• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ST43 MTB

OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
#22
Biały pas na żywo wygląda dobrze. To aparat cyfrowy wyostrza błędy. Co do trawionek, to szukam wykonawcy oznaczeń na moją ST43 i na EP05. A co do reszty zacny Kolego-o niedoczekanie! Moja ST43 stoi sobie na półce i cieszy moje oko. Łatwo uzyskać ten efekt-zachęcam do lekkiej konwersji. Na początku trochę miałem opory ale po pierwszych poprawkach poszedłem za ciosem. Teraz jeszcze pas dolny i żaluzje.
 

J1974H0

Znany użytkownik
#23
Te pasy 397 miała w okresie gdy miała żółte czoło na całym obwodzie (i dwa) i zapewne jeszcze w epoce IVc. Rozumiem, że to konwersja na epokę IVc ? Ładnie wyszło. Czołownica też powinna być w kolorze jak ta czerwień w podwoziu:
http://rail.phototrans.eu/14,3718,0,Electroputere_060DA_ST43_397.html
Gdybyś dodał drugi pasek i przemalował te czołownice byłoby świetnie.
 
Ostatnio edytowane:

J1974H0

Znany użytkownik
#25
Myślę o dodaniu drugiego paska. Model coraz bardziej cieszy moje oko. Co do żółtego czoła-nie chciałbym popsuć osiągniętego już efektu ale wezmę tę sugestię pod rozwagę.
Nie, nie mówię aby robić żółte czoło - to epoka Va. Ja bym zostawił te dwa pasy i nie ruszał czoła , jak już to czołownicę na czerwino i tyle. Wtedy będzie udawała epokę IVc coś jak tutaj:

st43.jpg

fotka z: http://www.lokomotywy2007.republika.pl/lokomotywy spalinowe/07 st43.html
 

J1974H0

Znany użytkownik
#27
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
#28
Koledzy, jeśli dysponowałbym lepszym warsztatem, przemalowałbym w ogóle tę lokomotywę, najlepiej w barwy charakterystyczne dla połowy epoki IV. Z założenia, chciałem ten model trochę ożywić, bo w malowaniu fabrycznym wyglądał dość topornie. Dodałem już węże hamulcowe, a został dolny pasek i lekka patyna (z nią będzie trudno).
 
#29
Wreszcie i ja kupiłem pseudorumuna w tt,zamontowałem dekoder i na tory ,a tu zonk ta cholera warczy jak prawdziwy/mimo że nie ma deka dzwięku/ ale to wytrzymam ,natomiast szarpie ,jazda mało płłynna zwalnia -przyśpiesza CO MU JEST:mamdola:
 

krakowiak

Aktywny użytkownik
#30
Wreszcie i ja kupiłem pseudorumuna w tt,zamontowałem dekoder i na tory ,a tu zonk ta cholera warczy jak prawdziwy/mimo że nie ma deka dzwięku/ ale to wytrzymam ,natomiast szarpie ,jazda mało płłynna zwalnia -przyśpiesza CO MU JEST:mamdola:
Może bolączki z oryginalną elektroniką, jak w SM/SP 42 od Piko? Czyli zbędne kondensatory i dławiki? A może dekoder jest wadliwy? Lub ustawienia w dekoderze trzeba zmienić?
 
#32
W analogu jest to samo,ale rozebrałem dziada na części i powoli dochodzę co mu jest.1- umyłem wszystkie zębatki ze smaru w benzynie ekstrakcyjnej - a tam różne opiłki plastiku ,paprochy etc.2-zauważyłem że wałki kardana są żle dobrane ,jeden za długi zakleszcza się pomiędzy silnikiem a przekładnią co ogranicza ruch wózka w płaszczyznie poziomej,drugi jest za krótki i wypada z gniazd silnika i przekładni na łukach ,zwrotnicach,3 - mocowanie silnika -jak żyje nie widziałem takiego patentu-UWAGA -,SILNIK JEST OKRĘCONY W 3/4 OBWODU GUMĄ Z DĘTKI /ROWEROWEJ/I WCIŚNIĘTY NA CHAMA W ODLEW PODWOZIA,DOCISK POMIĘDZY PŁYTKĄ A SILNIKIEM STANOWI KAWAŁEK USZCZELKI OD OKIEN:ROFL:,jutro ciąg dalszy walki z rumunem.ZAZNACZAM MODEL JEST NOWY ZE SKLEPU /060Da KEG/,NIE BĘDĘ GO ODDAWAŁ DO REKLAMACJI-musze do końca rozgryść patenty mtb.:)
[DOUBLEPOST=1507560969][/DOUBLEPOST]OCZYWIŚCIE WSZYSTKO - każdy etap -FOTOGRAFUJĘ .
 
#35
W analogu jest to samo,ale rozebrałem dziada na części i powoli dochodzę co mu jest.1- umyłem wszystkie zębatki ze smaru w benzynie ekstrakcyjnej - a tam różne opiłki plastiku ,paprochy etc.2-zauważyłem że wałki kardana są żle dobrane ,jeden za długi zakleszcza się pomiędzy silnikiem a przekładnią co ogranicza ruch wózka w płaszczyznie poziomej,drugi jest za krótki i wypada z gniazd silnika i przekładni na łukach ,zwrotnicach,3 - mocowanie silnika -jak żyje nie widziałem takiego patentu-UWAGA -,SILNIK JEST OKRĘCONY W 3/4 OBWODU GUMĄ Z DĘTKI /ROWEROWEJ/I WCIŚNIĘTY NA CHAMA W ODLEW PODWOZIA,DOCISK POMIĘDZY PŁYTKĄ A SILNIKIEM STANOWI KAWAŁEK USZCZELKI OD OKIENOCZYWIŚCIE WSZYSTKO - każdy etap -FOTOGRAFUJĘ .
Może te kardany są zamienione miejscami ?
A możesz zamieścić te zdjęcia ?
 
#38
Tak narzekałem i będę narzekał,chce poprawić jego mankamenty i poznać dokładnie budowę modeli robię tak za wszystkimi lokami,rozbieram i składam może ma ich bazie powstaną podwozia do innych modeli PKP ,kolejce T448 p i EP05.:)
[DOUBLEPOST=1508104401,1508103774][/DOUBLEPOST]Np pikowska spalinówka serii 102 dała napęd SM-03,a Tilligowa 143 naęd do EP 09,I EU 07,a 132 Ludniła jest podstawą napedu SU 45 I SU 46,SM 31.Z kolei napęd Tilligowej Ok1 który jest w tendrze pasuje wraz z podwoziem parowozu serii 35 DR do budowy OL 49.