• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ST43 MTB

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
#1
Utworzyłem ten wątek aby zapytać Kolegów tetetkowiczów o opinie oraz ewentualne porady techniczne dotyczące modelu lokomotywy ST43 firmy MTB. Opinia o modelu w skali H0 jest znana. W TT model St43 tego producenta prezentuje się dużo lepiej. I cóż z tego jeśli w ogóle nie jeździ, tzn. zachowuje się tak, jakby nie odbierał prądu z szyn. Być może jest to jakiś drobiazg, którego na pierwszy rzut oka nie widać. Nie jestem specjalistą w dziedzinie współczesnej elektroniki modelowej, stąd ten nietypowy wątek. Z góry dziękuję za ewentualne wskazówki.
 

piottrw

Aktywny użytkownik
#2
Na filmiku widać jak jeździ, wszystko działa, silnik a może przekładnie pracują może ciut głośniej od piko ale nie ma tragedii jak z bttb. Jazda w analogu, rusza od najmniejszych napięć, ale jest dobrze wyskalowany w prędkości. Po prostu pięknie prezentujący sie model jak stoi i jexździ.Nic od zakupu w nim nie grzebałem
Twój model kupiony w sklepie czy gdzie indziej? Może trzeba oddac na gwarancja/niezgodnośc towaru z umowa kupna
 
#5
Jest mniejszy to i trudniej dopatrzyć się błędów :D A tak serio, pomimo ciągłego niedostatku modeli w skali 1:120 lokomotyw typowo polskiej produkcji "Rumun" nie został pochlebnie oceniony, co świadczy o tym modelu - a szkoda :(
 

piottrw

Aktywny użytkownik
#6
U ttetkowiczów widać że głownie kupowany jest tabor dr, dbag z segmentu start i hobby. Mało osób wywali np 600 pln, jak za 250 -300 można mieć pikolca. Jak by rumun był w cenie promocyjnych stonek w H0 myślę że miałby lepsze branie to i pozytywów byłoby więcej. Mi poprostu pewne braki i niedoróbki jek nie tego boczne szyby, żaluzje nie wadza, model ma w miare przypominać oryginał, a przedewszystkim dobrze jeżdzić po makiecie gdzie jest jego miejsce
 
#7
Ej kolego głosisz trzecią prawdę!

Model na forumtt został skrytykowany w pierwszej kolejności za niechlujne malowanie; okienko, żaluzje, mało przestrzenna buda oraz ślady po druku 3d matki również zostały dostrzeżone.
Przez wielu forumowiczów takie "atrakcje" zostały uznane za akceptowalne w cenie niższej o ok 1/3 od zaproponowanej przez MTB. Racja, jest to poziom cenowy niektórych tt modeli firmy Piko; a fakt kupowania przez "ttetkowiczów (...) taboru dr, dbag z segmentu start i hobby" wynika tylko z braku ciekawych modeli PKP w cenie " do czterech stówek, oczywiście z gniazdem dekodera" .

Reasumując, czekamy na obniżki!
pzdr
wj
 

przemcol

Aktywny użytkownik
#8
Jest jeszcze inna prawda pierwsza partia ST43 sprzedała się na pniu i MTB przygotowuje kolejną partie.
Firma wyciągnęła wnioski z EU/EP05 których powstało łącznie 4 wersje i chyba w sporym nakładzie a sprzedają się poniżej oczekiwań.
Co spowodowało że wersja nr 5 (EP05 z gniazdami sterowania wielokrotnego) została wycofana do czasu pozbycia się poprzednich wypustów.
 
#9
Jest jeszcze inna prawda pierwsza partia ST43 sprzedała się na pniu i MTB przygotowuje kolejną partie.
Firma wyciągnęła wnioski z EU/EP05 których powstało łącznie 4 wersje i chyba w sporym nakładzie a sprzedają się poniżej oczekiwań.
Co spowodowało że wersja nr 5 (EP05 z gniazdami sterowania wielokrotnego) została wycofana do czasu pozbycia się poprzednich wypustów.
Słusznie prawisz!
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
#13
O widzę przyklejone dodatkowe elementy. Pasują? Czy trzeba kombinować..Chodzi o wycieraczki, hak i trąbki
Wycieraczki pasowały idealnie, a hak musiałem delikatnie oszlifować. Ogólna całość czwórka z minusem ale jednak czwórka, choć początkowo zapowiadał się gol. Myślę o zmianie numeru i naklejeniu białych pasków oddzielających kolory. Poszukuję tylko wykonawcy oznaczeń (do EP-05 również).
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
#15
Poszedłem nieco dalej ze zmianą wizerunku mojej lokomotywy. Przykleiłem wsporniki na sygnały końcowe oraz odcinek białego paska na burtach. Docelowo paski powinny się znaleźć na czole i pozostałych częściach burt. Później dodam nieco śladów eksploatacji. Na razie model prezentuje się tak (oznaczenia nie uległy zmianie).
 

Załączniki

#16
Doceniam twoją pracę nad uszlachetnieniem rumuna lepiej wygląda,ale ten pasek jest krzywy ,w sklepach z art dla plastyków jest folia aluminiowa samo przylepna srebrna idealna na takie paski cieniutka i dobrze się tnie ,będę przerabiał swojego ,lub oklejał paski w SN 61 wrzucę tu fotki.
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
#18
Kolejna odsłona lokomotywy w zmienionym wydaniu. Poprawiłem szerokość białego pasa i dodałem go na ścianach czołowych i dodałem nieco koloru na wózkach. Wzorowałem się na klasycznym wzornictwie "artystycznym", charakterystycznym dla ST43. Kolory zieleni i numer pozostały bez zmian. Przyciemnię jeszcze żaluzje-zastanawiam się jeszcze nad tym, aby nie spaprać całej pracy.
 

Załączniki

#19
Gdyby nie te "nie-narożne" okienka... Zostałoby wytrawić przestrzenny numer, poprawić napisy i byłby całkiem ładny model. Ten biały pas i zdobienia poprawiają wygląd "Rumuna" (y)
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
#20
Dzięki. W skali TT model MTB sprawia ogólnie lepsze wrażenie niż w HO. Fabryczne niedoróbki są mniej widoczne. A po tych drobnych modyfikacjach zdecydowanie cieszy moje oko. Został jeszcze pas dolny i lekki brud na żaluzjach.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor TT/TTm/TTe 3

Podobne wątki