• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ST43 MTB

#41
Utworzyłem ten wątek aby zapytać Kolegów tetetkowiczów o opinie oraz ewentualne porady techniczne dotyczące modelu lokomotywy ST43 firmy MTB. .


W ubiegłym roku pomimo niepochlebnych opinii na Forum TT kupiłem lokomotywę ST43. Co więcej zakupiona lokomotywa okazała się niesprawna, więc w ramach reklamacji pojechała z powrotem do sklepu w Czechach. Oprócz niesprawności zareklamowałem również malowanie napisów i pudła.

Po dwóch tygodniach powróciła już sprawna z adnotacją (po czesku), że malowanie jest, jakie jest i jak się nie podoba to nie kupować. Znając umiłowanie Czechów do BTTB zaczynam powoli rozumieć dlaczego ST43 tak wygląda, a nie inaczej. ;) Gdybym kupił ją w okresie Gierowskim (lata 70 ubiegłego wieku) byłbym przeszczęśliwy, a obecnie wiedząc o jakości modeli chociażby Roco, Tillig, Piko … to model ST43 firmy MTB „trąci myszką”. Podsumowując: mogło być lepiej, ale te wszystkie błędy popełnione przez producenta nie dyskwalifikują do tego, żeby Rumunem się nie pochwalić. Bądźmy szczerzy, każdy co ma minimum wiedzy o taborze PKP (pomijam modelarzy i kolekcjonerów) nie pomyli tego „modelu” z żadną inną lokomotywą i powie, że to Rumun.;)

Co do bebechów, to ja pudła jeszcze nie ściągałem. Levis założył mi dekoder Zimo i troszkę pogrzebał w światłach. Dołożył po diodzie do kabin i tak mój Rumun ma światła jasno/ciemniejsze, manewrowe zmienne od kierunku jazdy, oświetlenie kabiny. Dodatkowo na moje życzenie założył sprzęgi cyfrowo-elektryczne. Ja jedynie musiałem cv-kami nieco inaczej skonfigurować, bo nie dało się sterować Fredim.

Podsumowując:

- lokomotywa ma możliwości do przeróbek,

- właściwości jezdne OK, nie szarpie, płynnie rusza i zatrzymuje się, nie kołysze się,

- jest doskonała do testowania wszelkiego rodzaju rozjazdów.
 
#42
Przez tę ostatnią cechę odesłałem ją tydzień temu do serwisu gdyż nie radziła sobie na rozjazdach łukowych podczas gdy wszystkie pozostałe lokomotywy(w tym dwie EP05 mtb) nie miały problemów z przejeżdżaniem przez rozjazd,zobaczymy czy coś poprawią,i zobaczymy też nowszy wypust ST43 już niedługo,która ma mięć coś tam poprawione;)
 

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
#47
Modelmania ma odjechane ceny. Makieciarz ma taniej niż ja w MM po rabacie. Porażka.
A niestety terminowość tego sklepu leży i kwiczy.
Jak coś jest na stanie to ok. Ale jak coś ma adnotację że wymaga kilka dni oczekiwania to w praktyce nie wiadomo kiedy będzie.
 

techno

Aktywny użytkownik
#48
Modelmania ma odjechane ceny. Makieciarz ma taniej niż ja w MM po rabacie. Porażka.
A niestety terminowość tego sklepu leży i kwiczy.
Jak coś jest na stanie to ok. Ale jak coś ma adnotację że wymaga kilka dni oczekiwania to w praktyce nie wiadomo kiedy będzie.
Tylko dotyczy to którego sklepu? Modelmanii czy Makieciarza? Z wypowiedzi jasno nie wynika.
 

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
#50
Tylko dotyczy to którego sklepu? Modelmanii czy Makieciarza? Z wypowiedzi jasno nie wynika.
Niestety o MM.
Dawniej było ok a od pewnego czasu lipa.
Jeśli chodzi o Makieciarza to się nie wypowiadam bo zakupów nie robiłem (ale czytałem narzekania i chwalenia innych)
Jednakże różnica w cenie 647,50 (makieciarz) a 721,50 (modelmania po zniżkach które mam za zakupy) skłania mnie mocno do wypróbowania tego sklepu. To samo jeśli idzie o SU46
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
#53
Ten model ST43 z ep. IV na stronie MM wygląda dość dobrze jak na MTB. Poprawiono nieco dokładność malowania. Zauważyłem tylko odłamaną część tarczy lewego zderzaka. Niestety cena stanowczo za wysoka jak na prezentowaną ogólną całość.
 
#54
MTB poczuło wiatr w żaglach .Ma prawie monopol na PKP- owskie lokomotywy co prawda SU 46 jest za krótka o 4,5 mm a tzw krótki Rumun ma numery egzemplarzy z dłuższą ramą przystosowaną do zabudowy sprzęgu samoczynnego powyżej nr 278.
 

J1974H0

Znany użytkownik
#55
MTB poczuło wiatr w żaglach .Ma prawie monopol na PKP- owskie lokomotywy .
Dodajmy - w skali TT :)
co prawda SU 46 jest za krótka o 4,5 mm
Bez jaj. Poważnie? 4,5mm ciężko zaakceptować w H0, a co dopiero w TT .....w TT to ponad PÓŁ METRA!!!! (dokładnie 0,54 m)... Wymiękam.
Oni te oryginały to chyba na kroki mierzą - o ile w ogóle mierzą.... MaTkoBoska...
 

J1974H0

Znany użytkownik
#59
A tam daj spokój :)
TT fajne jest
Nie mówię, że nie. Zaczynałem od BerlinerTT Bahnen :)
A tam daj spokój :)
Mnie co jakiś czas korci żeby na H0 przejść.
Rozumiem twój 'ból', też go kiedyś miałem, tyle że ja pękłem - i 'pszejszłem' :)
Ale wtedy to bym zbankrutował szybko bo jest taki wybór i ilość w PKP że szok!:)
A tak to mam dylematy i się 120 x zastanowię zanim kupię :)
Fakt. Ja z tego powodu zacząłem tylko zbierać w H0 epokę IVb i IVc (a i tak czasem ciężko "wyrobić").... :)
Ale za to oko bardziej pocieszone więc plusy są.

A wracając do tematu.... Ciekawe czy w modelu ST43-418 (TT) będzie naniesiony numer na boku budy bo na zdjęciach na stronie MTB przedstawiającej numer 418 - na zdjęciu nic nie ma...
W ogóle oznaczenia jakieś niekompletne na modelu z tego zdjęcia...

43.png
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor TT/TTm/TTe 4

Podobne wątki