• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i czasy współczesne)

Kempol

Moderator
Zespół forum
Donator forum
MSMK
GGM
Niestety, potwierdzam. Ceny energii elektrycznej dla przemysłu od listopada 2017 do dziś (październik 2018) wzrosły o 70%, lada chwila odczują to również odbiorcy indywidualni, choć z pewnością mniej dotkliwie.
 

norbis97

Znany użytkownik
10 listopada 2018 roku w Północnym Zakładzie Spółki PKP CARGO, Sekcja Utrzymania i Napraw w Bydgoszczy, przy ul. Inwalidów 1 odbyła się prezentacja trzech lokomotyw w historycznym malowaniu. Były to ET22-939 w barwach z lat 1999-2005, ST44-360 w fabrycznym malowaniu (zielonym), z oryginalną listwą aluminiową i oryginalnym oznaczeniem oraz SM42-742, której przywrócono malowanie z przełomu lat 90 ub. wieku i 2000.

 

Hoart

Znany użytkownik
-ktoś z nas czegoś tu nie rozumie lub nie wie , a więc raz jeszcze pytam czy ta listwa ozdobna jest wykonana z metalu , który się zwie aluminium , czy po prostu ta listwa jest wykonana z blachy stalowej pokrytej chromem?
 
Nie uwzględnili niestety przy odtwarzaniu malowania ezt, że w oryginalnej wersji z 1936 r. pudła klasy 3 (czyli w praktyce oba skrajne człony) były w pasie okiennym i nad oknami malowane nie na kolor kremowy ale jasnoszary :-(
Klasa 2 mieściła się w części (ok. 2/3 długości) członu środkowego i była faktycznie kremowa (ew. żółto-kremowa).
 

Flotoma

Znany użytkownik
-ktoś z nas czegoś tu nie rozumie lub nie wie , a więc raz jeszcze pytam czy ta listwa ozdobna jest wykonana z metalu , który się zwie aluminium , czy po prostu ta listwa jest wykonana z blachy stalowej pokrytej chromem?
Na mój stan wiedzy, ozdobne listwy podokienne w gagarinach były wykonane z blachy stalowej i zewnętrznie chromowane/ niklowane. Po pewnym okresie ekspoloatacji były zdejmowane, ponieważ rdzewiały.
 
Na mój stan wiedzy, ozdobne listwy podokienne w gagarinach były wykonane z blachy stalowej i zewnętrznie chromowane/ niklowane. Po pewnym okresie ekspoloatacji były zdejmowane, ponieważ rdzewiały.
Geneza pozbawiania gagarinów ozdobnej listwy jest podobnież inna - bardziej "życiowa", ale nie mogę wziąć jej za pewnik - gdzieś to po prostu usłyszałem. Podobnież podczas czyszczenia szyb czołowych z zewnątrz komuś zaklinowały się palce za listwą. Przy próbie oswobodzenia doszło do jakichś poważnych obrażeń dłoni i po tym zdarzeniu na lokomotywach kierowanych do napraw były sukcesywnie demontowane listwy i zastępowane poręczą pod oknami.
 

Kempol

Moderator
Zespół forum
Donator forum
MSMK
GGM
Geneza pozbawiania gagarinów ozdobnej listwy jest podobnież inna - bardziej "życiowa", ale nie mogę wziąć jej za pewnik - gdzieś to po prostu usłyszałem. Podobnież podczas czyszczenia szyb czołowych z zewnątrz komuś zaklinowały się palce za listwą. Przy próbie oswobodzenia doszło do jakichś poważnych obrażeń dłoni i po tym zdarzeniu na lokomotywach kierowanych do napraw były sukcesywnie demontowane listwy i zastępowane poręczą pod oknami.
Powyższa teza wydaje się być wysoce prawdopodobna.
 

Podobne wątki