• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Poradnik Sprzęgi - rodzaje, montaż i opis

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#21
Sprzęgi śrubowe z huty Mirek
Nie chcę się zbytnio chwalić, ale na prawdę wychodzi miodnie. Główna zaleta jest taka, iż zastosowanie tego rozwiązania daje możliwość wiernego odwzorowania wszystkich elementów na czołownicach modeli, takich jak wszelkiego rodzaju zawory i sprzęgi powietrza, pary, czy też elektryczne. Również podczas sprzęgania i jazdy. Bardzo prosty i szybki montaż.
W tym samym gnieździe sprzęgu można wymienić sprzęg śrubowy na sprzęg uniwersalny do sprzęgnięcia ze sprzęgiem "fabrycznym".

P1050053.JPG
P1050052.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#26
Po pierwsze, to nie jest pytanie, tylko stwierdzenie. Po drugie, jeżeli pytanie brzmi "czy krótkie Fleischmann Profi (nr. kat. 6515) nadają się do Piko?", to odpowiedź zależy od tego, jakie "inne" mocowanie jest w tych wagonach? Sprzęgi Fl 6515 mają standardowy jaskółczy ogon, pasujący do gniazda NEM. Wszystkie współczesne modele Piko mają takie gniazda. Pytanie, jakie jest mocowanie w wagonach kolegi klepy? Jeżeli są to bardzo stare modele, to odpowiedź na pytanie kolegi jest "nie, nie nadają sie bez przeróbki wagonu".
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#29
Niestety, jak pisałem, do takich wagonów nie da się zastosować sprzęgów z mocowaniem NEM. Trzeba byłoby przerobić model i wyposażyć go w gniazda NEM, a to chyba nie bardzo ma sens w odniesieniu do tych modeli.
 

Organ18

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#31
Cześć wam jestem nowy w temacie sprzęgów :( potrzebuje porady bo nie stety sklepy internetowe modelarskie nie pomogli bo nic nie odpisali :(
chodzi o model
roco-40234 sprzęg standard czy mógł bym kogoś poprosić jaką potrzebuje drugą część aby połączyć ze sobą dwa elementy np. pociąg =wagon lub wagon =wagon . Chciał bym coś tego typu sprzęgów .
 

Załączniki

OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#33
chodzi o model roco-40234 sprzęg standard czy mógł bym kogoś poprosić jaką potrzebuje drugą część aby połączyć ze sobą dwa elementy np. pociąg =wagon lub wagon =wagon . Chciał bym coś tego typu sprzęgów .
Sprzęgi standardowe są ze sobą kompatybilne bez względu na producenta.
Opisz dokładniej z czym masz problem? Bo z tego co można zrozumieć, z jakiś przyczyn nie możesz sprzęgnąć dwóch wagonów.
 

Organ18

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#34
Cześć wam ten co wam pokazałem miałem wrażenie że kupując 2 sztuki nie połącze ich ze sobą :( i myślałem że potrzebuje sprzęg taki jak w załączniku kiedyś wyczytałem że to sprzeg oczkowy . Myślałem tak jak pod kątem samochodów ciężarowych czyli taki oczkowy dać do lokomotywy , a do wagonu dać taki jak pokazałem pierwszy czyli taki z "zębem" (chyba taki typ klepa79 pokazał go po wyżej w wywróconym na dach wagonie) ale po waszych wypowiedziach : " Sprzęgi standardowe są ze sobą kompatybilne bez względu na producenta " lub " potrzebny będzie drugi tego typu sprzęg" to doszedłem do wniosku że wystarczy kupić dwa takie z "zębem" czyli te co pokazałem jako pierwszy sprzęg żeby połączyć lokomotywe z wagonem .
 

Załączniki

OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#35
Te w załączniku są wykorzystywane w skali TT z tego co kojarzę.
Sprzęgi klasyczne oczkowe (żabka) są praktycznie przy zakupie większości wagonów.
Roco czasami do swoich modeli dodaje i standardowe, i krótkie śledzie.
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#37
Faktycznie, pasażerskie Roco jak kupowałem również miały zaczepione krótkie Roco - standardowych brak.
 

Organ18

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#38
Kupie te Pierwsze co pokazywałem z tym "zębem" , ja w porównaniu do tych wszystkich skal przerabiam ogromny tramwaj dwie solówki łączę ze sobą w jeden skład ;) dostałem 2 takie tramwaje i postanowiłem zrobić lekki tuning żeby chodź by wam w małym stopniu dorównać ;) Planuje zrobić otwieranie drzwi jednej pary w pierwszym wagonie , i jedną parę w drugim wagonie , podnoszenie pantografu w pierwszym jak i drugim wagonie , dorobie światła w obu wagonach białe przód , czerowne tył ;) no i brakuje mi sprzęgów więc skala nie ma znaczenia ;) ale ten roco 40234 kupie wersje długą ;) No i efekt ma być taki po włączeniu prądu do szyny jak i sieci trakcyjnej silniki pantografów ( pierwszy jak i drugi wagon) dostaną prąd co pozwoli na podniesie pantografu w pierwszym lub drugim wagonie , gdy pantograf dotknie sieci , załączą się światła (białe i czerwone w obu wagonach ) i prąd dostaną silniki z drzwi w obu wagonach ;) oczywiście pantografy będą działały na zasadzie podnoszenia i opuszczania w pierwszym lub drugim albo oba opuszczone ;) będą działały niezależnie jedynie silniki w drzwiach będą synchronizowane otwieranie lub zamykanie ;) to tyle teori , a co w praktyce wyjdzie to nie wiem oby wyszło tak jak planuje ;)
 

Organ18

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#39
Znacie jakąś stronke z sprżegami i szynami profilowanymi i jak by były micro servo ?? oprócz modelmani bo napisałem do nich pytanie 5.07 kiedy będzie dostępny sprzęg długi BTTB oni odpisali po dwóch dniach 7.07 że od jutra czyli 8.07 ja do nich napisałem 9.07 od którego jutra bo miał być od wczoraj w sprzedaży , oczywiście do dziś nie odpisali :/ szukam ogólnie sprzęg jak najmniejszy typu bttb , szyne do 4,50zł a micro servo do 12 zł .
 

Podobne wątki