Od dłuższego czasu rozważałem, w którą stronę skierować moją modelarsko-sklejaczą aktywność. Rozum podpowiadał - 0e. Mam już trochę taboru i budynków, są tory i rozjazdy. Wprawdzie materiał torowy to głównie HO, ale da sie coś wykorzystać. Serce natomiast mówiło - H0e. Też jest kilka wagonów, jest co przekuć z H0m na H0e, trochę wajch, troche torów i kilka budynków. Byłem również pod presją moich wnuków, które interesują sie modelarstwem i namawiają mnie na "intensyfikację prac".
Nie będę dalej nudził co i kiedy przeważyło, w każdym bądź razie, - wyszło na H0e. Teraz co budować? Był pomysł modułowej makiety stacji Nędza Wąskotorowa, ale chodził mi po głowie również pomysł modułowej makiety stacji Gliwice Wąskotorowe tym bardziej, że pan Mariusz Sendrowski opublikował na Forum oryginalne plany tej stacji. Wymyśliłem więc projekt, który składa sie z dwóch części:
Pierwsza, to makieta samej stacji na fremowskich modułach.
Druga część, to "część domowa". Są to skrzynki, które po zmontowaniu ze stacją stworzą makietę w kształcie ósemki.
Postawiłem sobie za cel, wykonanie części stacyjnej w ciągu dwóch lat, bo sporo czasu zabierają mi też inne rzeczy. Jak już pisałem w poście o świątecznych marzeniach, chciałbym pojawić się z tymi modułami i młodzieżą na jakimś wąskotorowym zjeździe.
W związku z tym, zacząłem odtwarzać ze zdjęć wygląd (prawdopodobny) budynku stacji Gliwice Wąskotorowe, publikowany w dziale "Budownictwo". Poza tym, chcę wykorzystać kilka razy bryłę budynku typu "stacja Nędza" jako familoki, które stały w okolicy tej stacji, wzdłuż ulicy Robotniczej. Może kiedyś powstałaby skrzynka ze skrzyżowaniem wąskiego toru z torem normalnym do gliwickiego GZUT-u, które było po drodze w kierunku Gliwic Zachodnich.
Zasadniczy tabor będzie oparty na kilku Ziehlach ciągniętych przez "Rumuna", oraz kilku platformach do przewozu żużla z huty 1-go Maja. Platformy te były oparte na ostoi i wózkach z tych wagonów. Pewnie z czasem pojawi się jakiś pociąg osobowy, choć stacja ta była stacją towarową. Przejeżdżały przez nią pociągi z węglem dla składów w Gliwicach i dla bocznic na linii do Rud i Raciborza, i z kadziami żużlowymi na zwałkę między Zabrzem a Sośnicą. Były też pociągi ze żwirem z Babic.
Nie będę dalej nudził co i kiedy przeważyło, w każdym bądź razie, - wyszło na H0e. Teraz co budować? Był pomysł modułowej makiety stacji Nędza Wąskotorowa, ale chodził mi po głowie również pomysł modułowej makiety stacji Gliwice Wąskotorowe tym bardziej, że pan Mariusz Sendrowski opublikował na Forum oryginalne plany tej stacji. Wymyśliłem więc projekt, który składa sie z dwóch części:
Pierwsza, to makieta samej stacji na fremowskich modułach.
Druga część, to "część domowa". Są to skrzynki, które po zmontowaniu ze stacją stworzą makietę w kształcie ósemki.
Postawiłem sobie za cel, wykonanie części stacyjnej w ciągu dwóch lat, bo sporo czasu zabierają mi też inne rzeczy. Jak już pisałem w poście o świątecznych marzeniach, chciałbym pojawić się z tymi modułami i młodzieżą na jakimś wąskotorowym zjeździe.
W związku z tym, zacząłem odtwarzać ze zdjęć wygląd (prawdopodobny) budynku stacji Gliwice Wąskotorowe, publikowany w dziale "Budownictwo". Poza tym, chcę wykorzystać kilka razy bryłę budynku typu "stacja Nędza" jako familoki, które stały w okolicy tej stacji, wzdłuż ulicy Robotniczej. Może kiedyś powstałaby skrzynka ze skrzyżowaniem wąskiego toru z torem normalnym do gliwickiego GZUT-u, które było po drodze w kierunku Gliwic Zachodnich.
Zasadniczy tabor będzie oparty na kilku Ziehlach ciągniętych przez "Rumuna", oraz kilku platformach do przewozu żużla z huty 1-go Maja. Platformy te były oparte na ostoi i wózkach z tych wagonów. Pewnie z czasem pojawi się jakiś pociąg osobowy, choć stacja ta była stacją towarową. Przejeżdżały przez nią pociągi z węglem dla składów w Gliwicach i dla bocznic na linii do Rud i Raciborza, i z kadziami żużlowymi na zwałkę między Zabrzem a Sośnicą. Były też pociągi ze żwirem z Babic.