• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0e Srebrny Pociąg - Górnośląkie Koleje Wąskotorowe

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#1
Chciałbym odtworzyć skład "Srebrnego Pociągu" w wersji letniej, w jakiej można go spotkać bardzo często, jak przejeżdża przez Tarnowskie Góry. W szczególności zależy mi na wagonach serii CTxhpi, Fxh, Kdxh, Bxhpi, BTxpi oraz innych z taboru GKW. Jak macie jakieś dane, które pomogą mi w odtworzeniu tych wagonów, bardzo proszę zamieszczać je w tym wątku.
Kilka zdjęc poglądowych.
763E1BF7DDB94209D80D073D8535B994.jpg
20171126_152254.jpg
20171126_152321.jpg
20171126_152342.jpg
20171126_152411.jpg
20171126_152437.jpg
20171126_152447.jpg
 

JakubR

Użytkownik
Reakcje
94 0 0
#2
Co do wagonów BTxpi, to wiem tyle że są zbudowane na ramie i wózkach z wagonów serii Wddxh, tak zrobili podobno w Rudach na wąskotorówce. Schematy tych wagonów są w książce: "Kolej wąskotorowa na Górnym Śląsku" autor Andrzej Soida, Tom II, a schemat tego wagonu to nr 52, niestety skanów nie poślę bo posiadam tylko spis treści w chwili obecnej. Ale możliwe że @piotr66, który robił/robi te wagony może posiada schematy ram i wózków. Nie wiem czy pomogłem, ale napisałem tyle i wiem na obecny moment.
 

Marek Sz

Użytkownik
Reakcje
45 0 0
#4
Chciałbym odtworzyć skład "Srebrnego Pociągu" w wersji letniej, w jakiej można go spotkać bardzo często, jak przejeżdża przez Tarnowskie Góry. W szczególności zależy mi na wagonach serii CTxhpi, Fxh, Kdxh, Bxhpi, BTxpi oraz innych z taboru GKW. Jak macie jakieś dane, które pomogą mi w odtworzeniu tych wagonów, bardzo proszę zamieszczać je w tym wątku.
Kilka zdjęc poglądowych.
CTxhpi/BTxhpi to "letniaki", zbudowane na bazie węglarek systemu Ziehla, produkcji ZNTK Stargard, serii Wddxh/Wddxhp - numery i szczegóły do sprawdzenia w archiwum. Na Rozbarku zbudowano ogółem 17 sztuk. Były 4 wersje - otwarty z pudłem drewnianym, od kilku lat już nie spotykany w ruchu, sukcesywnie przebudowywane na wagony z poszyciem stalowym; otwarte ze stalowym poszyciem burt; zamknięte z oknami z bodajże EN57 i zamknięte z WC. Obecnie w ruchu są 2 i 3 wersja z wymienionych powyżej. Był też, za czasów PKP, plan wprowadzenia wagonu barowego na bazie wagonu tarowego. Wagon Bxhp 1103 to dawny wagon załogi pociągu ratunkowego S 0000932 1103-5, wcześniej Bxhp 00300024 217-4. To bardzo ciekawy wagon, zbudowany pierwotnie na tor 600mm, po wojnie gruntowanie przebudowany w ZNTK Opole. Na GKW trafił z Kwidzynia ( ex Bxhp 1313 ). Brankardy Fxh i Kdxh to wagony kryte typowe dla GKW, z lat 1899-1906 o ile pamiętam. Kdxh służył wcześniej jako narzędziowy i był pierwszym wagonem, który przejechał szlak GKW w 2002, pod flagą SGKW ( wtedy jeszcze nawet SMK Katowice ), po zawieszeniu obsługi wąskich torów przez PKP. Wagony osobowe o numerach 231-236 ( +237-239 w Rudach ) to rumuńskie doczepy do MBxd2, produkcji FAUR z 1988.