Pomysł
Idea budowy makiety malowniczej stacji Gołubia Kaszubskiego, położonej w sercu Kaszub powstała kilka lat temu. Zamierzenia były, aby stacja w miarę możliwości była wiernie odwzorowana na schyłek lat 90'. Jednakże - z racji dość małej ilości posiadanych zdjęć tej uroczej stacyjki z tegoż, zawężonego okresu - z biegiem czasu stwierdziłem, dlaczego by nie pokazać szczegółów, które będą odbiegały od ściśle wcześniej zaplanowanego okresu?
Co na makiecie?
Budowę makiety rozpocząłem w sierpniu 2015 roku - na dzień 20.08.2017 r. mogę śmiało powiedzieć, że jest ukończona w ... 70%.
Makieta przedstawia malowniczą stację Gołubie Kaszubskie, położoną na Kaszubach, na 149 kilometrze linii kolejowej nr 201 (Nowa Wieś Wielka - Gdynia Port Centralny). Na makiecie - na dzień dzisiejszy - zostały odwzorowane: budynek stacyjny (parterowy o symbolu "GK") wraz z toaletą WC (osobny budynek), nieczynna rampa wyładowcza, plac ładunkowy, nastawnia piętrowa głowicy rozjazdowej od strony Kościerzyny "GK1", budynek pełniący rolę magazynu sygnałowego, peron i układ torowy wraz z sygnalizacją świetlną.
Konstrukcja makiety
Konstrukcja makiety to skrzynki modułowe o długości między 500 a 900 mm i szerokości 500 mm. Makieta składa się z 9 segmentów co daje ok. 8 metrów licząc od pierwszej do ostatniej głowicy rozjazdowej. Z racji tego, że w modelarstwie trzeba czasem pójść na kompromis, na skrzynkach zaprezentowano wybrane, najciekawsze fragmenty stacji. Nie budowałem skrzynek, na których oprócz trawy w zasadzie nic się nie dzieje, co pozwoliło mi na zaoszczędzenie miejsca. Gdybym miał zbudować tę stację idealnie zgodną z jej długością rzeczywistą, musiałbym mieć ok. 17 metrów w skrzynkach.
W niedalekiej / dalekiej przyszłości ...
W niedalekiej przyszłości stacja zostanie uzupełniona o semafory świetlne, oświetlenie placu ładunkowego, oświetlenie peronu, rozjazdy zostaną uzupełnione w oświetlone zwrotniki ... no i oczywiście pulpit + sterowanie.
Natomiast w dalszej przyszłości pozostają do zbudowania: semafory wjazdowe, tarcze ostrzegawcze, wiadukt nad polną drogą oraz przejazd kolejowy z rogatkami.
Podziękowania
Z racji tego, że w ciągu całego okresu budowy nie byłem w stanie wszystkiego wykonać samodzielnie składam podziękowania dla kolegów z SKMK Sopot - w szczególności dla Pawła, Feliksa, Andrzeja, Włodzimierza.
Makieta swoją oficjalną prezentację będzie miała w Gdańsku, na targach TRAKO 2017, w dniach 26-29.09.2017 r.
Tyle tytułem wstępu - zapraszam do oglądania. Zdjęcia z poszczególnych, kolejnych modułów postaram się zamieszczać sukcesywnie.
Budynek stacyjny od frontu
Budynek stacyjny od strony ulicy
Oryginał w 1:1 (prawdopodobnie lata 90')
Idea budowy makiety malowniczej stacji Gołubia Kaszubskiego, położonej w sercu Kaszub powstała kilka lat temu. Zamierzenia były, aby stacja w miarę możliwości była wiernie odwzorowana na schyłek lat 90'. Jednakże - z racji dość małej ilości posiadanych zdjęć tej uroczej stacyjki z tegoż, zawężonego okresu - z biegiem czasu stwierdziłem, dlaczego by nie pokazać szczegółów, które będą odbiegały od ściśle wcześniej zaplanowanego okresu?
Co na makiecie?
Budowę makiety rozpocząłem w sierpniu 2015 roku - na dzień 20.08.2017 r. mogę śmiało powiedzieć, że jest ukończona w ... 70%.
Makieta przedstawia malowniczą stację Gołubie Kaszubskie, położoną na Kaszubach, na 149 kilometrze linii kolejowej nr 201 (Nowa Wieś Wielka - Gdynia Port Centralny). Na makiecie - na dzień dzisiejszy - zostały odwzorowane: budynek stacyjny (parterowy o symbolu "GK") wraz z toaletą WC (osobny budynek), nieczynna rampa wyładowcza, plac ładunkowy, nastawnia piętrowa głowicy rozjazdowej od strony Kościerzyny "GK1", budynek pełniący rolę magazynu sygnałowego, peron i układ torowy wraz z sygnalizacją świetlną.
Konstrukcja makiety
Konstrukcja makiety to skrzynki modułowe o długości między 500 a 900 mm i szerokości 500 mm. Makieta składa się z 9 segmentów co daje ok. 8 metrów licząc od pierwszej do ostatniej głowicy rozjazdowej. Z racji tego, że w modelarstwie trzeba czasem pójść na kompromis, na skrzynkach zaprezentowano wybrane, najciekawsze fragmenty stacji. Nie budowałem skrzynek, na których oprócz trawy w zasadzie nic się nie dzieje, co pozwoliło mi na zaoszczędzenie miejsca. Gdybym miał zbudować tę stację idealnie zgodną z jej długością rzeczywistą, musiałbym mieć ok. 17 metrów w skrzynkach.
W niedalekiej / dalekiej przyszłości ...
W niedalekiej przyszłości stacja zostanie uzupełniona o semafory świetlne, oświetlenie placu ładunkowego, oświetlenie peronu, rozjazdy zostaną uzupełnione w oświetlone zwrotniki ... no i oczywiście pulpit + sterowanie.
Natomiast w dalszej przyszłości pozostają do zbudowania: semafory wjazdowe, tarcze ostrzegawcze, wiadukt nad polną drogą oraz przejazd kolejowy z rogatkami.
Podziękowania
Z racji tego, że w ciągu całego okresu budowy nie byłem w stanie wszystkiego wykonać samodzielnie składam podziękowania dla kolegów z SKMK Sopot - w szczególności dla Pawła, Feliksa, Andrzeja, Włodzimierza.
Makieta swoją oficjalną prezentację będzie miała w Gdańsku, na targach TRAKO 2017, w dniach 26-29.09.2017 r.
Tyle tytułem wstępu - zapraszam do oglądania. Zdjęcia z poszczególnych, kolejnych modułów postaram się zamieszczać sukcesywnie.
Budynek stacyjny od frontu
Budynek stacyjny od strony ulicy
Oryginał w 1:1 (prawdopodobnie lata 90')