniach II kategorii i znaczenia miejscowego.
Kozy zagroda na linii 117 :)[DOUBLEPOST=1389820057,1389819614][/DOUBLEPOST]Chocznia na linii 117 http://www.kolejomania.rail.pl/foto1/0wad32.jpg
Kozy zagroda na tej samej linii. Tu ciekawe o tyle ze peron jest po zewnetrznej
http://www.kolejomania.rail.pl/foto1/0wad49.jpg
http://www.kolejomania.rail.pl/foto1/0wad50.jpg[DOUBLEPOST=1389820946][/DOUBLEPOST]Bielsko-Biala Zachód http://pl.m.wikipedia.org/wiki/Plik:Bielsko-Biala_Zachod.JPG
Pogórze http://pl.m.wikipedia.org/wiki/Plik:POL_Pogórze_Stacja_3.JPG
 
P

Paweł Piotr

Gość
#7
mattia pisze:
Stacja kolejowa Pilchowice-Zapora
To, co widać na zdjęciach, to przystanek osobowy, a nie stacja. Wypadałoby nie mylić tych dwóch terminów. Proszę znaleźć na załączonym rysunku stację i przystanek osobowy i zobaczyć, jak odległe od siebie są te kolejowe pojęcia.
 

Załączniki

mattia

Znany użytkownik
#8
najbardziej zależało by mi na stacjach mniejszych a nawet przystankach. takie to najprędzej na liniach II kategorii i znaczenia miejscowego.
mattia pisze:
Stacja kolejowa Pilchowice-Zapora
To, co widać na zdjęciach, to przystanek osobowy, a nie stacja. Wypadałoby nie mylić tych dwóch terminów. Proszę znaleźć na załączonym rysunku stację i przystanek osobowy i zobaczyć, jak odległe od siebie są te kolejowe pojęcia.
Nie bardzo rozumie o co Ci chodzi .
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
#10
Proszę bardzo - stacja Padowo Fabryczne. Według pierwotnego zamysłu Autora stacji Szymona Pado - była to bocznica do stacji Padowo. Została obecnie przebudowana na stację przelotową na łuku. Ze względu na ostre promienie na stację najczęściej przyjeżdżają wagony towarowe i składy pasażerskie z krótkimi wagonami. W tej chwili na stacji trwają intensywne prace wykończeniowe.
Więcej na temat stacji jest tutaj: http://www.nostalgiazapara.pl/makiety-padowo-fabryczne
Pozdrowienia, Piotr
padowo fabryczne schemat aktualny 2014.jpg
Copy of DSC04741.JPG


padowo_fabryczne_1.jpg


padowo_fabryczne.jpg


padowo_fabryczne_3.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
#12
Swiebodzice, chociaz moze wydawac sie duza stacja to jednak obecnie uzywane sa w zasadzie tylko trzy tory. Rebiszow pomiedzy Jelenia Gora i Gryfowem Slaskim, w zasadzie cala stacja polozona po luku, dopiero gdzie odchodzi bocznica do zaladunku kamienia tory szlakowe ida prosto. Obie stacje na linii nr.274 na Dolnym Slasku. Bardzo ciekawa stacyjka Boguszow Gorce Wschod niedaleko za Walbrzychem Glownym w strone Jeleniej Gory, niegdys tory szly w cztery strony, teraz w trzy.
 

mair81

Znany użytkownik
#13
no właśnie boguszów gorece wschód już dawno zwrócił moją uwagę, bynajmniej nie jak szukałem stacji na łuku. Czy posiada ktoś informację czy tylko tory wspinające się po nasypie na wiadukt idą do góry czy te z pod wiaduktu też idą w dół. Bo odległość od stacji do wiaduktu jest trochę mała jesli tylko jedna linia zmienia nachylenie.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
#14
Jesli linia kolejowa glowna do Jeleniej Gory idzie w dol to bardzo nieznacznie, jezdzilem tam duzo razy i tego nie dostrzeglem. Jednak kiedy sie wjezdza na stacje od strony Walbrzycha to wyraznie widaz ze tor (kiedys tory) do Mieroszowa wspina sie w gore i to znacznie. Przy takim modelarstwie mozna oczywiscie uzyc "licencji modelarskiej", polecam tez strone- Dolnyslask.org, niegdys- wroclawhydral.org, Jest tam pelno informacji, kazda stacyjka ma swoj dzial i jesli dobrze pamietam jest tam pokazany profil linii nr 274. Oczywiscie nic nie zastapi wybrania sie w plener:) ale nie wiem jak daleko Mieszkasz.
 

