• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie ST44 w wielu odsłonach

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
587 19 0
Niestety lok. nie jest już żywa jak to ująłeś.
Lok. oczekuje naprawy głównej poziomu P5 od 28 stycznia 2020r.
Została przesłana w stanie nieczynnym do Białegostoku, prawdopodobnie na dawcę zestawów kołowych lub innych części.
 

Miron92

Aktywny użytkownik
Reakcje
402 0 0
22.12.2020 | Suwałki | ST44-324 jedzie luzem w stronę stacji Suwałki. Gagarin przyprowadził na punkt zdawczo-odbiorczy pociąg nr. TMS 994026/7 relacji Kuźnica Białostocka - Suwałki składający się z węglarek wypełnionych zrębką. Wspomniany skład na teren PECu Suwałki wprowadzi widoczna lokomotywka 409Da-140. PEC Suwałki dysponuje jeszcze jedną lokomotywą 409Da o numerze 568.

 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.028 494 29
Zdjęcia wykonane 5.10.2000 roku w Bydgoszczy przez Sławka Kołtuńskiego, oczywiście mam jego zgodę na ich publikację, warto je zobaczyć bo to już kawał historii.
To są w zasadzie skany zdjęć, robione w dawnych czasach, są niewielkie, mam nadzieję iż mi to wybaczycie, oryginały gdzieś mam.

ST44-549 i 937 przed wysyłką do Korei.

ST44-549 i 937 przed wysyłką do Korei Bydgoszcz Główna foto Sławomir Kołtuński 5.10.2000.jpg


Następne to też "koreańczyki" ST44-840

ST44-840 przed wyjazdem do Korei Bydgoszcz Główna foto Sławomir Kołtuński 05.10.2000.jpg


ST44-929

ST44-929 przed wysyłką do Korei foto Sławomir Kołtuński 5.10.2000.jpg


ST44-937 w tle ST44-542

ST44-937 przed wysyłką do Korei Bydgoszcz Główna foto Sławomir Kołtuński 5.10.2000.jpg


I ostatni ST44-999

ST44-999 przed wysyłką do Korei Bydgoszcz Główna foto Sławomir Kołtuński 5.10.2000.jpg


Oraz dwa do Niemiec ST44-733

ST44-733 przed wysyłką do Niemiec Bydgoszcz Główna fot Sławomir Kołtuński 05.10.2000.jpg


ST44-749

ST44-749 przed wysyłką do Niemiec Bydgoszcz Główna foto Sławomir Kołtuński 5.10.2000.jpg


Będąc na Trako w Bydgoszczy chcieliśmy wejść na teren ZNTK ale już wtedy było to verboten, z powodu tajemnicy jak nam wmawiał Pan ochroniarz, szkoda.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.440 31 4
Świetne te niebieskie do Niemiec. Przez kolor wózków wyglądają po "amerykańsku" gdzie wózki malowano na srebrno. Coś wiadomo więcej o nich do jakiego przewoźnika trafiły, lub czy ktoś ma zdjęcia z okresu eksploatacji? Moim zdaniem pięknie wygląda takie malowanie wózków, przez kontrast z budą.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
9.398 68 0
Świetne te niebieskie do Niemiec. Przez kolor wózków wyglądają po "amerykańsku" gdzie wózki malowano na srebrno. Coś wiadomo więcej o nich do jakiego przewoźnika trafiły, lub czy ktoś ma zdjęcia z okresu eksploatacji? Moim zdaniem pięknie wygląda takie malowanie wózków, przez kontrast z budą.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
http://rail.phototrans.eu/14,22792,0,________M62_ST44_733.html
Widziałem zdjęcie, już nie pamiętam gdzie, w barwach przewoźnika, można też się szarpnąć na model V 200;
https://www.roco.cc/en/product/74761-0-0-0-1-0-0-002003/products.html

https://www.catawiki.de/l/3105641-gutzold-50400-diesellokomotive-v-200-002-der-peg
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.440 31 4
Dziękuję kolegom @Tomek M. i @nohab. To w zasadzie na 100% RCB, Roco zrobiło podobne malowanie wózków, ale pomalowali też skrzynię miedzy nimi. A RCB ma czarne skrzynie jak na zdjęciu oryginałów z Bydgoszczy. No i numery 022 i 023, 2 sztuki (ciekawe czy było ich więcej?) Fajnie się prezentują na jasnych wózkach. Poszukam sobie jeszcze, może znajdą się inne zdjęcia.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
 

