• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Reakcje
2 0 1
Czy w latach 1994-1996 pociąg ekspresowy Lajkonik z Gdyni do Krakowa i odwrotnie na odcinku Gdynia - Warszawa był obsługiwany przez lokomotywy EU07 czy na całym odcinku EP09? Ktoś z was pamięta coś? Bo z tego co wiem to w Warszawie Wschodniej następowała zmiana lokomotyw...
 

tulip

Aktywny użytkownik
Reakcje
152 1 0
Jeżeli mnie pamięć nie myli, to wszystkie ekspresy i IC z kierunku Krakowa/Katowic do Gdyni miały wymianę lokomotyw z EP09 (lub EP05) na EU/EP07, właśnie na Wschodniej. Lokomotyw na 160 km/h brakowało, a na linii do Gdyni i tak prędkość nie przekraczała 120.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.274 61 2
Ciekawa kolorystyka wagonów. Jeśli to wagony oliwkowe to widać dużą różnicę w odcieniach chyba nie tylko będącą skutkiem eksploatacji. Daje to przynajmniej pojęcie o dość dużej dowolności co do stosowanych farb przez ZNTKi. Pewnie normy swoje a rzeczywistość swoje. Przede wszystkim liczyło się że wagon miał jak najszybciej wrócić do eksploatacji.
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.275 58 3
https://www.facebook.com/Afmks/photos/a.459480097447518/2727657760629729/?type=3&theater
Ze strony :
EU06-02

Ten elektrowóz wyprodukowany pod koniec 1961 roku przez English Electric w zakładach Vulcan Foundry w Newton-le-Willows całe swoje życie spędził w Krakowie. Służbę zakończył w 2010 roku.

Datowanie przedmiotu: 1978
Stan eksponatu: Bardzo dobry
Wysokość: 105 mm
Szerokość: 147 mm
Autor: Otwin Shönau
Wydawca: Otwin Shönau
Data na stemplu: 6.11.78
Data korespondencji: 2.11.78
Wydawnictwo: Otwin Shönau

EU06-02.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Moim zdaniem to Kraków Płaszów. Tylko czy to pasuje do tego tematu? "Bez czasów współczesnych", a to raptem kilkanaście lat temu. Ja bym ograniczył ten temat do roku powiedzmy 1990.
 
Reakcje
81 3 4
Raczej jest to kontynuacja pierwszego zdjęcia EU06-02, zatem na pewno pasuje. Gdyby ktoś jeszcze dodał ostatnie przed ostateczną likwidacją to byłaby niemal całość życia maszyny. Zresztą są o wiele bardziej niepasujące tematy, no ale nie ma sensu wywoływać kolejnej niepotrzebnej dyskusji.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Dzięki za potwierdzenie. Nie znam aż tak dobrze Twojego miasta, żeby rozpoznać to miejsce na podstawie tak małej liczby widocznych szczegółów, jak na tej fotce, ale skoro to miał być Kraków (co zrozumiałem z wpisu kolegi newermind), to jedynym logicznym miejscem był Płaszów. Pamiętam, że zawsze stały tam odstawione lokomotywy, a na dalszych torach składy pasażerskie.
 

axer1970

Znany użytkownik
Reakcje
142 1 0
To już można było zobaczyć zdjęcia wszystkich egzemplarzy EU06, z wyjatkiem dwóch: 09 i 19. Podobnie jest z EU05 - jedynie 19-stki nie widziałem. Może przypadkiem u kogoś jest reprodukcja jakiejś fotki z którąś z tych maszyn?
 
Reakcje
2 0 1
Czy w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych poza ET22 z pociągami towarowymi do Orlenu czyli dawnej Petrochemii w Płocku od strony Kutna dojeżdżały inne lokomotywy elektryczne z cysternami? W ruchu pasażerskim królowały EN57. Od strony Sierpca ST44. Ktoś coś pamięta?
 

Podobne wątki