• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Stacja CZUDEC

stranski

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
425 4 0
Już wyjaśniam Dworzec budował Austryjak a jego pierwsza modernizacja miała miejsce w latach osiemdziesiątych. Moja makieta to lata siedemdziesiąte. Tak też pamiętam ten dworzec z dzieciństwa
 

stranski

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
425 4 0
Czyli bez oświetlenia zadaszenia peronu?
Niestety dworzec obecnie jest w ruinie a tylko jedno zdjęcie zdobyliśmy z okresu jego świetności, na którym świetlówek pod wiatą nie widać. Zdjęcie jest zresztą na pierwszej stronie niniejszej relacji. Być może na ścianie budynku były jakieś lampy kloszowe, ale możez czasem ten problem się wyjaśni. Obecnie na stacji są robione inne prace m.in związanie z uruchomieniem wykolejnic.
 

kosia51

Aktywny użytkownik
Reakcje
209 0 0
Dzięki za uznanie. Na tej stacji użyte zostały rozjazdy 74661 i 74662, a tory to flexy 74000.
Jako nowy uczestnik forum serdecznie witam wszystkich.
Mam pytanie. Jaka jest odległość pomiędzy torami na peronie ziemnym? Z tego co wyczytałem na stronie Weinerta nie oferuje On żadnych torów kształtowych, czyli wyłącznie rozjazdy i flexy. Stosując rozjazdy 74661 i 74662 trzeba zastosować łuk o promieniu takim, jaki mają te rozjazdy, odsunięty od rozjazdów na jąkąś odległość. Jaką?
Po wykonaniu pierwszych skrzynek szlakowych jednotorowych (będę się uczył na nich trudnej sztuki modelarskiej) mam zamiar wykonać makietę stacji Frysztak - kolejnej na linii Rzeszów - Jasło. Układ stacji jest bardzo podobny do Czudca tyle,że nie ma stacji wodnej, za to stoi młyn. Mam zamiar również umieścić na niej dworzec, który został zburzony w wyniku działań wojennych w 1944 roku. Według starych zdjęć dworzec był tego samego typu, co w Rzeszowie Staroniwie, Boguchwale, Czudcu i Strzyżowie. Tamte się ostały, frysztacki natomiast nie. Może udałoby się kiedyś połączyć w całość linię kolejową 106 w ramach nostalgii za parą? (Z tego co wyczytałem - nie pamiętam gdzie) dworzec kolejowy Jasło już ktoś odtworzył, również w stanie przed 1944 roku.
Pozdrawiam Tomasz Sądaj
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Inkson

Inkson

Moderator
Zespół forum
BGM
Reakcje
1.404 28 0
Kolego @kosia51 jak zastosujesz na przeciw siebie dwa rozjazdy Weinert to rozstaw osi torów będziesz miał 52mm. A jeśli chcesz mieć ten rozstaw większy to musisz między przeciwstawne łuki dać odpowiedni odcinek prostego toru, tak jak na fotce.
klppppoio.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Ale kolega kosia51 pytał o odległość między torami przy peronie ziemnym, aby wiedzieć, czy taka wstawka prosta jest w ogóle potrzebna, a jeżeli tak, to jakiej długości. Ja niestety, nie umiem wprost na to pytanie odpowiedzieć. Może autorzy makiety Czudca wiedzą, jaka jest szerokość międzytorza w oryginale?
 
OP
OP
Inkson

Inkson

Moderator
Zespół forum
BGM
Reakcje
1.404 28 0
Ale kolega kosia51 pytał o odległość między torami przy peronie ziemnym, aby wiedzieć, czy taka wstawka prosta jest w ogóle potrzebna,
Ale to łatwo sobie policzyć, bo od rozstawu torów 52mm odejmujemy dwie połówki toru, czyli dwa razy po 15mm i wychodzi nam, że miedzy końcami podkładów jest 22mm. A jakie są dokładnie wszystkie wymiary rozstawu torów i długość tej wstawki to już nie pamiętam. Na to pytanie to jedynie @stranski może odpowiedzieć jak pomierzy te odległości.
 

kosia51

Aktywny użytkownik
Reakcje
209 0 0
Ale to łatwo sobie policzyć, bo od rozstawu torów 52mm odejmujemy dwie połówki toru, czyli dwa razy po 15mm i wychodzi nam, że miedzy końcami podkładów jest 22mm. A jakie są dokładnie wszystkie wymiary rozstawu torów i długość tej wstawki to już nie pamiętam. Na to pytanie to jedynie @stranski może odpowiedzieć jak pomierzy te odległości.
Dziękuję za odpowiedź.
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
327 2 0
Na poaustriackich stacjach szerokość między torami wynosiła zwykle 4.5m. Zdarzały się poszerzenia pod perony ziemne 4.75m, ale nie była to reguła. Natomiast nie można tego przeskalować dokładnie, bo 4.5m to 52mm w H0, czyli dokładnie tyle ile wynosi skrajnia dla taboru, więc nie ma miejsca dla pasażerów, ani możliwości wstawienia wąskiego semafora między torami. 56mm to mogłaby być optymalna wartość.

Screenshot from 2020-05-09 09-42-59.png


Co ciekawe, taki peron był kształtowany w pryzmę.

Screenshot from 2020-05-09 09-53-37.png
 
Ostatnio edytowane:

kosia51

Aktywny użytkownik
Reakcje
209 0 0
Na poaustriackich stacjach szerokość między torami wynosiła zwykle 4.5m. Zdarzały się poszerzenia pod perony ziemne 4.75m, ale nie była to reguła. Natomiast nie można tego przeskalować dokładnie, bo 4.5m to 52mm w H0, czyli dokładnie tyle ile wynosi skrajnia dla taboru, więc nie ma miejsca dla pasażerów, ani możliwości wstawienia wąskiego semafora między torami. 56mm to mogłaby być optymalna wartość.

Zobacz załącznik 730806

Co ciekawe, taki peron był kształtowany w pryzmę.

Zobacz załącznik 730807
Dziękuję za odpowiedź.
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.350 18 9
Patrzę na tę wykolejnicę, widoczną na zdjęciu: http://forum.modelarstwo.info/attac...4305010_564034299519565824_o-copy-jpg.697978/ i mam wątpliwości, czy ona jest dobrze zlokalizowana.
Teoretycznie wykolejnice buduje się, aby zabezpieczyć tory główne przed zbiegnięciem taboru z torów bocznych. Ale na zdjęciu widać, że ta wykolejnica znajduje się już wyraźnie za ukresem, czyli do zatrzymania zbiegającego taboru dochodzi w miejscu, w którym stoi on już w skrajni toru głównego. Taka wykolejnica przed niczym więc nie chroni... :confused:
Z drugiej strony, ta wykolejnica wydaje się być zbyteczna biorąc pod uwagę fakt, że funkcję ochronną pełni de facto ten tor ładunkowy pod elewatorem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Wygląda na to, że kolega t_domagalski ma rację, ale żeby stwierdzić to z pewnością, trzeba byłoby zobaczyć cały plan )albo zdjęcie) stacji.
 

Podobne wątki