• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Niewątpliwie jak na tamte czasy ropożłop ma kolorek experymentalny, intrygujący...
No i te zdobne okucia pod oknami...
A swoją drogą to czy Roco nie powinno wykonywać po 300szt takich wyszukanych malowań ... ?

Poniżej ... Oliwkowy ! Ropożłop IV epoka. Foto inż.Krzysztof Słowikowski ( Kraków )
IMG_4343.JPG
 
Reakcje
0 0 0
Nie jestem pewien czy rok 1994 to czasy współczesne, czy może już archiwalia, ale podrzucam tutaj. ET21-367 na wachlarzu w Zajączkowie, tuż przed przekazaniem do skansenu w Kościerzynie. W roku 2015 lokomotywa odzyskała pierwotne, zielone malowanie.
ET21 po remoncie, tuż przed przekazaniem do skansenu w Kościerzynie 1994.JPG
 
Reakcje
0 0 0
W połowie drogi między Pszczółkami i Kościerzyną leniwie wykonywał swoje zadania węzeł w Skarszewach. Nie mogę porównać własnych zbiorów z kapitalnymi zdjęciami @Kriegslok, ale coś tam jednak wyszperałem z archiwum. SN61-174 (najprawdopodobniej) z pociągiem Pszczółki - Kościerzyna. Skarszewy, 1988-1989.
Kopia Skanowanie10009.JPG
 
Reakcje
0 0 0
Kiedyś próbowałem ustalić miejsce wykonania tego zdjęcia. Fotografia od ok. 1994 r. znajduje się w domowym archiwum, jednak pomimo upływu lat nie potrafię ustalić tego ważnego "szczegółu". Liczę na pomoc Kolegów.
Skanowanie10014.JPG
 
Reakcje
1 0 0
Kiedyś próbowałem ustalić miejsce wykonania tego zdjęcia. Fotografia od ok. 1994 r. znajduje się w domowym archiwum, jednak pomimo upływu lat nie potrafię ustalić tego ważnego "szczegółu". Liczę na pomoc Kolegów. Zobacz załącznik 517165
Foto Sierpień 1992r. P. Klawczynski. Poc Zajączkowo Tczewskie - Kwidzyn. Wjazd na stację Kwidzyn od strony Malborka.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
te tzw. źródło Ebay, to po prostu są to wszystko zdjęcia z dawnego COBiRTK w Warszawie, w wiekszosci autorstwa Pana Jerzego Szeligi.
Wszystkie te zdjęcia były wielokrotnie publikowane w książkach i czasopismach wydawanych przez WKiŁ w Warszawie.
Wystarczy wziąć do ręki trzecie wydanie "Charakterystyk normalnotorowych pojazdów PKP" i te same zdjęcia oraz cały szereg innych tam odnajdziecie.
Kto nie ma możliwości zajrzeć do w/w książki, to na stronie:
http://jareks.zonk.pl/am/el.htm
Pan Andrzej Massel prezentuje te same zdjęcia.
PS. jakość prezentowana na Ebay bierze się z tąd. że ten oferujący kolekcjoner ze Szwajcarii pozyskał wszystkie odbitki w formacie 24x36 i załącza teraz z nich skany.
 

koland

Aktywny użytkownik
Reakcje
465 1 0
Niestety ja tych zdjęć nie znam tak dobrze jak Wy. Oglądając stwierdziłem że warte są publikacji że względu na bardzo dobra jakość. Jeśli uważacie, że nie powinny znaleźć się w tematach proszę o usunięcie moich wpisów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
To nie chodzi o to, że nie powinny się tu znaleźć, chociaż nie wiem dokładnie, jak wygląda sprawa praw autorskich do tych fotografii. Przede wszystkim warto znać fakty o tych zdjęciach i mieć świadomość, że sprzedający je na eBay jest, delikatnie mówiąc, nie całkiem w porządku. Swoją drogą, ciekawe w jakiej formie on to oferuje? Czy odbitki - wtedy albo robi kopie, albo sprzedaje pojedyncze egzemplarze. Inną możliwością jest sprzedawanie wersji elektronicznej (jako pliki np. jpg czy pdf), ewentualnie tylko wydruki z tych plików.
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
96 2 0
Ciekaw jestem gdzie EP03-07 została ustrzelona, ale te EU04 i EU20 stoją za halą lokomotywowni Warszawa Ochota, którą większość raczej kojarzy z eksploatacji EZT EW55 oraz EN57. W tle budynek zapadni torowej, z którego nie korzystają Koleje Mazowieckie, lecz PKP Intercity, ot taka zaszłość historyczna z czasów "jednego PKP", kiedy ten punkt obsługiwał także elektrowozy.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
kiedy ten punkt obsługiwał także elektrowozy...
Wtedy gdy tam stacjonowały elektrowozy ta lokomotywownia nazywała się Warszawa Zachodnia. A stacjonowały tam elektrowozy serii E04 (późniejsza seria EU04) i E05 (późniejsza seria EU20).
Już pod nazwą Warszawa Ochota stacjonowały tam jednostki EW54, które później przekazano do Sochaczewa.
 

Podobne wątki