• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spotkanie w Rohr

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
4 1 0
#1
Pod koniec lutego delegacja KKMK uczestniczyła w regionalnym spotkaniu FREMO w małej miejscowości Rohr koło Norymbergi.
Przy okazji zwiedziliśmy też Norymbergę i tamtejsze zaprzyjaźnione muzeum w zabytkowej zajezdni St. Peter.
DSCF6287.jpg - tu mieszkalismy
DSCF6373.jpg Zajezdnia St. Peter,
DSCF6376.jpg zagadka - co to?
DSCF6401.jpg wnętrze zajezdni
DSCF6387.jpg model zajezdni
DSCF6389.jpg modele tramwajów (własnoręcznie robione lub LGB)
DSCF6412.jpg tramwaj koło Nürnberg Hauptbahnhof
DSCF6464.jpg fragment Nürnberg Hauptbahnhof

c.d.n.
DSCF6497-banner.jpg
 
OP
OP
ciekma

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
4 1 0
#2
Układ makiet był typowy dla małego regionalnego spotkania:
http://www.fremo-net.eu/uploads/media/Rohr2012_V05b_2012-01-31.pdf
którego tematyką był ruch na pograniczu RFN/NRD, III/IV epoka.
Lewa część należała do NRD, z graniczną stacją Wiltschau, prawa - do RFN.
Graficzny rozkład jazdy:
http://www.keil-nbg.de/rohr2012/BildFahrplan_A3.pdf

Całość była sterowana przez program i interface Frankencentrale: http://www.raw-nette.de/t2/akku_fz.htm
DSCF6304.jpg
Widok na całą halę wewnątrz oraz z zewnątrz:
DSCF6315.jpg DSCF6607.jpg
Ciekawą stacją był Mals/Malles Venosta, niegdyś austriacka, teraz włoska stacja z "pentagramem do obracania lokomotyw:
DSCF6308.jpg DSCF6312.jpg
Widok na "pentagram" od spodu oraz pulpit sterowniczy:
DSCF6329.jpg DSCF6476.jpg
Semafor wjazdowy do Mals oraz manewry na torze wyciągowym:
DSCF6341.jpg DSCF6340.jpg
Oczywiście stacja nie jest fikcyjna, tylko jest modelem naprawdę istniejącego obiektu, łącznie z tym "pentagramem": http://www.plastico.bg.it/wp-content/gallery/settembre_2009/20.jpg

Inną interesującą makieta była stacja Lauschbach - będą ca wariacją na temat czołowego dworca Laucha: http://de.wikipedia.org/wiki/Bahnhof_Lauscha_(Thüringen)
DSCF6313.jpg
c.d.n.
 
OP
OP
ciekma

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
4 1 0
#3
Na stacjach panował "Ordnung", wiadomo było które wagony zostaja, a które mają być dołączone do zbiorowego. Karty wagonów były przenoszone w praktycznych "portfelach" zrobionych z jakichś segregatorów:
DSCF6574.jpg DSCF6333.jpg
Składy pociągów pochodziły z przełomu III/IV epoki DB/DR, z dwoma wyjątkami.
W sobotniej popołudniowej sesji urządzono "wolne jazdy" - tzn. jazdy były rozkładowe, ale składy pociągów z dowolnych epok i zarządów (niemniej tylko te zgłoszone przed imprezą).
DSCF6485.jpg DSCF6480.jpg
Natomiast ostatnia sesja w niedzielę, dzieki uprzejmości gospodarzy, była dniem polskim - wszystkie składy DR zostały zamienione na PKP.
Był z tym trochę problem, bo w rozkładzie jazdy uwzględnione były pociągi "push-pull", których w Polsce, oprócz eksperymentalnych wyjątków, nie stosowano. Dlatego albo jeździł wagon motorowy, albo stacja czołowa Lauschbach miała więcej pracy z wyciąganiem składu z peronu, oblotem i wpychaniem z powrotem między perony.
DSCF6558.jpg DSCF6597.jpg
Polskie składy na początkowej stacji Michelsheim - tor przy krawędzi zabezpieczony płytką plexi:
DSCF6551.jpg DSCF6490.jpg
Spotkanie w Rohr było chyba pierwszą imprezą, na której w pełnym biegu zaprezentowano Robo-Ryflaki:
DSCF6510.jpg DSCF6572.jpg
Graniczna stacja Wilschau z polskimi lokomotywami:
DSCF6577.jpg DSCF6591.jpg
Oprócz jazd rozkładowych, w przerwach między sesjami prezentowany był też inny polski tabor.
Duże zainteresowanie gospodarzy i zaproszonych gości wzbudziły dekodery dźwiekowe ESU zaprogramowane przez kolegów Andrzeja i Tomasza tak, aby symulowac tzw. "wybieg" - jazdę bez hamowania z zamkniętą przepustnicą. Uznanie w Bawarii zyskały naturalnie również modele z polskich manufaktur - SM42 i owocarka.
DSCF6469.jpg DSCF6472.jpg

Podsumowując, impreza była bardzo udana i z chęcią przyjedziemy jeszcze nie raz na tę lub inna imprezę FREMO.

DSCF6601.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
FREMO 54
FREMO 29
FREMO 4
FREMO 13

Podobne wątki