1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Wyłącz powiadomienie

Pytanie stacja na łuku.

Dyskusja w 'Makieta i moduł' rozpoczęta przez użytkownika mair81, 9 Stycznia 2014.

  1. mair81

    mair81 Znany użytkownik

    Jak w temacie. poszukuję makiet na których usytuowanie stacji jest na łuku. czy ewentualni urzytkownicy lub obserwatorzy takiego układu stacji mają pozytywne wrażenia czy raczej negatywne?. ponadto mile widziane były by też przykłady z natury, gdzie stacja w co najmniej 80 procentach położona jest na łuku.
     

  2. Michał_P

    Michał_P Znany użytkownik

    Ciekawe jest, że do niedawna w Polsce jak ognia unikano stosowania rozjazdów wpisanych w łuk, przez co nie powstał np. trapez na wschodniej głowicy stacji W-wa Centralna.
     
  3. Nexus

    Nexus Nowy użytkownik

    Stacja Szczecin nadaje się?
     
  4. mattia

    mattia Znany użytkownik

    Stacja kolejowa Pilchowice-Zapora :
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Plichowice-Nielestno
    [​IMG]
     
    • Doceniam Doceniam x 1
  5. mair81

    mair81 Znany użytkownik

    najbardziej zależało by mi na stacjach mniejszych a nawet przystankach. takie to najprędzej na liniach II kategorii i znaczenia miejscowego.
     
  6. piterson

    piterson Znany użytkownik Donator forum BGM

    Kozy zagroda na linii 117 :)
    --- Łączenie podwójnego wpisu, 15 Stycznia 2014, Data oryginalnego wpisu: 15 Stycznia 2014 ---
    Chocznia na linii 117 http://www.kolejomania.rail.pl/foto1/0wad32.jpg
    Kozy zagroda na tej samej linii. Tu ciekawe o tyle ze peron jest po zewnetrznej
    http://www.kolejomania.rail.pl/foto1/0wad49.jpg
    http://www.kolejomania.rail.pl/foto1/0wad50.jpg
    --- Łączenie podwójnego wpisu, 15 Stycznia 2014 ---
    Bielsko-Biala Zachód http://pl.m.wikipedia.org/wiki/Plik:Bielsko-Biala_Zachod.JPG
    Pogórze http://pl.m.wikipedia.org/wiki/Plik:POL_Pogórze_Stacja_3.JPG
     
  7. Paweł Piotr

    Paweł Piotr Gość

    mattia pisze:
    Stacja kolejowa Pilchowice-Zapora
    To, co widać na zdjęciach, to przystanek osobowy, a nie stacja. Wypadałoby nie mylić tych dwóch terminów. Proszę znaleźć na załączonym rysunku stację i przystanek osobowy i zobaczyć, jak odległe od siebie są te kolejowe pojęcia.
     

    Załączniki:

    • Doceniam Doceniam x 2
    • Popieram Popieram x 1
  8. mattia

    mattia Znany użytkownik

    Nie bardzo rozumie o co Ci chodzi .
     
  9. Paweł Piotr

    Paweł Piotr Gość

    Chodzi o to, że zdjęcia pokazujące przystanek osobowy Pilchowice Zapora tytułujesz stacja kolejowa..
     
  10. Salsa

    Salsa Moderator Grupy Nostalgia za para Nostalgia Za Parą KKMK

    Proszę bardzo - stacja Padowo Fabryczne. Według pierwotnego zamysłu Autora stacji Szymona Pado - była to bocznica do stacji Padowo. Została obecnie przebudowana na stację przelotową na łuku. Ze względu na ostre promienie na stację najczęściej przyjeżdżają wagony towarowe i składy pasażerskie z krótkimi wagonami. W tej chwili na stacji trwają intensywne prace wykończeniowe.
    Więcej na temat stacji jest tutaj: http://www.nostalgiazapara.pl/makiety-padowo-fabryczne
    Pozdrowienia, Piotr
    padowo fabryczne schemat aktualny 2014.jpg Copy of DSC04741.JPG

    padowo_fabryczne_1.jpg

    padowo_fabryczne.jpg

    padowo_fabryczne_3.jpg
     
    • Doceniam Doceniam x 3
    • Super! Super! x 1
  11. mattia

    mattia Znany użytkownik

    ;)
     
  12. teigrekty2

    teigrekty2 Znany użytkownik

    Swiebodzice, chociaz moze wydawac sie duza stacja to jednak obecnie uzywane sa w zasadzie tylko trzy tory. Rebiszow pomiedzy Jelenia Gora i Gryfowem Slaskim, w zasadzie cala stacja polozona po luku, dopiero gdzie odchodzi bocznica do zaladunku kamienia tory szlakowe ida prosto. Obie stacje na linii nr.274 na Dolnym Slasku. Bardzo ciekawa stacyjka Boguszow Gorce Wschod niedaleko za Walbrzychem Glownym w strone Jeleniej Gory, niegdys tory szly w cztery strony, teraz w trzy.
     
