• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Poradnik Sprzęgi - rodzaje, montaż i opis

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#82
Tylko dlaczego razy 1,22? Pisałem, że we Francji VAT wynosi 20% (a w Polsce 23%), więc wszystko się zgadza: 7,5 x 1,20 = 9, a 9,17 x 1,20 = 11,004 (w zaokrągleniu 11).
 
#85
Witajcie,
jako że po jakichś 15 latach jestem znowu początkującym użytkownikiem, mam do Was prośbę o rozjaśnienie kilku kwestii związanych ze sprzęgami.
Obecnie dłubię dla córki mojej kuzynki małą makietę do mieszkania na starym taborze jeszcze rodem z NRD i na nowo mnie opętało :)
W najbliższym czasie przymierzam się do budowy makiety dla siebie, opartej o Z21 i zacząłem kupować tabor. W poniedziałek jadę zamówić Rocowskie loka z kamerami, jedno loko to austriacki Railjet. Jakiś tydzień temu wylicytowałem komplet 3 wagonów Roco do tego Railjeta i wczoraj po rozpakowaniu niespodzianka. Wagony mają gniazda sprzęgów NEM i KKK, ale są one jakby za nisko i nawet po wpięciu śledzi, odległości między wagonami są spore a po wpięciu oczkowych dosłownie ogromne. Same wagony mają w komplecie po 1 króciutkim sprzęgu, spinane "na stałe" do gniazd. Sprzedający nie napisał nic na ten temat. Gniazda sprzęgów są na tyle nisko że nawet po założeniu oczka jest problem z połączeniem go z jakąkolwiek lokomotywą. Może mnie ktoś oświecić co to jest i czym się to je? Czy do tego jest jakieś dedykowane loko czy jak? Nie udało mi się znaleźć żadnej informacji na ten temat oprócz tego że można rozbudować o loko i dodatkowy zestaw 4 wagonów. Ani słowa i gniazdach sprzęgów Miałem w planach rozszerzyć ten kupiony zestaw o kolejne wagony i zastanawiam się co z tym zrobić?
Zdjęcia obrazują problem.
Kolejne pytanie to wybór sprzęgów do taboru, korci mnie strasznie wyposażenie loków w elektryczne rozprzęganie i dodatkowo tory rozprzęgające na bocznicach i tu mam kolejny dylemat które wybrać? Wstępnie wybrałem sobie sprzęgi Fleischmann, takie jak na zdjęciu.
Czy one są kompatybilne z oczkowymi? Pytam bo chciałem tez zamówić sobie wypasioną wersję BB10 z Brawy ale widziałem na YT że tam rozprzęganie jest całkiem inne i zaczyna mi głowa pękać od tego wszystkiego. Myślałem nad kupnem wersji Analog Basic+, dodaniem dekodera jazdy i dźwięku i elektrosprzęgów i jak na złość przy wersji malowania którą bym chciał jest napisane Cannot be digitized i nie mam pojęcia co o tym myśleć. Czyżby w tej wersji nie było gniazda dekodera?
Byłbym wdzięczny za wypowiedzi.
IMG_20180421_140056.jpg IMG_20180421_140110.jpg IMG_20180421_140612.jpg s-l1600.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#86
Widzę, że nikt na razie nie odpowiedział, więc może ja sprowokuję innych. Wagony RailJet w rzeczywistości są przeznaczone wyłącznie do kursowania w zwartych składach i nie mogą być łączone z innym taborem. Cały skład ma 7 wagonów, w tym jeden końcowy z kabiną i jeden końcowy bez kabiny maszynisty. Można skład wydłużyć, ale tylko wstawiając dodatkowe wagony pośrednie tego samego typu. Zastosowano specjalne sprzęgi, a połączenie między wagonami jest uszczelnione. Między końcowym wagonem (w którym od strony lokomotywy nie ma przejścia) a lokomotywą zastosowany jest typowy sprzęg śrubowy ze zderzakami, podobnie jest na końcu wagonu sterowniczego. Ponieważ osłona przejścia międzywagonowego sięga bardzo nisko w dół, nie da się w modelu zastosować standardowego gniazda i najwyraźniej Roco zrobiło podobnie jak w oryginale, że łączy się te wagony między sobą w specjalny sposób. Nie znam modelu, ale domyślam się, że także i w skali 1:87 końcowe wagony mają z jednej strony zderzaki i standardowe gniazda NEM na normalnej wysokości.
 
#87
Nie znam modelu, ale domyślam się, że także i w skali 1:87 końcowe wagony mają z jednej strony zderzaki i standardowe gniazda NEM na normalnej wysokości.
Dzięki za odpowiedź. Właśnie nie mają na standardowej wysokości, wczoraj siedziałem do nocy próbując to rozgryźć. Do loka jest też specjalny sprzęg stały, obniżony z wysokości standardowego gniazda NEM. Sprzęg, którego nie da się normalnie rozpiąć bez wywrócenia całego składu na bok albo plecy i grzebania pęsetą przy gniazdach. Chyba ktoś na głowę upadł projektując coś takiego, pół biedy jak ktoś ma tabor na stałe na torach, ale ktoś kto zdejmuje jest ugotowany. Albo zagotowany. Przymierzałem się też do zakupu czeskiego Railjeta, chyba muszę to przemyśleć :)
s-l1600.jpg s-l160000.jpg
 

Podobne wątki