• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Wtedy jeszcze ta linia nie była zelektryfikowana. W latach siedemdziesiątych dojezdzaly SU46 z pociągami pospiesznymi . więcej nie wiem.
 
Reakcje
2 0 1
Pytania o linię Legionowo - Wieliszew - Zegrze: 1. Przed elektryfikacją linii w 1972 roku jeździły wagony SN61 czy pojedyncze jezdziły na trasie Legionowo - Zegrze a na trasie Zegrze - Warszawa Gdańska i odwrotnie jeździły podwójne? 2. Czy na tej trasie po elektryfikacji w latach 1972-1994 jeździły głównie EW55 czy naprzemiennie EN57? 3. Po zawieszeniu przewozów pasażerskich 1 grudnia 1994 roku autobusy KKS kursowały w tych samych godzinach w co pociągi w rozkładzie 1994/1995? 4. Czy pociąg który kursował z Zegrza do Warszawy w w/w rozkladzie rano jako autobus został skrócony do Legionowa?
Będę wdzięczny za pomoc w uzyskaniu informacji...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
W latach 1960-tych kilkakrotnie jeździłem ba trasie W-wa Gdańska - Zegrze i zawsze była to jazda pociągiem W-wa - Nasielsk (TKt48 i „ryflaki”) do Legionowa, gdzie była przesiadka na pojedynczy SN61. Nigdy nie widziałem Ganzów na Gdańskim, ale to nie znaczy, że tak się nie zdarzało. Na pozostałe pytania nie znam odpowiedzi.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
A ja właśnie pamiętam SN61 na Gdańskiej, gdyż wielokrotnie w tamtym okresie jeździłem nad Zalew Zegrzyński. Z tego co pamiętam to był wagon spalinowy z wagonami doczepnymi.
Odnośnie jednostek, które obsługiwały tą linię to początkowo były EW51, EW52 i EW53 oraz EN57. Nie pamiętam EW55.
 

oelka49-26

Aktywny użytkownik
Reakcje
75 0 0
Tłuszcz - Legionowo podpadało raczej pod obsługę EZT z Grochowa, a EW55 były na Ochocie. W latach 80. widywałem już tylko EN57 - mgły być z Nasielska lub Tłuszcza.
Jeśli dobrze pamiętam likwidację to zaczęło się od skrócenia kursów pociągów do Legionowa.
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
W latach osiemdziesiątych linie te obsługiwane były jednostkami z Nasielska.
Po chwileczce - poprawka.
MD Nasielsk obsługiwał linię do Zegrza, natomiast linia Legionowo-Tłuszcz była obsługiwana przez MD Tłuszcz.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
2 0 1
Z tego co jeszcze słyszałem do 1972 roku (do czasu elektryfikacji) na trasie Tłuszcz - Wieliszew - Legionowo - Warszawa Gdańska kursowały wagony motorowe. Jeżeli kursowały SN61 to musiały być pewnie z wagonami, ciekawe czy to były ryflaki?
 

Ludwik Igielski

Znany użytkownik
Reakcje
262 0 0
Do 1972 roku połączenie z W-wy Gdańskiej do Tłuszcza było obsługiwane przez składy złożone z SN61 + jeden
lub dwa wagony typu 101A. W ostatnich miesiącach zdarzały się kursy prowadzone lokomotywą SM42. Z tego co pamiętam była to relacja W-wa Gdańska - Ząbki - Wołomin - Tłuszcz, ale trzeba by to sprawdzić w rozkładach jazdy z tamtych lat! Po 1972 roku wprowadzono EN57 z MD Nasielsk w relacji W-wa Gdańska - Zegrze. W dzień powszedni 1xEN57. W niedziele 3xEN57 w związku ze zwiększoną liczbą pasażerów jadących nad Zalew Zegrzyński. Od grudnia 1976 na trasie W-wa Gdańska - Nasielsk zaczęły pracować jednostki do wysokich peronów, czyli EW51/52, EW 53 i EW55
(jeden lub dwa składy po dwie jednostki, o ile dobrze pamiętam), w związku z tym, że wszystkie EN57 przekierowano do obsługi trójmiejskiej SKM po zmianie napięcia z 800V na 3000V. EN57 pojawiły się ponownie na przełomie lat 70. i 80., choć dalej można było spotkać np. EW53. W lipcu 1983 roku wracałem późnym pociągiem z Nasielska do W-wy Gdańskiej (przyjazd po północy) złożonym właśnie z jednostek EW53. Epizod z udziałem EW55 był bardzo krótki - trwał zaledwie 2-3 lata. Zdjęcia z EW51, EW53 na Gdańskim były już we wcześniejszych wątkach, więc nie będę ich powtarzał. Jeżeli ktoś z Szanownych Kolegów ma jakieś inne dane, to bardzo proszę o skorygowanie tych informacji.
 
Reakcje
2 0 1
Pytanie dla tych którzy pamietają rok 1995: Ile w tym roku na początku na stanie lokomotywowni Warszawa Ochota mogło być EZT EW55 bo to był ostatni rok w którym eksploatowano te zespoły w WWK i dokąd najczęściej kursowały w ostatnim okresie? Ostatnie zespoły zakończyły eksploatację w kwietniu 1995 roku a potem już tylko były EN57...
 

Podobne wątki