• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budowa Spalinowy warsztat Mateusza

OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#84
Model jest w lakierni to już nie będę go rozpakowywał z maskowania. Wczoraj zrobiłem fotkę ale kiepskie wyszło. (dobre fotki dam po pomalowaniu tuż przed patynowaniem)
Generalnie zam projekt żaluzji jest kiepski z założenia. To jest już wprowadzone na listę poprawek. Generalnie w modelu jedna strona jest lepsza a druga gorsza z racji uczenia się lutowania tak dużych i "grubych" blach. Mimo iż model nie powala plan nadal zakłada zrobić najlepszy model St44 w skali 0 :-D
Jednym z założeń które mają ulepszyć model jest zamiana 9 częściowego poszycia na jednoczęściowe.
 

Załączniki

OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#88
Założenie projektu było dobre. Może zbyt ambitne jak na początek, gdyż chciałem je zrobić ruchome ( otwierane gdy model "odpala) Mocowania żaluzji głównej zrobiłem jako jedną część z poszyciem, a kolejność montażu którą przyjąłem sprawiła, że nie mogłem zmontować jej poprawnie. Błędy już poprawiłem na projekcie blach. Jutro zrobię zdjęcia i sami ocenicie.
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#90
Dzięki Konrad.
Poranek, Gagara toto przypomina ale trzeba się nauczyć lutować.Jeszcze Patyna i ogłoszę przetarg :-( Tym samym poproszę Was o pomoc przy wycenie.
A tak to wygląda.
DSC_0269.jpg
DSC_0271.jpg
DSC_0272.jpg
DSC_0273.jpg
DSC_0274.jpg
DSC_0277.jpg
DSC_0278.jpg
DSC_0279.jpg
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#92
A no to prawda. Pokazuje jak jest i nie wstydzę się swojej pracy bo jak na pierwszy raz to i tak nie ma mega tragedji :D Taka mała katastrofa. :) Ale już pordzewiał i zdążył się pobrudzić. Ta czynność maskuje sporą cześć grzechów :) postaram się dać fotki jeszcze dzisiaj.
 

spur 1

Znany użytkownik
Reakcje
1.372 2 0
#93
Jak już wcześniej wspomniał Jacek, blacha 0,3 mimo że robiłeś podwójnie jest za cienka , przy lutowaniu "faluje " (przykład żaluzje)i dlatego przy następnej zastosuj 0,5 i jeszcze usztywnienia na styku lutowania boków ,czy dachu np z teownika , tak zrobiłem przy SP45
 

Załączniki

OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#94
Zapewne masz rację. Jednak boję się tak grubej blachy. Faktycznie ta mi się pofalowała jednak co ciekawe po zakończeniu lutowania ryfli i względnym przeszlifowaniu była płaska. Gdy lutowałem całość do kupy najwidoczniej przegrzewałem bo właśnie wtedy się krzywiła. Teraz gdy zastąpię 9 częściowe poszycie jednym elementem mam nadzieję tego uniknąć. Trzeba przekonać się na własnej skórze i tyle.
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.667 12 2
#95
Generalnie przy tak dużych już konstrukcjach im grubsza blacha, tym lepiej. Do tego jak najwięcej połączeń mechanicznych typu "zamek" pomiędzy prostopadłymi elementami. Do tego, odkąd zacząłem pracować w stali, do mosiądzu raczej nie wrócę. Mosiądz do lakierowania nadaje się jak kwiatek do kożucha.
 

Baldwin

Znany użytkownik
Reakcje
487 0 0
#96
A jaki podkład był stosowany pod lakier ?
Bo z reguły w lakiernictwie to podkład będzie decydował o trwałości powłoki lakierniczej .
No i oczywiście przygotowanie materiału pod sam podkład .
Ponieważ w swojej pracy zawodowej lakierowałem różne materiały , w tym i mosiądz i jakoś problemu z tym nie było .
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#97
Zastosowałem podkład w sprayu, zakupiony w mieszalni farb samochodowych.
Tak jak obiecałem fotki już po pewnym okresie eksploatacji ;-)
Patynowanie maskuje sporą część niepożądanych krzywizn.
Również jak już wspominałem model jest odrobinę przeskalowany z z powodów opisanych gdzieś na początku wątku. ( następny będzie taki sam)
rozstaw zderzaków wynosi 43,5mm obrazuje przeskalowanie.
W tym momencie ogłaszam przetarg za otwarty. Jeżeli mimo wad ktoś jest chętny to zapraszam na PW.
 

Załączniki