• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SPEDYCJA proszę o pomoc

Wacek Sz

Nowy użytkownik
Reakcje
6 20 1
#1
Mam pytanko,czy kartki spedycyjne były dawane po jednej stronie wagonu towarowego czy po dwóch .Epoka czwarta .Z góry dzięki jak dostane odpowiedz
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#2
Kolega ma zapewne na myśli listy przewozowe.
Kratki za którymi umieszczało się takie listy były po obydwóch stronach wagonu.
Zazwyczaj umieszczane po lewej stronie wagonu - wyjątkiem mogły być wagony platformy gdzie takowe były montowane ( ze względu na miejsce ) bliżej środka.
Pozdrawiam serdecznie
 
OP
OP
W

Wacek Sz

Nowy użytkownik
Reakcje
6 20 1
#3
Na to też mówią nalepki. Własnie jestem na etapie dokładania takich kart do mojego taboru i wcześniej dawałem bo obu stronach tak jak w modelach roco itp. Ale przyszło mi olśnienie że to morze jest błąd . Zanim poprosiłem o odpowiedz sprawdziłem tysiące fotografi wagonów i nic. A więc jedna nalepka do kratki po lewej stronie. Mniej biurokracji. dzięki za odpowiedz .Pozdrawiam serdecznie
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#4
A więc jedna nalepka do kratki po lewej stronie. Mniej biurokracji. dzięki za odpowiedz .Pozdrawiam serdecznie
Nie bardzo rozumiem Twój tok myślenia Wacku ;)
Wydaje mi się ,że w prawdziwych wagonach takie listy przewozowe były po obu stronach wagonu. A więc w każdej kratce list.
Dlatego na wagonie dwie kratki. Można by zapytać po co dwa listy?
Załóżmy,że na stacji nadania włożono list w kratkę od strony rampy/magazynu tylko z jednej strony a potem z jakiś powodów wagon na stacji rozrządowej był obrócony o 180 st wówczas list znajdował się w kratce od strony międzytorza. Dwa listy powodują,że takowy zawsze znajdzie się na stacji docelowej od strony magazynu/rampy rozładunkowej. Jest też taka możliwość,że list taki na stacji rozrządowej przekładano do drugiej kratki.
Ale jak to było w rzeczywistości pewien nie jestem i nie chcę się tutaj wymądrzać ;)
Ja odwzorował bym list po obydwu stronach wagonu w modelu i myślę,że nie był by to błąd.
Pozdrawiam serdecznie
 
OP
OP
W

Wacek Sz

Nowy użytkownik
Reakcje
6 20 1
#5
Witam serdecznie. BEZ 100% pewności wstrzymuję się z tymi kartkami . jestem modelarzem nie kolekcjonuje wagonów jak znaczki kupuję rozwalam i składam przeważnie na podstawie zdjęć i śmigają po makiecie. Cały czas się uczę, nie lubię modeli czystych i płaskich lekka patyna to podstawa poręcze i inne detale muszą być wystające a nie zlepionym plastikiem . dlatego dla mnie to ważne . Szkoda że 4 epoka minęła bo bym poszedł na stacje i sprawdził a tak to ostatni wagon towarowy widziałem u nas w 90 latach .
Serdecznie pozdrawiam i dziękuje z zainteresowanie morze błahym tematem a jak że ważnym dla ludzkości hehehehe
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 1
Tabor 15
Tabor 3

Podobne wątki