• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Stacja CZUDEC

OP
OP
Inkson

Inkson

Moderator
Zespół forum
BGM
Reakcje
1.405 28 0
Koledzy @t_domagalski i @Andrzej Harassek oto zdjęcia oryginału. Na zdjęciu wyraźnie widać, że wykolejnica jest za ukresem. Faktem jest, że wykolejnica na modelu może być przesunięta o kilka milimetrów, ale to przesunięcie wymusił napęd tej wykolejnicy.
Czudec 56.jpg

Czudec 57.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.375 463 29
Niestety, nie do końca jest tak samo. W oryginale wykolejnica jest prawie na wysokości ukresu (nie więcej, jak metr za ukresem), a wykolejany tabor wypadnie z toru na prawo, zasadniczo nie wchodząc w skrajnię toru głównego. Nie jest to idealnie, bo jeżeli zbiegający tabor nie wykolei, a tylko zatrzyma na wykolejnicy, to faktycznie może wejść w skrajnię toru głównego, ale warunki miejscowe to wymusiły (pewnie jest zgoda na odstępstwo). Tymczasem w modelu Wk jest o kilka centymetrów (nie milimetrów) za ukresem, co w naturze daje dobre kilka metrów. Wydaje się przy tym, że w oryginale międzytorza są sporo szersze, niż w modelu, co daje więcej miejsca na lepsze umieszczenie wykolejnicy. Rozumiem, że jest to pewien kompromis modelarski i nie czepiałbym się tego, ale skoro kolega Domagalski to zauważył, to pozwoliłem sobie na komentarz.
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.351 18 9
...oto zdjęcia oryginału. Na zdjęciu wyraźnie widać, że wykolejnica jest za ukresem.
Dzięki za zdjęcia. Teraz widać, gdzie tkwi źródło niejasności. ;)
W rzeczywistości ukres stoi z dużym zapasem, znacznie dalej niż punkt styku skrajni dwóch zbiegających się torów. Z prostego przeliczenia pikseli wynika, że ukres (znacznik W17) stoi w miejscu, gdzie odległość między osiami torów wynosi ok. 4,3 - 4,4m. Czemu tak? Trzeba by zapytać drogowców. ;)
Przy takiej odległości położenie wykolejnicy nawet ciut za znacznikiem W17 gwarantuje jeszcze bezpieczną odległość rzędu 1,0m od zatrzymanego taboru do skrajni toru głównego. Natomiast u Was te odległości nie są zupełnie zachowane... I to zwróciło moją uwagę.
Ale jeśli to kompromis, na który świadomie przystaliście, to się więcej nie czepiam. :)
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki