W porozumieniu z koleżanką Darią usunąłem wpis z dokumentem Worda, żeby nie ciągnąć zbędnej dyskusji o przykładowych przebiegach tam pokazanych. Jeżeli ktoś ten dokument sobie ściągnął, to proszę go zachować dla siebie i nie publikować go ani na forum, ani nigdzie indziej. Schemat układu stacji z sygnalizatorami, jaki pokazała koleżanka
@Daria (plik pdf w pierwszym wpisie), powinien wyglądać tak, jak na rysunku niżej. Przyjęto założenie, że na szlakach jest samoczynna blokada liniowa, dlatego oprócz semafora K, semafory wyjazdowe są 5-komorowe (wszystkie mają górne pomarańczowe światło). Nie jest to sytuacja typowa, bo sbl instaluje się najczęściej na liniach 2-torowych, ale teoretycznie jest to możliwe. Są nieliczne wyjątki linii 1-torowych z sbl, oczywiście musi to być blokada dwukierunkowa (z możliwością odwrócenia kierunku ruchu na linii).
Przedstawiony plan nie jest jedyną możliwą wersją, ale jest on najbardziej prawdopodobna w rzeczywistości, gdyby ktoś na takim układzie chciał rozstawić sygnalizatory. Można sobie wyobrazić mniejszą liczbę tarcz manewrowych, zależnie od przewidywanej pracy manewrowej. Tor 2a jest tylko żeberkiem ochronnym i nie przewiduje się odstawiania tam taboru, dlatego nie ma tam Tm. Gdyby była potrzeba odstawiania tam taboru, należałoby tor wydłużyć i postawić tam Tm.
Zobacz załącznik 802777