• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Stacja kolejowa Neisse 120x240

OP
OP
tomey

tomey

Użytkownik
#21
Oczywiście. W pełni się zgadzam. Jak pisałem dojdzie jeszcze kilka elementów, ale budżet nie jest z gumy. W każdym razie na chwilę obecną mamy mniej więcej określone główne trasy. PS dobrze widzisz ;)
 
OP
OP
tomey

tomey

Użytkownik
#22
Na stacji dysponuję budynkiem dworca - Auhagen 11380, Stacja Neupreussen, peronem Auhagen 11440, Peron zadaszony, 336 mm oraz halą kibri. Chciałbym to wszystko jakoś sensownie ustawić.Peron może stanowić ładne przedłużenie dworca, natomiast w pierwotnych planach nie był hali - jednak nie mogłem się jej oprzeć.
 

Załączniki

OP
OP
tomey

tomey

Użytkownik
#26
Tak jak pisałem wcześniej - rozjazdy zostaną dodane kiedy tylko pojawią się środki na ich zakup - póki co mamy mamy kształt, który mnie najbardziej interesuje.
 
OP
OP
tomey

tomey

Użytkownik
#27
Makieta rusza powoli - ale do przodu. Doszły zwrotnice oraz napędy. Zakończyło się malowanie dworce, słupków na peronach i hali - które dostały metaliczne malowanie, podobnie jak żurawie wodne. Ponadto na dworcu pojawiło się wstępne oświetlenie. Teraz można już przycinać płytę i zacząć zabawę w modelarstwo. Najważniejsze, że już wszystko jest zaplanowane.
 

Załączniki

OP
OP
tomey

tomey

Użytkownik
#30
Zgadza się. Figurki są z Kibri i na pewno docelowo zostaną usunięte. Teraz pojawili się chwilowo sprawdzić co dzieje się na dworcu - docelowo z pewnością pojadą w siną dal. (tak naprawdę zostali z poprzedniego projektu i póki co nie miałem co z nimi zrobić)
 
OP
OP
tomey

tomey

Użytkownik
#31
Makieta rodzi się bólach, jednak powoli nabiera już konkretnego kształtu. Ostatecznie kolejka trafiła na jedno z poddaszy, które będzie obiegać. Generalnie rozplanowanie stacji specjalnie się nie zmieniło, a wszystko zgrało się do tego stopnia, że udało się zmieścić obrotnicę i lokomotywownię wachlarzową. Wszystko jeszcze stoi na sucho, ponieważ przez kolejny tydzień-dwa układ będzie dojrzewał i zobaczę czy wszystko pasuje. Na niewidocznym odcinku będzie skośny moduł, który będzie można demontować, jednak drzwi które prowadzą na poddasze będą się mogły swobodnie otwierać.
 

Załączniki

OP
OP
tomey

tomey

Użytkownik
#32
Prosiłbym jeszcze o Waszą opinię w sprawie hali dworcowej. Usłyszałem opinię, iż jest ona zbyt duża w stosunku do wielkości dworca, czy też może być?
 
OP
OP
tomey

tomey

Użytkownik
#33
Lekkiej modyfikacji uległy tory dojazdowe do stacji. Z racji tego, iż niebawem będą kładzione nasypy i szutrowanie chciałbym wcześniej jakoś sensownie rozplanować sygnalizatory świetlne. Pomożecie ?
 

Załączniki

P

Paweł Piotr

Gość
#34
Czy wskazany na zdjęciu żuraw nie należałoby przesunąć w kierunku czerwonej strzałki? Jeżeli na torze w miejscu oznaczonym niebieskim kółkiem będzie chciał się nawodować parowóz z tendrem, to kocił prowozy znajdzi się już prawie na zwrotnicy, a na pewno zajmie ukres tego rozjazdu...
 

Załączniki

OP
OP
tomey

tomey

Użytkownik
#35
Paweł Piotr słuszna uwaga. Jednak niemal wszystkie elementy infrastruktury zostały zamieszczone tylko poglądowo - być może nie powinienem ich wcześniej dawać, aby nie wprowadzać czytelnika w błąd. Nie mniej - układ torów na stacji i dojazdów jest ostateczny. I tutaj liczę na Twoją pomoc - jako specjalisty w zakresie rozplanowania sygnalizacji.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#36
układ torów na stacji i dojazdów jest ostateczny.
OK - ale chciałbym ten układ zobaczyć w całości (w formie planu schematycznego lub całościowej fotografii), tak, by były widoczne tory szlakowe i tory stacyjne z małą charakterystyką - generalnie z podziałem na tory przebiegowe, to jest takie, po których będą jeździły pociąg oraz tory boczne o różnym przeznaczeniu...
 
P

Paweł Piotr

Gość
#38
Rozumiem pośpiech, ale w tym przypadku do niczego nie prowadzi. Zwróć uwagę na wiele planów schematycznych, jakie można znaleźć na tym forum - muszą zawierać np. numery torów, muszą być zgodne z rzeczywistym kierunkiem użytych rozjazdów (prawy. lewy, ew. łukowy), muszą zawierać takie elementy infrastruktury, jak choćby perony, budynki kolejowe (nastawnie, bud. stacyjny), prosiłem też o krótką, nawet zdawkową informację, po których torach będą jeździły pociągi, a które są torami bocznymi (do tego właśnie jest potrzebna ich numeracja)... Rozumiem, że szlak jest dwutorowy - to wszystko, co odczytałem z Twojego szkicu, to trochę mało, żeby zaprojektować sygnalizację... A jaki typ urządzeń srk ma być odwzorowany na tym projekcie? Bez tych informacji nic z tego nie będzie - proszę, postaraj się o trochę precyzji, nie odwalaj dziadostwa, chyba potrafisz posłużyć się linijką i cyrklem?...
W załączniku mały przykład...
 

Załączniki

OP
OP
tomey

tomey

Użytkownik
#39
Ostatnimi czasy prace mocno wyhamowały ale, jednak coś ruszyło się do przodu. Jest już optymalny układ (choć brakuje jeszcze kilku torów), pojawiła się druga stacja, która będzie częściowo rozebrana oraz najważniejszy dla mnie punkt - lokomotywownia z obrotnicą. Na zdjęciu nie jest ujęty ściągany element, który łączy tory przy wejściu na poddasze.
Lokomotywownia jest produkcji KIBRI czterostanowiskowa i co ciekawe kryta łupkiem, a nie papą.
 

Załączniki

OP
OP
tomey

tomey

Użytkownik
#40
Zamierzam wrócić do makiety - pewne sprawy sprawy udało się wyjaśnić w ciągu ostatnich lat (mieszkanie) i planuję w zasadzie odwzorowanie tego układu, który jest powyżej 1:1. I tutaj pytanie - czy warto iść w STACJĘ czy może odchodzić to wszystko i zrobić stacyjkę?
 

Podobne wątki