Kinematyka krótkiego sprzęgu - co to takiego?
Składa się ze specjalnie wyprofilowanej krzywki (konstrukcję krzywki opisano w NEM352), ruchomego "dyszla", na końcu którego znajduje się gniazdo, w które możemy wpinać głowice sprzęgów. Mechanizm ten nazywa się kinematycznym, ponieważ powoduje, że na zakrętach część wewnętrzna taboru pozostaje w takiej samej odległości, a jedynie zwiększa się odległość po zewnętrznej. Dzięki takiemu mechanizmowi spięte wagony wyglądają bardziej realistycznie, gdyż na prostych odcinkach odstęp między buforami jest minimalny (oczywiście przy zastosowaniu sprzęgów krótkich).
Mechanizm lub kinematyka krókiego sprzęgu jest najczęściej elementem konstrukcji wagonu, lecz są także konstrukcje osobne, produkowane m.in. przez Roco lub Fleischmann'a:
Obrazki ze strony producentów.
Składa się ze specjalnie wyprofilowanej krzywki (konstrukcję krzywki opisano w NEM352), ruchomego "dyszla", na końcu którego znajduje się gniazdo, w które możemy wpinać głowice sprzęgów. Mechanizm ten nazywa się kinematycznym, ponieważ powoduje, że na zakrętach część wewnętrzna taboru pozostaje w takiej samej odległości, a jedynie zwiększa się odległość po zewnętrznej. Dzięki takiemu mechanizmowi spięte wagony wyglądają bardziej realistycznie, gdyż na prostych odcinkach odstęp między buforami jest minimalny (oczywiście przy zastosowaniu sprzęgów krótkich).
Mechanizm lub kinematyka krókiego sprzęgu jest najczęściej elementem konstrukcji wagonu, lecz są także konstrukcje osobne, produkowane m.in. przez Roco lub Fleischmann'a:
Obrazki ze strony producentów.
Załączniki
-
121,9 KB Wyświetleń: 5.328
-
19,8 KB Wyświetleń: 5.320