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
827 9 0
Fotografie te pozyskał i jakiś czas temu pokazywał już u siebie T. Gałka:

http://www.locomotives.com.pl/Diesels/ST44_106_pliki/image002.jpg
http://www.locomotives.com.pl/Diesels/ST44_107_pliki/image002.jpg

Na przełomie XX i XXI wieku niemieccy przewoźnicy prywatni zakupili od PKP w sumie 17 "gagarinów". Wśród odbiorców znajdowała się spółka Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft (PEG), która odkupiła maszyny ST44-281, ST44-705, ST44-707, ST44-733, ST44-749, ST44-844, ST44-952 i ST44-962 (część z wspomnianych lokomotyw podziwiać można na s. 5 niniejszego wątku). Dwie z wyżej wymienionych tj. ST44-733 i ST44-749 od około 2001 roku przejęła spółka Niederbarnimer Eisenbahn AG (NEB). Po kilku latach niektóre z wzmiankowanych maszyn powróciły jednak do Polski, odkupione przez miejscowych przewoźników prywatnych. I tak:

*ST44-281 od około 2004 roku pracowała ponownie w Polsce jako ST44-R006 CTL, potem M62-1891 Unikol, następnie Orion Kolej.
*ST44-733 od około 2004 roku pracowała ponownie w Polsce jako M62-3184 Rail Polska, później zmodernizowana jako M62M-017.
*ST44-749 w 2004 odkupiona przez firmę Rail Polska jako dawca części, w 2011 roku zmodernizowana jako M62M-018.
*ST44-844 od około 2004 roku pracowała ponownie w Polsce jako ST44-R005 CTL, w 2011 "podmieniona" za rozbitą w wypadku M62-1151 PPMT.
*ST44-952 od około 2004 roku pracowała ponownie w Polsce jako ST44-R010 CTL, w 2016 zmodernizowana jako M62-3536, obecnie ID/Cargounit.

A co by nie brakowało ilustracji do tego może zbyt obszernego wyjaśnienia, oto jedna z wyżej wzmiankowanych którą przed paroma miesiącami spotkałem w Rzepinie:

DSC03829.jpg DSC03834.jpg
M62-3536 (ex. ST44-952 PKP, ex. V200.10 PEG, ex. ST44-R010 CTL) / Rzepin / 2.10.2020
 

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
827 9 0
Poproszę o wyjaśnienie modernizacji w Pesie. Zamieniono budy, przenumerowano, czy przerobiono tylko lampy?
Nie było co do tego sztywnej reguły - bardzo różnie postępowano w indywidualnych przypadkach, niekiedy nawet kilkukrotnie w ciągu życiorysu wybranego gagarina. Jest wiele maszyn, którym w trakcie naprawy głównej przebudowano reflektory (zamiana "wiader" na małe pod podestem lub odwrotnie oraz kilka wariantów nietypowych / indywidualnych). Np. M62-1242 przybyła do Polski ze Słowacji w stanie odpowiadającym maszynom budowanym dla kolei ČSD, jeździła następnie kolejnych kilka lat w ten sposób, ale już w trakcie modernizacji w Pesie i zabudowie nowego silnika spalinowego dostała "wiadra" (których nigdy dotąd nie miała). Bardzo podobnie było z M62-1007, czy M62-7038. Ta druga to pierwotnie jeden z członów lokomotywy 2M62-0338, która nie tylko nigdy wcześniej nie miała "wiader", ale też wyposażona była w zupełnie inny typ tłumika niż te stosowane w Polskich ST44. Po naprawie i modernizacji tłumik pozostał... i wyrosły wiadra. Wariacji tego typu było naprawdę wiele. W uzupełnieniu tematu, zdjęcie które popełniłem latem 2009 "przez płot" bydgoskiego zakładu,

image89565.jpg
ST44-R007 / Bydgoszcz Gł. / 10.07.2009
 

Podobne wątki