• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Stacja Ciapkowo

draxxio

Aktywny użytkownik
#1
Witam wszystkich,
postanowiłem sobie zbudować makietę raczej manewrową do zabawy w domu. Makieta składa się ze stacji pasażerskiej oraz towarowej oraz niedużej rampy towarowej. Moduł poprzeczny jest przeznaczony wyłącznie do celów technicznych, tj odczepienia się od składu po wyjeździe ze stacji i podczepienia się z drugiej strony tą samą bądź inną lokomotywą. Dołączam projekt oraz fotki z pierwszych 2 dni prac :) Mam nadzieję że wybaczycie jakość Xiaomi :D Jest nawet szczur który jeździł koleją! :LOL:
na ten moment położyłem sobie testowo kawałek szutru i kawałek trawy. Co do grubości samego szutru uprzedzam pytania. Taka grubość była zamierzona. Natomiast sama nastawnia uważam, że wyszła mi kijowo i prawdopodobnie będę ją jeszcze poprawiał (i to pewnie nie raz). Jednocześnie miałbym pytanie z czego jaką czcionką mógłbym wykonać napis na nastawnię? Chodzi mi zarówno o rozmiar jak i krój.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
draxxio

draxxio

Aktywny użytkownik
#8
Ostatnio znalazłem trochę czasu i chęci i w końcu udało mi się dokończyć szutrowanie. Ogólnie uległem i wymieniłem ten gruboziarnisty szuter na szuter Auhagen 63832 (TT). Jednak po zaszutrowaniu okazało się że angliki się od siebie rozsunęły :oops: postanowiłem, że nie będę już zrywał z makiety torów i szutru, a lutowania tej szczeliny się trochę boję (nie sztuką uszkodzić rozjazd). Gdzieś kiedyś czytałem jakiś post (możliwe że było to na facebooku), że można to jeszcze rozwiązać jak PLK. Tj. odłożyć naprawę w czasie (w moim przypadku na x lat) i zastosować wskaźniki D1 i D6. Stąd moje pytanie jak te wskaźniki zamontować poprawnie. Miejsce w którym mam szczelinę zaznaczyłem na zdjęciu. Czy muszę ograniczenie wprowadzić we wszystkich kierunkach czy mogę w jakiś sposób wprowadzić ograniczenie tylko na tym jednym malutkim odcinku?
1516193010466.png
 

Harry Potter

Znany użytkownik
#9
Czy muszę ograniczenie wprowadzić we wszystkich kierunkach czy mogę w jakiś sposób wprowadzić ograniczenie tylko na tym jednym malutkim odcinku?
W sumie to dobre pytanie,... choć na pewno nie tarcza D1.
Ta w wielu wypadkach występuje w parze z D0.
E1 D0+D1.jpg

( tak na szybko screen...) lub solo w obrębie stacji na początku i końcu danego toru.

Tu w obrębie stacji W14 i lokalizacja zwolnienia w rozkazie pisemnym "O" ...pytanie tylko czy jest to zwolnienie czasowe ("sierżant pomarańczowy")czy stałe ( "sierżant biały") zawarte w WOS'ie ( Wykaz Ostrzeżeń Stałych - dodatek 2 do wewnętrznego rozkładu jazdy) ...

Pozdrawiam z MMz,
 
OP
OP
draxxio

draxxio

Aktywny użytkownik
#10
Owszem D1 nie wiem skąd mi się wziął. Zamyśliłem się jak pisałem. Ogólnie jak się stosuje sierżanty na torach prostych to wiem. Tutaj będą te pomarańczowe. Mnie tutaj zastanawia raczej czy muszę je wprowadzić dla jazdy we wszystkich kierunkach czy tylko dla pociągów korzystających z tego uszkodzonego kawałka?

1516206777095.png
1516206846052.png
w skrócie która z tych wersji byłaby prawidłowa? Wybaczcie painta ale to jedyny program graficzny w pracy :D
 
Ostatnio edytowane:
#14
Moduły ładne i liczę, że będzie więcej zdjęć na dniach ;)

Zawsze onieśmielały mnie tak skomplikowane układy torów, czy układ jest na czymś wzorowany i czy Kolega mógłby go nieco szerzej opisać?
 
OP
OP
draxxio

draxxio

Aktywny użytkownik
#15
Układ nie był na niczym wzorowany. Ot fantazja przy projektowaniu. Makieta nie była budowana w normie ale nie wykluczam dorobienia przejściówek i może kiedyś się wystawi. Jednak wpierw będę musiał kupić jakiegoś dostawczaka przy tej ilości modułów :ROFL:
 

Podobne wątki