• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Diorama Stacja i parowozownia 1:700 - lata międzywojenne

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
#1
Planuję budowę stacji i parowozowni z okresu międzywojennego. Ponieważ nie mam zielonego pojęcia jak się do tego zabrać, pomyślałem o zwrócenie się do was o pomoc w zakresie merytorycznym (ustawienia zwrotnic, semaforów i ogólnej funkcjonalności stacji). Jeśli walnę jakiegoś byka w terminologii proszę o wyrozumiałość, bo głównie interesuje mnie architektura. Zamieszczam kilka zdjęć poglądowych, stanowiących zarys pomysłu. Ustawiłem docelowe budynki (tak mi łatwiej), sam projektuję i wykonuję tory, więc nie jestem zobligowany do używania gotowych zestawów.

Przepraszam za słabą jakość zdjęć, mam nadzieję, że widać o co mi chodzi. Peron jest za krótki a elektrowozy umieściłem, na tak zwaną rybę. Moje lokomotywy dopiero się robią. Zastanawiam się nad zrobieniem obrotnicy, ale może to za mała parowozownia na taki luksus.
P1090886.JPG P1090887.JPG P1090888.JPG P1090889.JPG P1090890.JPG
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
 

hugwa

Moderator
Zespół forum
Reakcje
371 26 4
#2
W tej skali to jednak mógłbyś zrobić rozjazdy o prawdziwej geometrii... No chyba że to ma byc minimakietka w mikroskali.
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
#3
Elektrowozy są na rybę, bo docelowo mają jeździć parowozy P8, G8, T9. Tory są nasmarowane flamastrem na kartce A4, tylko dla zaznaczenia schematu torów. Jak mi powiecie, że taki schemat nie jest z księzyca, to dopiera zaleję was pytaniami o długość peronów, promienie łuków, czy jedna nastawnia wystarczy, czy dawać obrotnicę itp
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
#4
Po tym jak kolega hugwa zarzucił mnie materiałami do poprawienia moich żenujących torów (muszę je zrobić porządnie od nowa) za co oficjalnie na forum dziękuję(y), szukam w necie różnych kolejowych fotek z lotu ptaka. Trafiłem ostatnio na kilka fajnych zdjęć, między innymi na takie z Ukrainy z 1943go roku. I czy ja dobrze widzę, że centralnie na zdjęciu widać dwie Ty23:rolleyes:
zzzz.jpg
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
#6
Ponieważ w oczekiwaniu na tory utknąłem nieco ze stacją prusko/śląsko/niemiecką, postanowiłem przygotować się do stacji normandzkiej. Będę je robił równolegle. Jako punkt docelowy obieram historyczną stację Carentan, której budynki stacyjne mam gotowe
http://evadam.pl/portfolios/stacja-carentan-1944/
i do której jest stosunkowo dużo zdjęć sprzed wojny. Poza tym obie stacje będą mogły w przyszłości "przyjmować" zarówno Kriegsloki (do których się przymierzam) jak też (w przypadku Normandii) sprzęty amerykańskie i oczywiście francuskie. Oto kilka zdjęć od których wychodzę oraz filmik z YT. Na czwartym zdjęciu widać dobrze charakterystyczną francuską wieżę wodną w kształcie beczki.

carentan11.jpg
carentan9.jpg
carentan6.jpg
carentan5.jpg
carentan3.jpg
carentan1.jpg


No i teraz filmik z działań 101 Dywizji Spadochronowej, a właściwie krajobraz po bitwie.
Na filmie około 2 minuty widać nieźle rozbebeszone tory a od 7:55 zaczyna się prawdziwa uczta dla oka(dobrze widać szopę). Może pomożecie określić co to za lokomotywa i jaki typ wagonu z takimi futurystycznymi oknami. Od ok 9 minuty jest pociąg szpitalny, a potem tymczasowy cmentarz i wizyta gen Bradleya.
Miłego oglądania i słuchania (świetna muzyka(y))
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#7
Świetny film! Te wagony to przedwojenne wagony określane jako voitures allégées État, popularnie zwane były kiełbaskami: "Saucisson". Zbudowano 55 wagonów tego typu, w latach 1936-39, a w eksploatacji były aż do 1981 roku. W założeniu miały kursować w zwartych składach, a tym celu zbudowano też wagony końcowe (bez kabiny sterowniczej). Kilka zostało zachowanych.

Więcej tu:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Voitures_allégées_État_«_Saucisson_»

Jeden z zachowanych wagonów dwa lata temu widziałem w Charleville-Mézières we francuskich Ardenach.

IMG_8000.JPG
IMG_8001.JPG
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
#8
Bardzo dziękuję panie Andrzeju. Powracam do tematu wieży wodnej. Zastanawiam się czy była konstrukcją otwartą od góry. Zamieszczam fotki z innych stacji w tym regionie.
carrra.jpg

www.archives71.fr_15FI_308.jpg


No i na koniec ostatnie zdjęcie z Carentan - magazyn ze stojącym przy torze żurawiem.

carentan12.jpg
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.095 1 0
#9
Mały offtop

Te wagony to przedwojenne wagony określane jako voitures allégées État, popularnie zwane były kiełbaskami: "Saucisson".
Francuzi to mają coś z tymi kiełbaskami nie tylko w konstrukcji taborów. Większość pierwszych czołgów była budowana na kształt parówy :)



...a jak już sprowadziłem @Adam66 do Twojego wątku czołgi to myślę, że gdzieś w okolicy bocznicy mógłby stanąć zniszczony Tygrys I :) To dość częsty widok na francuskiej ziemi tamtego okresu.
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
#10
Adamie, w kwestii Normandii pracuję nad makietą bitwy o Chambois:rolleyes: Mój dziadek walczył tam z 1 Dywizją Pancerną gen. Maczka. No i tam będzie trochę Tygrysów... spalonych oczywiście;)
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
#13
Dziś dorzucam zdjęcie w temacie wieży ciśnień, czyli "zamku wody" (chateau d'eau);). Na zdjęciu są dwie wersje nad którymi się zastanawiam. Skłaniam się ku tej stojącej w głębi:rolleyes:
chateau.jpg
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
#14
A teraz uwaga!!! Mega offtop ale we własnym wątku nie szkodzi:LOL:
Tekst i zdjęcie z portalu - www.gwazdymiedzynami.pl
Nasz reporter zawitał wczoraj do przytulnej kafejki na warszawskim Natolinie, gdzie niekwestionowana gwiazda modelarstwa kolejowego spotkała się ze swoimi fanami. Daniel Loko, bo o nim mowa, pokazał, że nawet przy kawie i papierosie (o kilogramie grzybów pod stołem nie wspomnę) potrafi sadzić trawę elektrostatyczną nawet na serwetce i przy niesprzyjającym wietrze znad Lasu Kabackiego. Młodzi adepci słuchali rad Mistrza, a przechodnie i przebywająca w okolicy gawiedź szkolna ciekawie przyglądała się jego zabiegom.
Mieszkańcy innych dzielnic mieli więc czego pozazdrościć Natolinianom. A oto fotografia, na dowód, że nie jesteśmy portalem plotkarskim, tylko rzetelnym źródłem informacji o świecie Gwiazd. Więcej informacji na naszym portalu, w zakładce Modelarstwo Kolejowe.
DSC_0277.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Adamzalesie

