• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ST44-019 vs. ST43-128 -> H0 -> ep. III c -> by Jan-

OP
OP
K

KAROLeski

Nowy użytkownik
#21
teladam napisał(a):
Nie, czasami używał m62 ale czeskie
A, że czeske to tego nie wiedziałem.... :oops: (człowiek się uczy całe życie :grin: )ale ruskie to na pewno zaczął przerabiać bo sam mi proponował taką właśnie bazę jeśli będę chciał gagara z tłumikiem
 

pepej

Znany użytkownik
#22
Re: ST44-019 vs. ST43-128 -> H0 -> ep. III c -> by

KAROLeski napisał(a):
ST44-019, lok. W-wa Praga rok produkcji 1968
Ostatnio kupiłem ST44-003 roco i ten Twój z wielkimi gałami mi sie lepiej podoba, rozmieszczenie elementów na przedniej ścianie jest jakby bardziej proporcjonalne / eleganckie. Jaką metoda przybrudziłeś dach ?
 
OP
OP
K

KAROLeski

Nowy użytkownik
#24
pepej napisał(a):
Ostatnio kupiłem ST44-003 roco i ten Twój z wielkimi gałami mi sie lepiej podoba, rozmieszczenie elementów na przedniej ścianie jest jakby bardziej proporcjonalne / eleganckie. Jaką metoda przybrudziłeś dach ?

metodą "suchego pędzla". Narazie niestety to g... widać :cry: ale jak pożyczę lepszego aparatu to poprawię te zdjęcia, sfocę kilka moich wagomów i trochę dokładniej to opiszę w jakimś innym wątku.
 
OP
OP
K

KAROLeski

Nowy użytkownik
#25
Poniżej zamieszczam nowe fotki.
Nie jest to rewelacja ale przynajmiej coś widać.
(aparat mam świetny :devil: - jak widać nadaje się tylko na wakacje, albo ja nie umiem focić :oops: )
 

Załączniki

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#26
Nadal się ręka trzęsie i kiepskie oświetlenie, sugeruję spacerek na pole (alo na dwór, zależy gdzie kto mieszka ;)

Pozdr,
Mc
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
#31
KAROLeski napisał(a):
(...) Ale zwróć uwagę że Jan-Kol nieodtwarzając jednego elementu bardziej je upodobnił do orginału (białe oznaczenia rozstawu osi na wózkach) zobacz zdjęcie.

Ktoś kiedyś powiedział że "nadgorliwość gorsza od faszyzmu" :grin:
Trochę Pan przesadził z tą "nadgorliwością" Panie KAROLeski.
Czy nie wydaje się Panu, że na podstawie jednego zdjęcia ściągniętego z sieci i to w dodatku zdjęcia o bardzo marnej jakości, należałoby bardziej ostrożnie wyciągać wnioski :?:.
Nie wiem jak to się dzisiaj nazywa, ale kiedyś nadmierna i niczym nieuzasadniona pewność siebie była nazywana... arogancją.

Natomiast twierdzenie, jakoby brak oznaczeń rozstawu osi na wózkach modelu Jan-Kol'a bardziej upodobniał ten model do oryginału, to niestety... ignorancja, ponieważ oznaczenia te po prostu musiały być umieszczone na wózkach lokomotyw i znajdowały się oczywiście również na wózkach lokomotywy ST44-003.
Na przyszłość byłbym na Pana miejscu bardziej powściągliwy w wyrażaniu tak kategorycznych opinii.
 
OP
OP
K

KAROLeski

Nowy użytkownik
#32
Krzysztof Koj napisał(a):
Na przyszłość byłbym na Pana miejscu bardziej powściągliwy w wyrażaniu tak kategorycznych opinii.
Owszem. Ma pan rację. Dziękuję za zwrócenie mojej uwagi na tą kwestję :grin: . Zdjęć ST44-003 do jakich dotarłem jest niewiele, natomiast na każdym z tych zdjęć widać brak oznaczenia na wózkach. Dlatego właśnie pewny swojej tezy napisałem o tym. Jak widać - myliłem się.
:oops:
Jeżeli ma pan jakąś konkretna dokumentację rozstrzygającą jednoznacznie tą kwestię bardzo proszę o podzielenie się z nami. Ja wyciagnąłem takie wnioski na podstawie dostępnych zdjęć, a chcę do końca rozwiać wszelkie wątpliwości.
 

Fiki-Miki

Nowy użytkownik
#33
Nie wiem czy mogę ale wyręczę K.Koja z rostrzygnięcia poruszonej tu kwestjii oznakowania ST 44 003 etc. Na zdjeciu zamieszczonym na otwarcie tematu w Kolejach Małych i Dużych nr. 2/2000 wyraźnie widać owe oznakowania, a było wykonane zapewne w pierwszych latach służby tego pojazdu. Moim zdaniem i nie tylko moim dobrze wykonane technicznie zdjęcie jest najbardziej wiarygodnym dokumentem.
 
OP
OP
K

KAROLeski

Nowy użytkownik
#35
Sprostowanie :!:
ST43-128 (oznaczenie fabryczne: 060DA-606) została wyprodukowana 1968 roku a nie w 1969.
Przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd :oops:
 
#36
inny wątek z polskim gagarinem

Takie porównanie
Otóż na zdjęciach Gagrina w barwach drezdeńskiej firmy ITL czoło lokomotywy nie ma oddzielnych czerwonych świateł.
Model Gutzolda tak jak i Rocowski model ST44 maja oddzielne czerwone światła.
A przecież to co jeździ w barwach ITL to polskie ST44 sprzedane chyba w 1999 roku firmie ITL. :roll:
Jak to było z tymi polskimi Gagarami St 44 :?:
 

Załączniki

P

ps

Gość
#37
leszekcha napisał(a):
A przecież to co jeździ w barwach ITL to polskie ST44 sprzedane chyba w 1999 roku firmie ITL.
No zgadza się
leszekcha napisał(a):
Jak to było z tymi polskimi Gagarami St 44
No zanim tam pojechały to miały remoncik w Bydgoszczy - polskie wiadra poszły ... , a wzamian zabudowano właśnie coś takiego dziwnego.
Oczywiście mówimy tylko o ITL-u - bo np do PEG-u trafiły w stanie oryginalnym - czyli z naszymi wiadrami.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 5
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 2
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 3
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 10
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 6

Podobne wątki