mair81

Znany użytkownik
#15
układ stacji bardzo mi się podoba. spełniała by moje wszystkie kryteria stacji którą bym chciał odwzorować gdyby nie to, że całkowity na niej brak możliwości jakich kolwiek manewrów.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#16
gdyby nie to, że całkowity na niej brak możliwości jakich kolwiek manewrów.
Nie rozumiem, to chyba żarty? :( No to proszę powiedzieć, do czego służą tory 4a, 8a, 3a, 5, 5a 10, 10a 10b, 12, 12a, 12b, 14, 14a i jak się do nich dostać, jak nie jazdami manewrowymi? ;)
Teraz widzę, że w rzeczywistości chodzi o Boguszów Gorce Wschód - ale na Boga, to nie jest stacja, tylko posterunek odgałęźny, na którym z zasady nie prowadzi się jazd manewrowych..:p
 

Załączniki

Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

teigrekty2

Znany użytkownik
#17

Nie rozumiem, to chyba żarty? :( No to proszę powiedzieć, do czego służą tory 4a, 8a, 3a, 5, 5a 10, 10a 10b, 12, 12a, 12b, 14, 14a i jak się do nich dostać, jak nie jazdami manewrowymi? ;)
Teraz widzę, że w rzeczywistości chodzi o Boguszów Gorce Wschód - ale na Boga, to nie jest stacja, tylko posterunek odgałęźny, na którym z zasady nie prowadzi się jazd manewrowych..:p
Panie Pawle, to nie jest ta stacja. Plan jaki Pan podal jest Boguszow Gorce Zachod.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#18
no właśnie boguszów gorece wschód już dawno zwrócił moją uwagę
Dlatego też poprawiłem swój post w drugim akapicie - zgodnie z cytatem powyżej, jak się domyślam z pisowni - chodzi o Boguszów Gorce Wschód - treść akapitu jak najbardziej aktualna - na posterunku odstępowym nie prowadzi się jazd manewrowych - z zasady.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
#19
układ stacji bardzo mi się podoba. spełniała by moje wszystkie kryteria stacji którą bym chciał odwzorować gdyby nie to, że całkowity na niej brak możliwości jakich kolwiek manewrów.
Jesli Bedziesz chcial to mozna odtwozyc uklad z lat PRLu. Wtedy jeszcze odchodzil szlak w strone Walbrzycha Szczawienko. Stacja wtedy spelniala role stacji krzyzowej i nie tylko, objazd przez Bialy Kamien do Szczawienka byl nawet uzywany przez pociag pospieszny. Z Mieroszowa przyjezdzaly pociagi osobowe ciagniete parowozami ktore musialy np. przejechac przez tor zachodni zeby wjechac na odpowiedni tor w Strone Walbrzycha. Od strony Jeleniej Gory oprucz towarowych i osobowych dojezdzaly jeszcze pietrowe z Kamiennej Gory ciagniete parowozami Do Walbrzycha. Nie opisujac juz towarowych z pobliskich kamieniolomow niedaleko Boguszowa Gorce, jak i towarowych zdawczych w stro e Bialego Kamienia ktore musialy zmieniac tu czolo jesli jechaly z/do Walbrzycha Glownego. W sumie bardzo ciekawa operacja na takiej malej stacyjce. Na starszych mapach bedzie widniala takze lacznica z Jeleniej Gory prosto na linie do Mieroszowa omijajaca sama stacje ale bedaca w poblizu. Polecam wglebic sie w temat;)
 

mair81

Znany użytkownik
#20
tak, gdybym odwzorowywał ta stację to tylko z dawnym układem. to na jakiej wysokości są tory na wiadukcie? bo ten podjazd wskazuje na wyższy promil podjazdu niż przewidują przepisy. a tak poza tym, to przyjąłem do wiadomości że nie jest to stacja ale za Boga nie wiem czemu?