Z całą pewnością nie może to być rok 1969. Obstawiał bym połowę lat 70-tych i
ET22-137.
W 1969 r. i to praktycznie na samej końcówce roku, bo dopiero od 21 grudnia, ET22-001 przechodziła jedynie jazdy próbne (odebrana komisyjnie w dniu 19 listopada 1969). ET22-002 jazdy próbne rozpoczęła od 4 lutego 1970 r. Pierwsza partia seryjnych ET22 o nr 003 - 012, trafiła na stan PKP w 1971 (003-011) i 1972 (012). Numer inwentarzowy, który prawdopodobnie jest na zdjeciu, wg mojej oceny 137 (ale także nr 107, który sugeruje (ze znakiem zapytania) Kolega
teigrekty2, to dopiero 1974 rok, bo wówczas zarówno 107 jak i 137 weszły na stan lok. Skarżysko Kam. w DOKP Lublin.
Listwy ozdobne zastosowano od egzemplarza seryjnego 003, choć należy dodać, że po próbnej eksploatacji, w pierwszych dwóch prototypach (ET22-001 i ET22-002) przed zakupem ich przez PKP, co nastąpiło dopiero w październiku 1972 (ET22-001) i w lutym 1974 (ET22-002) dokonano ujednolicenia poszczególnych podzespołów i zastosowano rozwiązania typowe dla pojazdów seryjnych - tak więc i 001 i 002 zakupione przez PKP posiadały listwy ozdobne. Warto też dodać, że listwy ozdobne stosowano do egzemplarza ET22-701 czyli do początku roku 1982, kiedy to ostatnie ET22 z listwami ozdobnymi (700 i 701) trafiły na stan DOKP Katowice, do lokomotywowni Częstochowa. ET22-702 (przydzielona na początku roku 1982 do lok. Czechowice Dz.) i kolejne już ich nie posiadały.
Dlaczego obstawiam, że to ET22-137 - nie tylko dla tego, że po powiększeniu zdjęcia widzę tam raczej "3" a nie "0", ale dlatego, że gdyby to była ET22-107 to rzuciły by się w oczy elementy pierwotnego układ zawieszenia pudła na wózku, za pomocą wieszaków, dobrze widoczne, choćby na zdjęciu ET22-010, które zamieścił Kolega
axer1970 we wpisie
#4 w temacie
ET22 - zdjęcia i inne ciekawostki z tematu "byczek". Chodzi o te trzy, rzekłbym "trapeziki" odchodzące od pudła, widoczne tuż nad każdym wózkiem. To charakterystyczny element pudła lokomotyw do nr inwentarzowego ET22-121, czyli tzw "belkowców", według mnie nie widoczny już na omawianym zdjęciu z eBaya.
Można też dodać, dla łatwiejszej identyfikacji poszczególnych partii ET22 na zdjęciach z lat 70-tych czy 80-tych na których nie widać nr lokomotywy (choć należy pamiętać, że już w latach 80-tych wprowadzano pierwsze modernizacje wcześniejszych egzemplarzy, upodabniające je do egzemplarzy późniejszych), jak zmieniał się wygląd zewnętrzny ET22 (wybrane elementy wyglądu zewnętrznego) [Informacje zaczerpnięte z 2 częściowego artykułu Pawła Terczyńskiego "Lokomotywa elektryczna serii ET22", który ukazał się w Świecie Kolei nr 8/2006 i 11/2006.]
Od nr lokomotywy (roku):
ET22-013 (1972) przeniesienie żaluzji układu wentylacji rezystorów rozruchowych z górnego na dolny pas pudła
ET22-122 (1974) nowy układ oparcia pudła (bez pośrednictwa belek poprzecznych)
ET22-242 (1976) przeniesienie żaluzji układu wentylacji silników trakcyjnych z krawędzi dachu nad boczne ściany pudła, drzwi wejściowe z oknem, likwidacja okien w przedziałach maszynowych w miejscu zabudowy żaluzji oraz umieszczenie oznakowania (napisy PKP, ET22 i nr pojazdu) w górnej części ścian bocznych (poprzednio w pasie środkowym)
ET22-282 (1976) okrągłe obudowy reflektorów
ET22-382 (1978) konstrukcja bocznych żaluzji wspawana w poszycie pudła (poprzednio osadzone w uszczelce)
ET22-542 (1979) pogrubiony krój liter i cyfr w oznakowaniu pojazdu
ET22-582 (1980) dodatkowy nóż pługa odśnieżnego
ET22-702 (1982) likwidacja listew ozdobnych
Natomiast charakterystyczne osłony zderzaków zdejmowano dopiero w toku napraw i modernizacji i teoretycznie wszystkie ET22 na zdjęciach z lat 70-tych czy 80-tych powinny je mieć (w praktyce, niektóre egzemplarze mogły utracić je wcześniej).