• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie ST44 w wielu odsłonach

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
16. 05. 2009 r. ST44-1106 z objazdowym pociągiem zbliża się do Czaplinka. Na haku znajdowała się EP07-229 z czterema wagonami, trzy "dwójki" i jedna "jedynka", ale relacji pociągu nie pamiętam. Warunki atmosferyczne nie sprzyjały wykorzystaniu długich ogniskowych, ale lubię takie zdjęcia i pomimo niedoskonałości, to również mi się podoba.
P5160120.JPG
 

radek_m

Aktywny użytkownik
Reakcje
145 3 0
Bardzo prawdopodobne, zwłaszcza, ż to stacja granicna na lini LHS, Przyprowadziłskład rudy, który dalej na Śląsk pojechał ciągnięty tandemem 2 gagarinów ST44 :). A tą linią do dziś kursują skłądy z rudą
 
Reakcje
3.349 16 0
Zdjęcia wprawdzie słabej jakości, bo robione w pochmurny dzień i w czasie nadchodzącego wielkimi krokami zmroku (po godz. 15.00), tym niemniej zamieszczam je gwoli informacji i dla ogółu zainteresowanych, co tam w świecie ST44 "piszczy" ;). W tygodniu poprzedzającym Święta Bożego Narodzenia, z PESY "wyłonił się" kolejny "przerobiony" "Gagarin", z serii poddawanej modernizacji od początku 2019 r. czyli od nr inwentarzowego ST44-1252 wzwyż (ST44-1252 w służbie od lipca 2019). Jest to ST44-1262, według informacji z sieci ex. ST44-1081. Ku przypomnieniu przebudowa ma objąć 38 szt. ST44 i zakończyć się we wrześniu 2020....
https://forsal.pl/artykuly/1125101,...okomotyw-za-ok-176-3-mln-zl.html,,www.onet.pl
Jak widać wyłoniła się 11 zmodernizowana ST44, tak więc robi się nam coraz mniej normalnotorowych "Gagarinów", z oryginalnymi numerami inwentarzowymi, a za rok to trzeba będzie ich z przysłowiową "świeczką szukać". Jest też pewnie małe opóźnienie, bo harmonogram realizacji umowy zakładał zmodernizowanie w 2019 r. 20 szt., a w 2020 r. 18 szt. Myślę też, że to bardzo dobrze, że lokomotywy te otrzymują "drugie życie". Czy ta modernizacja ma sens w obecnych czasach, czy jest uzasadniona ekonomicznie - nie mi wyrokować. Pewnie za te szacowane 176 milionów zł. można byłoby kupić kilka nowych lokomotyw spalinowych lub zmodernizować kilkanaście dalszych SM48 na ST48, jednak PKP Cargo zdecydowało się na kontynuację modernizacji ST44 (ku przypomnieniu w latach 2007 - 2012 zmodernizowano 51 szt. które otrzymały nr. inwentarzowe 1201 - 1251).

Poniżej ST44-1262 na terenie PESA Bydgoszcz. 22.12.2019.

ST44-1262 PESA Bydgoszcz 22.12.2019 (1).jpg


ST44-1262 PESA Bydgoszcz 22.12.2019 (2).jpg
 

Podobne wątki