• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ST44-019 vs. ST43-128 -> H0 -> ep. III c -> by Jan-

KAROLeski

Nowy użytkownik
#1
Od wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem gagarina by Jan-Kol. Postanowiłem za namową kolegi o nick-u "gbbsoft" zaprazentować go razem z rumunem na forum. (sorry za jakość niektórych zdjęć ale bez statywu ciężko jest fotografować loki w H0 :oops: )

ST43-128, lok. Szczecin, rok produkcji 1969

Model w wersji po dostawie od producenta (aluminiowe listwy na pudle, inny niż po rewizji docień pudła, brak anteny radiotelefonu). Ponieważ staram się kolekcjonować tabor z przełomu 1969/70 postanowiłem nie nanosić żadnych śladów eksploatacji. Model wykonany z żywicy :!: orginał nie dziadowska kopia :!: :grin: (pudło) plus elementy fototrawione (wentylator, listwy, wieszaki pod światła końcowe na wiadrach, wycieraczki i na pewno coś jeszcze czego nie mogę sobie przypomnieć :oops: ), oświetlenie biało-czerwone zmienne do kierunku jazdy


ST44-019, lok. W-wa Praga rok produkcji 1968

Model również w wersji po dostawie od producenta (II seria produkcyjna tzw. przejściowa)(aluminiowe listwy na czołach brak tłumika bardziej "trawiasty i cukerkowy" odcień zieleni-podziękowania dla kacapów :devil: , brak anteny radiotelefonu itp)
model zrobiony na moją prośbę w wersji "ekonomicznej". Z racji wersji oryginału samoistnie odpadł montaż tłumika fototrawinego, wentylator i odgarniacze zostały fabryczne Roco, reszta to zakres przeróbek proponowany przez Jan-Kol-a w standardzie plus oświetlenie biało-czerwone zmienne do kierunku jazdy .
W ten sposób zostało w kieszeni parę "stów" a pomimo to model nie razi topornością :grin:
Z racji tego że orginał był do przełomu 1969/70 eksploatowany przez nieco ponad rok pozwoliłem sobie nanieśc delikatne ślady eksploatacji na dachu. Ponieważ w ciągu roku dach aż tak się nie zdąrzyłby ubrudzić (pamiętajmy, że kiedyś były inne czasy i był odgórny 'prykaz", że za czystość powierzonego taboru odpowiada załoga która na nim jeżdzi i lokomotywownia, zdarzało się ponoć, że nawet stołkami kierowników) jak widać na zdjęciach na zbyt wiele nie mogłem sobie pozwolić.

Efekt :?: - oceńcie sami :!:
 

Załączniki

OP
OP
K

KAROLeski

Nowy użytkownik
#4
Niestety to wszystko na co stać mój aparat :cry: dziadostwo chol... :devil:
Próbowałem jeszcze raz sfocić ale efekt ten sam :cry:
Za kilka dni mój znajomy powinien wrócić z urlopu to wezmę od niego aparat. On ma zdecydowanie lepszy - więc cierpliwości - będzie OK :LOL:
 
OP
OP
K

KAROLeski

Nowy użytkownik
#6
Osobiście nie widziałem 019. Widzałem natomiast stare czarno-białe zdjęcie załogi szopy na tle 016 zaraz po dostarczeniu na Pragę od "ruskich". Pokazał mi je ochroniarz z mojego bloku, emerytowany elektryk z Pragi. Faktycznie tłumika nie miała. Szkoda że w moim bloku administracja zmieniła firmę ochroniarską bo bym je pożyczył, zeskanował i wam pokazał. Dla mnie to był wystarczający dowód ale idżmy dalej:
W artkule Romana Kozaka "ST44 towarowa lokomotywa spalinowa - oryginał i model" (KMiD 1.2001 str 59-60) Jest taki fragment:
"...trzy pierwsze lokomotywy ST44 z numerami 001 do 003 przez długi czas eksploatowane w ruchu manewrowym na stacji Warszawa Praga, miały małe reflektory tak jak M62."

