• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Sprzęt budowlany i drogowy PRL

Pt47-106

Znany użytkownik
Reakcje
564 11 5
#81
Wysypisko śmieci Gryfino
gryfino.jpg
gryfino1.jpg
gryfino2.jpg
gryfino3.jpg
gryfino4.jpg
gryfino5.jpg
gryfino6.jpg
gryfino7.jpg
gryfino8.jpg
gryfino9.jpg
[DOUBLEPOST=1367699951,1367699432][/DOUBLEPOST]
100_3139.jpg

Cukrownia Żnin
IMG_0975.jpg

Szczecin Podjuchy
IMG_5536.JPG
IMG_5537.JPG

Przecław
Obraz 245.jpg
Obraz 246.jpg
Obraz 247.jpg

Międzyzdroje
 

MAnTonI

Aktywny użytkownik
Reakcje
182 1 0
#83
Sprzęty zacne, a ten z Cukrowni Żnin rewelka. Kiedy było zrobione zdjęcie?
Cukrownia Żnin miała bodaj trzy takie koparki, aż do końca istnienia Cukrowni czyli gdzieś tak 2006 rok, te koparki kopały tzw. wapno - czyli wapno zmieszane z odpadami poprodukcyjnymi + błotem z mycia buraków. Stały sobie zawsze blisko jeziora gdyż owe wapno było pozyskiwane z odstojników (doły na te odpady poprodukcyjne) blisko jeziora gdyż część wody z nich upuszczno do jeziora po okresie gdy osad opadł na dno odstojnika. Te wapno pozyskiwano tak około maja, czerwca a zapach.... z odstojników dodawał uroku działkom na których tuż obok pracownicy Curkowni Żnin zbierali plony własnej ciężkiej pracy ogrodniczej :)

Na terenie curkowni było też kilka spychów gąsienicowych nazywanych DET-ami jak te powyżej na zdjęciach. Cukrownia Żnin miała też ładowarki Ł34 (o których kiedyś już rozprawialiśmy na tym Forum), jak również Fadromy - te maszyny pomagały przy załadunku buraków na wagony podczas kampanii cukrowniczej jak również używane były jako maszyny rozaładunkowe do węgla w cukrowniczej ciepłowni. (Fotek niestety brak, jaki człowiek był.... niezorganizowany i brakło wyobraźni o fakcie iż ktoś z Warsiawki może zamknąć najważniejszy zakład Żnina). :(
 

Pt47-106

Znany użytkownik
Reakcje
564 11 5
#84
data na fotce jest[DOUBLEPOST=1367955936][/DOUBLEPOST]i one stały na ternie cukrowni od strony bram kolejowych
 

Paweł_stce

Użytkownik
Reakcje
1 0 0
#86
Witam wszystkich. To mój pierwszy post na forum. Nie jestem modelarzem, a raczej interesuje mnie wszystko co związane z budownictwem, transportem i motoryzacją w PRL i chcę powiedzieć, że zdjęcia, szczególnie w tym temacie, są rewelacyjne. Od lat szukałem strony o tej tematyce, niestety zdjęć sprzętu budowlanego z PRL jest jak na lekarstwo. Aż tu przypadkiem trafiłem tutaj i dosłownie spadłem z krzesła. Skąd Wy bierzecie te foty:)

PS. Mam pytanie odnośnie powyższego zdjęcia: czy ktoś mógłby się pokusić o zidentyfikowanie widocznych maszyn? Oczywiście widzę, że na pierwszym planie Ził i Waryński K-606, obok Syrenki chyba Gaz/Lublin 51, a dwie żółte koparki wyglądają na KM-251, natomiast co to za sprzęty tuż za płotem - wie ktoś?
 

M&M

Znany użytkownik
Reakcje
671 22 2
#88
Specjalnie dla Herbiego
Fotki Białoruśki ( YUMZ ) którą posiadałem przez jakieś 3 lata 100 % sprawna jeździła , kopała , spychała ale ktoś sobie wymontował z niej dwa siłowniki od kopary i sprzedałem , bo nie mogłem ich nigdzie kupić a nowe były droższe od całego sprzętu :ROFL:.

PIC01586.JPG
PIC01587.JPG


I fotka modelu Herbiego

S8304389.jpg
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
4.935 5 0
#89
Ten Gaz51, sądząc po piastach kół przednich, wygląda na jego terenowa wersja czyli Gaz63.
Jak najbardziej GAZ 63, ma jeszcze wciągarkę, bo zderzak przedni jest lekko wydłużony. Ciekawa fotka, wychodzi, że w cywilu też trafiały się te GAZ-y, zawsze myślałem, że tylko wojsko je miało.
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
202 4 0
#90
W późnych latach 80. przedsiębiorstwa geodezyjne i geologiczne miały typowo wojskowe ciężarówki, pamiętam np.GAZy 66, świeżynki z importu. To były duże przedsiębiorstwa państwowe pracujące w kraju i za granicą i mogły korzystać z zamówień rządowych.
 

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
10.409 47 0
#91
W późnych latach 80. przedsiębiorstwa geodezyjne i geologiczne miały typowo wojskowe ciężarówki, pamiętam np.GAZy 66, świeżynki z importu. To były duże przedsiębiorstwa państwowe pracujące w kraju i za granicą i mogły korzystać z zamówień rządowych.
To samo sie tyczy Gazów 69 czy nawet Gazów 64.Najczęsciej były w typowo wojskowym kolorze.
 

Adam_PRD

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
#92
Taka ciekawostka, pierwszy polski transporter gąsienicowy TUR 500 wykorzystywany w kopalniach odkrywkowych. Nie jest to typowy sprzęt budowlany ale znajoma kabina może kogoś zainspiruje. Produkowały go Konińskie Zakłady Naprawcze Przemysłu Węgla Brunatnego, obecnie jest to firma FUGO S.A.
Kopia fugo2.jpg
[źródło:
http://www.ppwb.org.pl]
 

813star

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#94
Witam. Jestem nowy na forum. Temat mnie bardzo zainteresował bo szukam wszelkich informacji na temat wywrotki przegubowej Mamut 200 ze Stalowej Woli. z góry dziękuje
 

813star

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#96
Tak w necie nie ma nic, wiem jednak że taki pojazd istniał jest nawet opisany w dwutygodniku "Motor" z 1970r nie posiadam niestety tego numeru. Jako dzieciak miałem nawet taką zabawkę. Jedyne zdjęcie jakie znam pochodzi z Encyklopedii Techniki Wojskowej wydawnictwa MON. Jak znajdę książkę to wrzucę zdjęcie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Skala 1:1 16
Skala 1:1 217
Skala 1:1 136
Skala 1:1 169

Podobne wątki