• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Stacja Bukowno

Heniek_Star

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
1.063 36 0
#21
Popatrz na pierwotny projekt Heńka Stara - też miała być stacja [chyba Andrychów], odłożony na rzecz innych form.
Jeszcze nie umarłem :D A projekt wróci niebawem tylko w zmienionej nieco formule i lokalizacji. Założenie jednak zostaje, a nawet się rozwija i zwiększa skalę ;)

Co nie zmienia faktu, że idea nawet pierwotnie była taka jak piszesz. Spróbować od mniejszej formy, aby ustrzec się błędów kiedy zainwestowane środki będą dużo większe. Zresztą od jakich form zacząłem można zobaczyć na kartach forum samochodowego.

Romanie, ja też bym Ci proponował przemyśleć jeszcze temat. Nie wiem na ile jesteś zaawansowany, ale to wygląda na duże wyzwanie i może Cię przerosnąć. Zwłaszcza, że suma która podałeś 5 tys. wydaje się mocno niedoszacowana za samo nawet torowisko.
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#22
Właśnie dla tego w pierwszym wpisie zapytałem Ciebie
Czy jesteś świadomy rozmachu inwestycji.
Jak widać Jednak nie byłeś.
Uważam. że nadal jest to za duży projekt jak na początek.
Stacja Bukowo już na pewno nie będzie stacją Bukowo.
Więc cokolwiek zrobisz będzie fikcyjne. Ale możesz zrobić fikcyjne ale realne. Pogadaj ze specami od układów torowych. Zrób MAŁĄ stację na 3-5 torów. Ale z realnym układem torowym. Uważam nadal, że prezentowany układ torowy jest za duży by porywać się na niego w pojedynkę.
 
OP
OP
roman

roman

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#23
Zbuduj dioramę i pokaż, że potrafisz....
kurcze, nie jestem w stanie udowodnić Ci jak powstawała Moja pierwsza diorama i moduły. Próbowałem wskrzesić archiwum "martela", lecz niestety nic z tego nie wyjdzie, a tam były publikowane moje zdjęcia. Tu nie chodzi o to abym was przekonał, co do moich technik modelarskich.
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#24
Ja myślę, że nie musisz nas do niczego przekonywać ani nic udowadniać. Ale musisz zaprezentować projekt który uwierzymy, że w pojedynkę ogarniesz.
Ktoś pięknie to ujął.
"Mniej znaczy więcej" I radzę Ci tego się trzymaj.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.280 41 5
#25
Jeśli nie masz tamtych zdjęć, nie szkodzi, wierzymy na słowo....zbuduj nową ;) Tak dla przypomnienia sobie i pokazania nam ;)
Chętnie pomogę w wyborze odpowiedniego układu torowego, który ogarniesz sam, fizycznie i finansowo i...będzie cieszył oko :)
 
P

Paweł Piotr

Gość
#26
roman na początku pokazał oryginalny plan schematyczny stacji Bukowno – stacji węzłowej o określonych zadaniach przewozowych w zakresie ruchu pasażerskiego i ruchu towarowego. Pokazał też swój plan w wersji modelarskiej z opisanymi ograniczeniami, ale ten jego plan jeszcze zachowywał proporcje oryginalnych założeń projektowych dla stacji Bukowno. Natomiast ostatni zaprezentowany plan schematyczny (po dyskusji na temat rozmiarów) całkowicie łamie i niweczy założenia projektowe dla stacji Bukowno – 4 toru dla obsługi ruchu pasażerskiego i 2 tory dla ruchu towarowego (w tym jeden tor poza strefą niezależnych manewrów) jest zupełnie inną stacją o radykalnie innych parametrach ruchowych i technicznych.
Wzorując się na oryginalnych stacjach – albo robimy odwzorowanie pełne, co w przypadku dużych stacji jest przedsięwzięciem raczej kosmicznym, albo robimy uproszczenia, zachowujące jednak proporcje projektowe oryginału, albo musimy zaprojektować zupełnie nowy układ, który będzie spełniał wcześniej określone założenia techniczno-ruchowe. Kwestia nazwy stacji jest oczywiście umowna i nic nie przeszkadza, by zupełnie nowy projekt układu torowego, zaprojektowany do wcześniej ustalonych założeń techniczno-ruchowych nosił nazwę Bukowno..
Bezrefleksyjne krojenie oryginalnego planu rzeczywistej stacji prowadzi do całkowitego zaprzeczenia sensu i idei oryginału i powstaje potworek, który niczemu nie służy i jest daleki od realiów kolejowych.
Warto o tym pamiętać..
 
