• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Diorama Stacja głównie towarowa

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
579 1 0
Paweł P1 napisał(a):
Walnąłem pędzlem w mleczarnię
Ja bym mleka tym wagonem przewożonego chyba nie pił więc wyszło dobrze :). No może miejscami trochę za dobrze ;).

EDIT: Jakich specyfików użyłeś do tego 'brudzenia' ?
 
Ostatnio edytowane:

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
579 1 0
Fajny wieczorowy klimat.

Czy te światła końca pociągu na wagonie z lewej strony na pierwszym zdjęciu widocznym są sterowane przez dekoder DCC ?

Bo to, że można je zakładać na niektóre wagony na stronie Lenza można zobaczyć.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Ale chyba można je zdjąć? Takie latarnie są sygnałem końca pociągu same w sobie, nawet, jeśli nie świecą. Tak że gdy wagon nie jest na końcu składu, to latarni w ogóle nie powinno być na ścianie wagonu. Tak jest to opisane w pdf, do którego link podał kolega @Tempest.
 

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
579 1 0
Andrzej Harassek napisał(a):
Tak że gdy wagon nie jest na końcu składu, to latarni w ogóle nie powinno być na ścianie wagonu.
Tak pytałem w kontekście tego, że w wagonach osobowych Lenz'a można sterować oświetleniem i ciekaw byłem czy w tym przypadku też. No ale widać, że gdy wagon odstawiony zostanie na bocznicę trzeba te latarnie zdjąć a nie jedynie odłączyć zasilanie od żarówek aby była zgodność z rzeczywistością. Chociaż ciekawe czy podczas rozładunku wagonów latarnie takie zdejmowano czy zostawały bo i tak po rozładunku wagon mógł się znaleźć znowu na końcu składu.:niepewny:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Latarnie końca pociągu należą do wyposażenia lokomotywy (dawniej również brankardu w pociągu zbiorowym) i po dojeździe do celu są zdejmowane przez drużynę lokomotywy (lub konduktorską pociągu zbiorowego). Nie mają prawa pozostać na wagonie podczas manewrów, a tym bardziej przy za- czy rozładunku wagonu).
 

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
579 1 0
Wagon musi mieć specjalne gniazda, widać to w linku który podałem. Nie każdy wagon Lenz'a takie gniazda ma. Niestety z opisów nie wynika który jest w nie wyposażony a który nie, przynajmniej ja tego nigdzie nie znalazłem.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
W tym linku który podałeś są opisane 2 wagony do tych lamp, wiadomo że wagon musi mieć zasilanie do tych lamp przez osie. To jest jeden z tych wagonów. Ten drugi jest u Ciebie.
42243-01.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
579 1 0
Faktycznie w pdf'ie na pierwszej stronie jest informacja, które wagony mogą mieć zainstalowane takie lampy:

Information Schlusslicht für Gms 54 und Gmmhs 56

Oba wagony są na stronie producenta opisane jako dostępne w sprzedaży.

Wagon który zaprezentował Paweł to wagon bagażowy Pwghs 54 i jest na razie niedostępny w sprzedaży (z opisu wynika że produkcja zostanie wznowiona) a on właśnie wydaje mi się ciekawszy niż te towarowe gieemesy. No ale o gustach się nie dyskutuje.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
Moja pomyłka, to Paweł przedstawiał swój tabor. Co do tego wagonu bagażowego to jest ładny, tylko na PKP taki typ nie występował. Te lampy z tego co pamiętam to firma Lenz sprzedawała 2 szt. za 19 euro do tych wagonów.
 

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
579 1 0
Jan Bednarczyk napisał(a):
tylko na PKP nie występował
"Wchodząc" w zerówkę nie mogłem skupić się na taborze PKP bo nie ma modeli w tym "malowaniu" jak powiedziałby samolociarz, przerobić albo zrobić sobie trzeba, co jest dużą zaletą działania w tej wielkości.:) W bardzo odległej przyszłości i jeśli będą dostępne jakieś kalkomanie do zerówki to kto wie, jest trochę wagonów dających się przerobić/przemalować. Donnerbusche'ny kupiłem bez opisów bo była nadzieja że Konrad jakieś kalkomanie opracuje, no ale na razie temat zamarł.

Wagony które do tej pory kupiłem wybierałem według kryterium że ich konstrukcja musi mnie zaciekawić a sam wagon wizualnie spodobać mi się też powinien. Mam klika wagonów zbiornikowych, typowo niemieckich na PKP nijak nie dających się przerobić dlatego zamówiłem do nich lokomotywę spalinową V100. No i w przyszłości zamówię E94. I na tym postaram się poprzestać choć ten wojowniczego żółwia ninja V160 Lolo przypominający swym wyglądem mnie intryguje ale także trochę denerwuje :) Muszę wyrobić w sobie silną wolę i nie popaść w zakupoholizm, w który nawet tylko wybierając z oferty Lenz'a bardziej dostępnej cenowo niż wyroby innych producentów można popaść. Więc tylko epoka III i krótkie wagony aby na łukach R1200/1600 kiepsko nie wyglądały . Eilzugwagenów mam kilka w H0 i w TT cały skład by się znalazł że o N-ce nie wspomnę. :cool:
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Makieta i moduł 0 270
Makieta i moduł 0 15

Podobne wątki