• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Stacja CZUDEC

Heniek_Star

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
1.056 36 0
#64
Dzieła sztuki stolarskiej Adama trafiły teraz pod moją strzechę. Dotychczasowe wysiłki Piotra i Adama prezentowane powyżej, trzeba zespolić w całość ;)

Na wstępnym etapie prac szutrowania torów i zamarkowania pozostałości po rozbiórce nieczynnej bocznicy.

20170812_180916.jpg

20170812_180951.jpg

Udało się także zainstalować elementy przejazdu na skrzynce z głowicą.

20170813_151511.jpg
 

Heniek_Star

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
1.056 36 0
#69
Przechodząc do działań na pierwszej skrzynce stacyjnej chciałbym się upewnić, że układ pędni jest ok. Czy forumowi fachowcy, w szczególności @Tomek K @Andrzej Harassek zechcieli by zabrać głos? ;)

Głowica wyjazdowa w całości i w przybliżeniu. Na brązowo kanały, jako linia pędnia naziemna na wieszakach.

Z góry serdeczne dzięki.

Głowica wyjazd Czudec.jpg

Głowica wyjazd Czudec2.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#70
Na szybko mogę powiedzieć, że są błędy. Zarówno do napędów zwrotnicowych, jak i do sygnałowych, pędnia zawsze dochodzi wzdłuż toru. Źle jest podłączony napęd zwrotnicy 1 i 3 od lewej. Pędnia do zwrotnicy 2 wchodzi dobrze, ale nie może przechodzić przez napęd zwr. 1, musi iść oddzielnie, omijając ten napęd. Mam też wątpliwości co do wyprowadzenia pędni z nastawni, ale żeby dobrze to rozrysować, trzeba mieć rysunek w skali.
 

stranski

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
425 4 0
#72
Na szybko mogę powiedzieć, że są błędy. Zarówno do napędów zwrotnicowych, jak i do sygnałowych, pędnia zawsze dochodzi wzdłuż toru. Źle jest podłączony napęd zwrotnicy 1 i 3 od lewej. Pędnia do zwrotnicy 2 wchodzi dobrze, ale nie może przechodzić przez napęd zwr. 1, musi iść oddzielnie, omijając ten napęd. Mam też wątpliwości co do wyprowadzenia pędni z nastawni, ale żeby dobrze to rozrysować, trzeba mieć rysunek w skali.
Ale tę linię kolejową budował jeszcze Austryjak. Z tego co wiem to oni inaczej mieli ustawiane semafory. Ja szkic Henka przygotowałem w oparciu o zdjęcia stacji z lat 80. Modernizacja stacji miała miejsce w 1972 r i wtedy powstała nastawnia. Być może wykorzystano stare pędnie. Wcześiej nastawnia była przy dworcu a więc od obecnej w prawo i po przeciwnej stronie .
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#73
Jak rozumiem, na makiecie ma być przedstawiony stan z lat 70.-80. czyli już po modernizacji z 1972 roku. Skoro wybudowano nowe nastawnie to z całą pewnością urządzenia srk wykonano od nowa według obowiązujących wówczas standardów. Należy więc założyć, że zabudowano typowe urządzenia mechaniczne ześrodkowane (pędniowe). Nikt przy takiej inwestycji nie wykorzystywałby starych pędni, zwłaszcza, że system austriacki był inny, niż polski. Poza tym, jeżeli dawniej stara nastawnia była przy dworcu, przypuszczam, że była tylko jedna, a zastosowano urządzenia mechaniczne ręczne kluczowe, z przekładaniem zwrotnic na miejscu dźwignią z przeciwwagą. Pędnie były jedynie do semaforów, które, jak zrozumiałem, też stały w innych miejscach (kolega napisał: "oni inaczej mieli ustawiane semafory"). Tak, że przebieg tras pędniowych musiał być zupełnie inny. Ale tak czy tak, pędnie z całą pewnością wykonano od nowa. Moim zdaniem trzeba zaprojektować układ pędni według polskich norm, a do tego potrzebny jest rysunek w skali. I to rysunek makiety, a nie prawdziwej stacji z tamtego okresu, chyba, że makieta ma być wykonana ściśle w skali. Na pierwszej stronie tego wątku jest kiepskie zdjęcie planu stacji z jakiejś książki czy czasopisma, może to byłoby pomocne?
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#74
Na szybko. Brak rygli, a były na pewno, podejście do semaforów zależy od tego jakie są semafory. Do wąskiego pędnia podchodzi "od przodu" bo napęd jest przymocowany "w świetle masztu" natomiast do kratowego można podejść dowolnie bo napęd jest przymocowany z boku masztu. W związku z tym konieczna jest informacja jakie są semafory wyjazdowe.
 

Heniek_Star

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
1.056 36 0
#79
Mostek trzeba było jeszcze otulić zielenią i dodać barierki. Właściwie segment jest gotowy, brakuje tylko kilku szczegółów, semafora oraz lampy. Oczywiście trzeba też zalać koryto rzeki.

20170826_193435.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Podobne wątki