• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie ST48 Turbotamara

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
A na barierkach flagi, amerykańska i unijna, chyba Maciek żartujesz, malujcie sobie i swoje, na odpustowe kolory my naród wybrany wiemy jak mają wyglądać lokomotywy, barwy Watykanu co najwyżej.
Nie żartuję. Te horyzontalne kraty skojażyły mi się z parowozami rumuńskimi. A tamte miały właśnie podobne do amerykańskich parowozów Pennsylvania RR w latach przedwojennych. Z resztą sam Zobacz:
lacdtrbnvy761.jpg

https://www.reddit.com/r/trains/comments/klvbd1
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
No nie zrozumiałeś o co mi chodzi, ale nic to, przyzwyczaiłem się do tego.
Co do rumuńskich parowozów to jakoś w żadnym nie widziałem takich cudacznych zgarniaczy, a kilka ich było, choć może i gdzieś taki się znajdzie.

DSC_0142.JPG


DSC_0155.JPG


DSC_0183.JPG


Jak kolega sobie obejrzy możecie zdjęcia usunąć, jako nie pasujące do wątku.
 
Reakcje
3.344 16 0
Te horyzontalne kraty skojarzyły mi się z parowozami rumuńskimi.
Podzielam Twoją opinię. Jak tylko ST48 zaczęły wchodzić do służby, ich zgarniacze skojarzyły mi się m.in. z parowozami rumuńskimi, ponieważ podobne konstrukcje czołowe (oczywiście nieco różniące się od siebie, w zależności od typu parowozu) występowały na kilku seriach pracujących na CFR (np. Class 40, 50, 130, 131, 142, 151, 230, 231). Jest to też dość charakterystyczna cecha rumuńskich parowozów normalnotorowych z zakładów Reșița i FAUR (Class 131, 142, 151, 230), które posiadały / posiadają / takie "koszowo - kratownicowe" zgarniacze.

Kilkanaście linków do parowozów CFR z tego typu zgarniaczami poniżej:
https://commons.wikimedia.org/wiki/...File:CFR_50.025_romanian_steam_locomotive.JPG
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:CFR_Class_130.500#/media/File:CFR_130.503.jpg
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Steam_engine_museum_in_Re%C8%99i%C8%9Ba#/media/File:3.cod_LMI_-CS-II-a-A-10905_Muzeul_locomotivelor_cu_abur_Resita.jpg
https://commons.wikimedia.org/wiki/...avy_passenger_locomotive_in_Resita_museum.jpg
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:CFR_Class_142#/media/File:Oradea_station_2017_1.jpg
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:CFR_Class_151#/media/File:Romania_CFR_151.002_2-10-2.JPG
https://commons.wikimedia.org/wiki/...,_fotografiata_in_Gara_de_Nord,_Bucuresti.JPG
https://commons.wikimedia.org/wiki/...ile:CFR_230.128_romanian_steam_locomotive.jpg
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:CFR_Class_230#/media/File:Locomotiva_CFR_230.516.jpg
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:CFR_Class_231#/media/File:Locomotiva_CFR_231.065.jpg
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:CFR_Class_40.000#/media/File:CFR_40007_Dej_20130709.jpg
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Steam_engine_museum_in_Re%C8%99i%C8%9Ba#/media/File:CFR_50.378_(1).JPG
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Steam_engine_museum_in_Re%C8%99i%C8%9Ba#/media/File:CFR_Steam_locomotive.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipe...iva_cu_abur_-_Muzeul_de_Locomotive_Resita.jpg
https://www.liverpoolecho.co.uk/new...ead-built-victorian-steam-locomotive-12373263
https://steemkr.com/vehiclephotography/@gtpjoker/steam-locomotive-made-in-romania

A żeby nie odbiec od tematu ST48, poniżej przykład dwóch lokomotyw tej serii jednak różniących się rozmieszczeniem i wielkością napisów na budce maszynisty oraz logiem PKP Cargo.

1. ST48-035 na stacji Ełk. 14.10.2021.
Weszła do służby w październiku 2018 r. Posiada nazwę ST48-035 pisaną większymi literami i cyframi oraz logo firmowe przewoźnika bez dodatkowego napisu Logistics czy też Grupa PKP. Tego typu malatura jest charakterystyczna dla ST48 od nr inw. 031 do 087, czyli serii modernizowanej w latach 2018 - 2021, podłóg II zamówienia PKP Cargo na ten typ lokomotyw.

ST48-035 na stacji Ełk. 14.10.2021.jpg


2. ST48-027 na stacji Ełk. 25.10.2021.
Weszła do służby w grudniu 2015 r. czyli ok 3 lata wcześniej niż zaprezentowana wyżej ST48-035. Posiada nieco mniejsze logo firmowe, z napisem Logistics, oraz nazwę ST48-027 pisaną małymi literami i cyframi. Tego typu malatura jest charakterystyczna dla ST48 od nr inw. 001 do 030, czyli serii modernizowanej w latach 2013 - 2016, podłóg I zamówienia PKP Cargo na ten typ lokomotyw.

ST48-027 na stacji Ełk. 25.10.2021.jpg