Znany użytkownik
Reakcje
283 45 10
#15
A teraz uwaga!!! Mega offtop ale we własnym wątku nie szkodzi:LOL:
Tekst i zdjęcie z portalu - www.gwazdymiedzynami.pl
Nasz reporter zawitał wczoraj do przytulnej kafejki na warszawskim Natolinie, gdzie niekwestionowana gwiazda modelarstwa kolejowego spotkała się ze swoimi fanami. Daniel Loko, bo o nim mowa, pokazał, że nawet przy kawie i papierosie (o kilogramie grzybów pod stołem nie wspomnę) potrafi sadzić trawę elektrostatyczną nawet na serwetce i przy niesprzyjającym wietrze znad Lasu Kabackiego. Młodzi adepci słuchali rad Mistrza, a przechodnie i przebywająca w okolicy gawiedź szkolna ciekawie przyglądała się jego zabiegom.
Mieszkańcy innych dzielnic mieli więc czego pozazdrościć Natolinianom. A oto fotografia, na dowód, że nie jesteśmy portalem plotkarskim, tylko rzetelnym źródłem informacji o świecie Gwiazd. Więcej informacji na naszym portalu, w zakładce Modelarstwo Kolejowe.
Zobacz załącznik 228665
Zastanawiam się tylko co to jest, takie zielone na serwetce,bo białe to pewnie bym wiedział. :D
 

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
81 1 0
#17
Adam66
Co ta za strona ?
www.gwazdymiedzynami.pl

Po kliknięciu w podany przez Ciebie link , wyświetla się taki monit :


Nie można wyświetlić tej strony
  • Upewnij się, że adres internetowy http://www.gwazdymiedzynami.pl; jest poprawny.
  • Wyszukaj stronę za pomocą wyszukiwarki.
  • Odśwież stronę za kilka minut.
  • Upewnij sie, że wszystkie kable sieciowe są podłączone.
  • Upewnij się, że tryb samolotowy jest wyłączony.
  • Upewnij się, że przełącznik sieci bezprzewodowej jest włączony.
  • Sprawdź, czy możesz nawiązać komórkowe połączenie szerokopasmowe.
  • Uruchom ponownie router.
Napraw problemy z połączeniami

Powinno być jeszcze dopisane :
- Kup nowy komputer .:D
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
#18
No dobra, teraz coś ciekawego w sensie architektonicznym. Znalazłam dziś niezłą "lornetę" - bez meduzy ;) Zamieszczam fotę na zakończenie wątku wodnego.
chateau2.jpg
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#19
Co do stacji Carentan: w 1944-45 można śmiało ustawić "amerykankę" czyli 141R z tendrem 30R na węgiel. Czyli lokomotywy z pierwszego dostarczenia, numer można dobrać z listy aby konkretnie pasował do daty (chodzi o dostarczenie do Francji). Tu dyskutowaliśmy o modelu w skali HO i trochę o budowie:
http://forum.modelarstwo.info/threads/koleje-francji-i-beneluksu-oraz-ich-modele.18844/page-4

Można pokusić się też o mały ale ciekawy tendrzak amerykański.
Dostarczony zaraz po D-day, 0-6-0 S100class, który początkowo nosił oznaczenia USATC United States Army Transportation Corps. Po wojnie SNCF zakupiły 77szt i oznaczyły je jako 030TU. Plany: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/53/S100Design.png

Co do filmu zauważyłem tam lokomotywę 231 (C)H 627 zamówioną przez kompanię ETAT w 1914-21 roku.
http://en.wikipedia.org/wiki/État_231-501_to_231-783
 
OP
OP
Adam66

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
#20
@RS11
Bardzo dziękuję za sugestie i linki(y) Wątek o francuskich lokomotywach już trafił na moją listę ulubionych.
Jeśli idzie o stację, to mimo iż mój model nosi nazwę z datą Bitwy Normandzkiej to jego stan odpowiada latom międzywojennym, więc nie muszę się ograniczać do 44 roku.

Zacznę od końca - Lokomotywę 231 planowałem zrobić ale w wersji trochę wcześniejszej, odpowiadającej latom 20-30tym (bez wojennych modernizacji)
W amerykańskich tematach chodziła mi po głowie S160 (no bo od razu mogę walnąć Tr-kę), ale pomysł z S100 jest rzeczywiście przedni:)


numer można dobrać z listy aby konkretnie pasował do daty (chodzi o dostarczenie do Francji).
No z numerem to chyba dam sobie spokój bo w mojej skali... nikt go nie zobaczy;)

Jeszcze raz dziękuję
 

Podobne wątki