• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ST 44 003 i inne loki Roco !

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.117 50 6
#1
Kilka moich rocowskich lokomotyw ćwierka przy ruszaniu i zwalnianiu i na bardzo wolnym biegu. Czy to kwestia oliwienia ( nigdy tego nie robiłem) A jeśli tak to które części oliwić, zembatki na wózkach czy przy silniku? Na co zwracać uwagę przy tych czynnościach?
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
#2
garcia ramirez napisał(a):
Kilka moich rocowskich lokomotyw ćwierka przy ruszaniu i zwalnianiu i na bardzo wolnym biegu. Czy to kwestia oliwienia ( nigdy tego nie robiłem) A jeśli tak to które części oliwić, zembatki na wózkach czy przy silniku? Na co zwracać uwagę przy tych czynnościach?
dla mnie to kiepsko dotarte silniki,
czy cwirko ci w jednym kierunku czy w obu?
 

Przemytnik

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#3
Witam
Mam ten sam problem w Oko1-15 produkcji Fleischmana.Wszystkie zębatki należy na oliwic jak również osie na których są zamocowane zębatki.W moim przypadku to nie pomogło i nie wiem co teraz zrobic?
 
M

Melchior

Gość
#4
Warto, w przypadku silnika Roco, nałożyć kropelkę oliwy na oś silnika, ale nie od strony komutatora, bo jest tam panewka samosmarująca.

Jeżeli to nie pomoże, to już nic raczej nie da się zrobić. Głownie jest temu winien system sterowania cyfrowego, wbrew pozorom standardowe silniki prądu stałego, niezbyt lubią, gdy ich komutator jest bombardowany przez impulsy sterowania silnikiem.

Zostaje albo patent z oliwką, albo zatyczki na uszy...
 

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#5
Melchior napisał(a):
Warto, w przypadku silnika Roco, nałożyć kropelkę oliwy na oś silnika, ale nie od strony komutatora, bo jest tam panewka samosmarująca.

Jeżeli to nie pomoże, to już nic raczej nie da się zrobić. Głownie jest temu winien system sterowania cyfrowego, wbrew pozorom standardowe silniki prądu stałego, niezbyt lubią, gdy ich komutator jest bombardowany przez impulsy sterowania silnikiem.

Zostaje albo patent z oliwką, albo zatyczki na uszy...
Głupoty wypisujesz.Panewki są takie same z obu stron, żadne samosmarujące tylko z fosforobrązu.
A co ma do tego sterowanie PWM to już całkowicie nie rozumiem.Fakt tylko taki że przy zasilaniu silnika impulsami o częstotliwości rzędu kilkudziesięciu kHz silnik zwłaszcza przy niskich obrotach "piszczy" podobnie jak trfopowielacz w starych TV :D Ale to nie o tego typu piszczenie chodzi chyba gracia ramirez
Dziwne teorie masz Melchior Z tego co wiem i zauważyłem to dzięki sterowaniu PWM nawet stare trzypolowe silniki zachowują się całkiem dobrze.Trzeba tylko troszkę z CV powalczyć i daje się uzyskać zadowalające efekty.
Niestety większość myśli że montaż dekodera polega na włożeniu wtyku i co najwyżej ustawienie CV z zakresu 1-4 :D
Jeśli to te silniki co na fotce to jest to ich przypadłość :D
"Ćwierkają" szczotki.Pomaga wyjęcie szczotko trzymaczy i zamiana ich miejscami lub delikatne pokombinowanie z podginaniem tej obejmy z blaszki na szczotkę.
Silniki poza tym są bardzo porządne.Jest to produkt Buehler'a specjalnie dla Roco robiony, stąd to logo na obudowie.Silnik jest wyważany dynamicznie razem ze "szwungmasami"
 

Załączniki

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#8
ROCO ma tak na wiosnę ;)
Ćwierkają.

Albo z tym żyjemy albo tak jak Koledzy już napisali dłubiemy szczotach.
Moja testowa brrrry218 ROCO to dopiero ćwierka.
Ale nie chce mi się jej wyciągać silnika.
Ćwierka od początku - będzie 5 lat... :D
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 7
Tabor 309
Tabor 3
Tabor 25
Tabor 0

Podobne wątki