i dalej:
"Również trudny jest do rozstrzygnięcia problem z instalowanymi na dachu Gagarinów tłumikami wydechu (nadbudówka w środkowej części pudła). W pierwszej partii lokomotyw, do numeru 044 tłumików nie było(brak nadbudówki na dachu) i właśnie te lokomotywy były typowymi prawdziwymi "bębnami z tajgi". Doskonale pamiętam, jak na początku lat 70-tych znalazłem się w odległości kilku metrów od takiego pracującego Gagarina. Dudnienie i wibracje były tak potężne, że miałem wrażenie, jakbym znalazł się w strefie trzęsienia ziemi. ... Póżniej w czasie napraw głównych tłumiki otrzymały wszystkie Gagariny, nawet lampy zostały zmienione na duże w tych pierwszych egzemplarzach"

Szczerze mówiąc zanim zobaczyłem zdjęcie też miałem wątpliwości. :grin:

Jeśli więc 016 (oznaczenie fabryczne M62-516) i 019 (M62-519) zostały wyprodukowane (niewątpliwie) w 1968 roku to zakładając, że faktycznie 016 w momencie dostawy tłumika nie miała, to na 99% możemy być pewni, że 019 też w momencie dostawy dotarła bez tłumika.
 
A

Anonymous

Gość
#9
Nie Roco a Jan-Kol, wyraznie chyba napisałem :devil:
Roko pojawiło się jakieś pół roku później.
Zesztą porównaj sobie z Roco, co ja bredzę - nie ma co porównywać :LOL:
 
A

Anonymous

Gość
#14
KAROLeski napisał(a):
Spokojnie kolego :grin: Nie stwarzajmy sytuacji jak na innym forum że wszyscy na siebie warczą :grin:
Nie znasz mnie, jestem niespotykanie spokojnym człowiekiem :D
Jak narazie ;)
Jesli chodzi o kolejny link, dokładnie to ten model.
Zwróć uwagę na wykonanie wózków ( u mnie oczywiście) jest różnica :razz:
 
OP
OP
K

KAROLeski

Nowy użytkownik
#16
teladam napisał(a):
Nie znasz mnie, jestem niespotykanie spokojnym człowiekiem :D
Jak narazie ;)
To prawda, nie znam Cię :grin: , ale nie chcę drugi raz przerabiać sytuacji że administrator zamyka następne forum bo ludzie zaczynają zamiast rozmawiać to ciosać sobie kołki na głowach. (sorry ale wolę chuchać na zimne :D )

Tak było z forum Martela i ... przestało istnieć :cry:
 
OP
OP
K

KAROLeski

Nowy użytkownik
#17
Krzysiek napisał(a):
KAROLeski napisał(a):
Podejrzewam nawet że powstał z BeeRki 120
Każdy model ST44 powstał z BR120 bo to po prostu ta sama maszyna, także w 1:1. z tym, że BR120 to oznaczenia niemieckie ;) .

Ok :!: Tylko, że mi chodziło nie o samą lokomotywę w 1:1 tylko bazę Roco. Jest jeszcze jedna baza, którą stosuje Jan-Kol. To M62 zarządu SZD (Rosja)


Sorry jeśli się nie sprecyzowałem :oops:
 
OP
OP
K

KAROLeski

Nowy użytkownik
#20
teladam napisał(a):
Zwróć uwagę na wykonanie wózków ( u mnie oczywiście) jest różnica :razz:
Tak :!: Różnica jast znacząca, bez tych przewodów piasecznic wygląda dość goło :!:

Ale zwróć uwagę że Jan-Kol nieodtwarzając jednego elementu bardziej je upodobnił do orginału (białe oznaczenia rozstawu osi na wózkach) zobacz zdjęcie.

Ktoś kiedyś powiedział że "nadgorliwość gorsza od faszyzmu" :grin:
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 5
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 2
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 3
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 10
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 6

Podobne wątki