    • Doceniam Doceniam x 1
  13. mair81

    mair81 Znany użytkownik

    no właśnie boguszów gorece wschód już dawno zwrócił moją uwagę, bynajmniej nie jak szukałem stacji na łuku. Czy posiada ktoś informację czy tylko tory wspinające się po nasypie na wiadukt idą do góry czy te z pod wiaduktu też idą w dół. Bo odległość od stacji do wiaduktu jest trochę mała jesli tylko jedna linia zmienia nachylenie.
     
  14. teigrekty2

    teigrekty2 Znany użytkownik

    Jesli linia kolejowa glowna do Jeleniej Gory idzie w dol to bardzo nieznacznie, jezdzilem tam duzo razy i tego nie dostrzeglem. Jednak kiedy sie wjezdza na stacje od strony Walbrzycha to wyraznie widaz ze tor (kiedys tory) do Mieroszowa wspina sie w gore i to znacznie. Przy takim modelarstwie mozna oczywiscie uzyc "licencji modelarskiej", polecam tez strone- Dolnyslask.org, niegdys- wroclawhydral.org, Jest tam pelno informacji, kazda stacyjka ma swoj dzial i jesli dobrze pamietam jest tam pokazany profil linii nr 274. Oczywiscie nic nie zastapi wybrania sie w plener:) ale nie wiem jak daleko Mieszkasz.
     
  15. mair81

    mair81 Znany użytkownik

    układ stacji bardzo mi się podoba. spełniała by moje wszystkie kryteria stacji którą bym chciał odwzorować gdyby nie to, że całkowity na niej brak możliwości jakich kolwiek manewrów.
     
  16. Paweł Piotr

    Paweł Piotr Gość

    Nie rozumiem, to chyba żarty? :( No to proszę powiedzieć, do czego służą tory 4a, 8a, 3a, 5, 5a 10, 10a 10b, 12, 12a, 12b, 14, 14a i jak się do nich dostać, jak nie jazdami manewrowymi? ;)
    Teraz widzę, że w rzeczywistości chodzi o Boguszów Gorce Wschód - ale na Boga, to nie jest stacja, tylko posterunek odgałęźny, na którym z zasady nie prowadzi się jazd manewrowych..:p
     

    Załączniki:

    • Doceniam Doceniam x 1
    Ostatnio edytowane przez moderatora: 20 Stycznia 2014
  17. teigrekty2

    teigrekty2 Znany użytkownik

    Panie Pawle, to nie jest ta stacja. Plan jaki Pan podal jest Boguszow Gorce Zachod.
     
  18. Paweł Piotr

    Paweł Piotr Gość

    Dlatego też poprawiłem swój post w drugim akapicie - zgodnie z cytatem powyżej, jak się domyślam z pisowni - chodzi o Boguszów Gorce Wschód - treść akapitu jak najbardziej aktualna - na posterunku odstępowym nie prowadzi się jazd manewrowych - z zasady.
     
    • Doceniam Doceniam x 1
  19. teigrekty2

    teigrekty2 Znany użytkownik

    Jesli Bedziesz chcial to mozna odtwozyc uklad z lat PRLu. Wtedy jeszcze odchodzil szlak w strone Walbrzycha Szczawienko. Stacja wtedy spelniala role stacji krzyzowej i nie tylko, objazd przez Bialy Kamien do Szczawienka byl nawet uzywany przez pociag pospieszny. Z Mieroszowa przyjezdzaly pociagi osobowe ciagniete parowozami ktore musialy np. przejechac przez tor zachodni zeby wjechac na odpowiedni tor w Strone Walbrzycha. Od strony Jeleniej Gory oprucz towarowych i osobowych dojezdzaly jeszcze pietrowe z Kamiennej Gory ciagniete parowozami Do Walbrzycha. Nie opisujac juz towarowych z pobliskich kamieniolomow niedaleko Boguszowa Gorce, jak i towarowych zdawczych w stro e Bialego Kamienia ktore musialy zmieniac tu czolo jesli jechaly z/do Walbrzycha Glownego. W sumie bardzo ciekawa operacja na takiej malej stacyjce. Na starszych mapach bedzie widniala takze lacznica z Jeleniej Gory prosto na linie do Mieroszowa omijajaca sama stacje ale bedaca w poblizu. Polecam wglebic sie w temat;)
     
    • Doceniam Doceniam x 1
  20. mair81

    mair81 Znany użytkownik

    tak, gdybym odwzorowywał ta stację to tylko z dawnym układem. to na jakiej wysokości są tory na wiadukcie? bo ten podjazd wskazuje na wyższy promil podjazdu niż przewidują przepisy. a tak poza tym, to przyjąłem do wiadomości że nie jest to stacja ale za Boga nie wiem czemu?
     

Udostępnij