OP
OP
roman

roman

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#27
Rozumiem was i dziękuje za porady. Po to jestem na tym forum, aby poradzić się ludzi bardziej doświadczonych ode mnie. Powiem wam szczerze, że chciałbym wykonać coś, na podstawie rzeczywistego schematu stacji w Bukownie, wraz infrastrukturą która tutaj występuje. Powiem wam szczerze, że po ostatnim "budowaniu" i wywalaniu pieniędzy, w "szkołe prób i błędów", nie chce robić czegoś, co nie będzie mnie satysfakcjonować. A jest wg. Mnie, styl jaki chce pokazać, jeszcze nie miał protoplasty:
[DOUBLEPOST=1480023052][/DOUBLEPOST]
roman na początku pokazał oryginalny plan schematyczny stacji Bukowno – stacji węzłowej o określonych zadaniach przewozowych w zakresie ruchu pasażerskiego i ruchu towarowego. Pokazał też swój plan w wersji modelarskiej z opisanymi ograniczeniami, ale ten jego plan jeszcze zachowywał proporcje oryginalnych założeń projektowych dla stacji Bukowno. Natomiast ostatni zaprezentowany plan schematyczny (po dyskusji na temat rozmiarów) całkowicie łamie i niweczy założenia projektowe dla stacji Bukowno – 4 toru dla obsługi ruchu pasażerskiego i 2 tory dla ruchu towarowego (w tym jeden tor poza strefą niezależnych manewrów) jest zupełnie inną stacją o radykalnie innych parametrach ruchowych i technicznych.
Wzorując się na oryginalnych stacjach – albo robimy odwzorowanie pełne, co w przypadku dużych stacji jest przedsięwzięciem raczej kosmicznym, albo robimy uproszczenia, zachowujące jednak proporcje projektowe oryginału, albo musimy zaprojektować zupełnie nowy układ, który będzie spełniał wcześniej określone założenia techniczno-ruchowe. Kwestia nazwy stacji jest oczywiście umowna i nic nie przeszkadza, by zupełnie nowy projekt układu torowego, zaprojektowany do wcześniej ustalonych założeń techniczno-ruchowych nosił nazwę Bukowno..
Bezrefleksyjne krojenie oryginalnego planu rzeczywistej stacji prowadzi do całkowitego zaprzeczenia sensu i idei oryginału i powstaje potworek, który niczemu nie służy i jest daleki od realiów kolejowych.
Warto o tym pamiętać..
Muszę się z Tobą zgodzić. Jest ktoś w stanie mi doradzić, w ramach kompromisu tego co chce ja, a co jest możliwe do "przelania na sklejke"? :)
 

Załączniki

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
#28
Rozumiem was i dziękuje za porady. Po to jestem na tym forum, aby poradzić się ludzi bardziej doświadczonych ode mnie. Powiem wam szczerze, że chciałbym wykonać coś, na podstawie rzeczywistego schematu stacji w Bukownie, wraz infrastrukturą która tutaj występuje. Powiem wam szczerze, że po ostatnim "budowaniu" i wywalaniu pieniędzy, w "szkołe prób i błędów", nie chce robić czegoś, co nie będzie mnie satysfakcjonować. A jest wg. Mnie, styl jaki chce pokazać, jeszcze nie miał protoplasty:
[DOUBLEPOST=1480023052][/DOUBLEPOST]

Muszę się z Tobą zgodzić. Jest ktoś w stanie mi doradzić, w ramach kompromisu tego co chce ja, a co jest możliwe do "przelania na sklejke"? :)
To są wyraźne efekty modernizacji stacji - gdzieś na przełomie lat 60/70. Faktycznie styl już dziś zapomniany. napisałem romanowi, że przy zadaniach Bukowna jako stacji węzłowej, nie powinno się zejść poniżej 4 tory osobowe/2 perony, 3 tory towarowe, 1 tor odstawczy do magazynu [ale w tym przypadku pełni też rolę wylotów bocznic zakładowych.
[DOUBLEPOST=1480024164][/DOUBLEPOST]
Jeszcze nie umarłem :D A projekt wróci niebawem tylko w zmienionej nieco formule i lokalizacji. Założenie jednak zostaje, a nawet się rozwija i zwiększa skalę ;)

Co nie zmienia faktu, że idea nawet pierwotnie była taka jak piszesz. Spróbować od mniejszej formy, aby ustrzec się błędów kiedy zainwestowane środki będą dużo większe. Zresztą od jakich form zacząłem można zobaczyć na kartach forum samochodowego.

Romanie, ja też bym Ci proponował przemyśleć jeszcze temat. Nie wiem na ile jesteś zaawansowany, ale to wygląda na duże wyzwanie i może Cię przerosnąć. Zwłaszcza, że suma która podałeś 5 tys. wydaje się mocno niedoszacowana za samo nawet torowisko.
Wiem, że nie umarłeś i realizujesz inne piękne projekty.
Natomiast projekt stacji, jak rozumiem wróci już jako dzieło większej grupy.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#30
Zachowując układ stacji Bukowno – stacja węzłowa, z obsługą ruchu pasażerskiego oraz ruchu towarowego, można dokonać pewnych zmian upraszczających cały układ. Pozostawiając linię główną jako dwutorową, odejście drugiej linii można zrobić jako szlak jednotorowy (dla obsługi np. ruchu na linii lokalnej). Dla pociągów towarowych można wyodrębnić 3 lub min. 2 osobne tory główne dodatkowe oraz cały kompleks torów ładunkowych o różnym przeznaczeniu. W ten sposób, po uproszczeniu, i tak mamy stację dość sporą, jak na modelarskie warunki, odpowiadającą realiom kolejowym i w charakterze techniczno-ruchowym podobną do oryginalnej stacji Bukowno. Załączony plan schematyczny jest materiałem poglądowym, na którym można prześledzić zasady projektowania stacji i potem jej eksploatacji.
 

Załączniki

Podobne wątki