• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
8.715 17 0
I jeszcze kilka ujec tego samego autora z tego samego niemiekiego forum:
W zasadzie tak można by bez końca. Wklejać, wklejać i wklejać...
Już kiedyś była o tym mowa na forum, by w miarę możliwości powstrzymywać się od "przeklejania" zdjęć, z innych portali. Wystarczy 1,2 sztuki i link. Tym bardziej, że większość zamieszczonych powyżej fotek była już niejednokrotnie prezentowana na łamach niniejszego forum.
 

Matti90

Aktywny użytkownik
Reakcje
291 4 7
W zasadzie tak można by bez końca. Wklejać, wklejać i wklejać...
Już kiedyś była o tym mowa na forum, by w miarę możliwości powstrzymywać się od "przeklejania" zdjęć, z innych portali. Wystarczy 1,2 sztuki i link. Tym bardziej, że większość zamieszczonych powyżej fotek była już niejednokrotnie prezentowana na łamach niniejszego forum.

W takim razie przepraszam za dublowanie.


Za to zdjecie ktorego chyba nie bylo na forum:

SP45-226 - 10.08.1991 - Wolsztyn - Autor: AMBROGIO MORTARINO LINK
Unbenannt.PNG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Kolego Matti90, miałem nadzieję, że komentarz kolegi Speedway da coś do myślenia, ale widzę, że nie bardzo. Dublowanie zdjęć nie jest jednym problemem. Proszę zaprzestać wklejania zdjęć ściągniętych z internetu tylko dlatego, że "ładne". Była już na tym forum wielokrotnie o tym mowa, że nie należy, zwłaszcza bez konkretnego celu, wstawiać nieswoich zdjęć. Jeżeli Kolega chce nas poinformować o ciekawej stronie, wystarczy podać do niej link. Nie ma potrzeby wklejania zdjęć, ściągniętych z takiej strony. Nie będę usuwał już wstawionych zdjęć, ale proszę na przyszłość o wzięcie pod uwagę tych zaleceń.
 

Domremy

Użytkownik
Reakcje
81 3 4
Szkoda, że reakcja moderatora nastąpiła tak późno, zwłaszcza, że kolega Matti90 zdążył odpowiedzieć. Mam nadzieję jednak, że nie zniechęci go to przeszukiwania internetu i podawania ciekawych linków, nikt przecież sam nie jest w stanie ogarnąć wszystkiego.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
kolega Matti90 zdążył odpowiedzieć
Kolega Matti90 przeprosił za powtórki, a ja proszę o zaprzestanie masowego (po kilka, kilkanaście) wstawiania zdjęć, a ograniczenie się do linków, ew. jednego przykładowego zdjęcia. Ja też mam nadzieję, że nie zniechęci to go do dalszych poszukiwań.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Zdjęcia z Warszawy na pewno nie są z roku 1973 go. Z tego filmu można się dowiedzieć że mialo to miejsce w roku 1976 tym. Z resztą widać EP05 i ST44 z dwudzielnymi żaluzjami.
W roku 1973 cim chyba jeszcze wszystkie piątki były przed przebudową. Co do Gagarina to nie wiem od którego rocznika produkowano dwudzielne żaluzje.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Zdjęcia z Warszawy na pewno nie są z roku 1973 go. Z tego filmu można się dowiedzieć że mialo to miejsce w roku 1976 tym. Z resztą widać EP05 i ST44 z dwudzielnymi żaluzjami.
Jedyne zdjęcie z Dworca Gdańskiego w tym filmie (z EP05 i ST44) nie ma nic wspólnego z pobytem Davida Bowie'go, pochodzi z polskich archiwów i zostało zrobione mniej więcej w tamtych latach, ale nie jest to fotka zrobiona ani przez Bowie'go, ani podczas jego wizyty w Warszawie. Wydaje mi się zresztą, że to zdjęcie już kiedyś na forum było publikowane. Natomiast słusznie kolega @Jacek765 zauważył, że w filmie jest informacja, iż podczas postoju pociągu w 1976 roku Bowie odbył krótki spacer na Plac Komuny Paryskiej (obecnie Plac Wilsona). A w 1976 roku już z całą pewnością były EP05, przebudowane z EU05.
Nie wiem, czy akurat 201C, ale z pewnością jest wagon bagażowy polskiej budowy powojennej.
Rozumiem, że chodzi o dwa wagony (zabrakło przecinka?), więc tak, to "stodoła" i restauracyjny Mitropy.
Nie wiem, co to jest "radziecki Bautzen", ale za Mitropą widzę 5 wagonów SŻD, pierwszy to sypialny Görlitz zgodny z wymaganiami RIC/UIC (nie Y), którego model niedawno wydał ACME, dalej dwie "stodoły" i potem chyba znowu dwa Görlitze.
 
Czy w latach dziewięćdziesiątych na odcinku Przemyśl Główny - Hurko - Medyka i z powrotem po linii normalnotorowej kursowały pojedyncze czy podwójne EN57? Były to pociągi wahadłowe z tego co słyszałem. Obecnie na tej trasie kursują nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne. Ktoś coś wie?
 

MAnTonI

Aktywny użytkownik
Reakcje
182 1 0
Z prawej strony, na burcie drezyny, widać słabo jakiś opis, mnie się wydaje że tam jest DOKP Wrocław. I poniżej coś jakby dwa wyrazy. Czyżby Jelenia Góra- może tam trzeba by szukać?
 
Reakcje
91 0 0
Z prawej strony, na burcie drezyny, widać słabo jakiś opis, mnie się wydaje że tam jest DOKP Wrocław. I poniżej coś jakby dwa wyrazy. Czyżby Jelenia Góra- może tam trzeba by szukać?
Bo film kręcony był na linii do Szklarskiej Poręby. Ty 2 do zdjęć był podesłany bodajże z Wałbrzycha, ale obsługa była Jeleniogórska min
ŚP pan Kazimierz.
 
Reakcje
34 0 0
Zdjęcia z Warszawy na pewno nie są z roku 1973 go...
Jedyne zdjęcie z Dworca Gdańskiego w tym filmie (z EP05 i ST44) nie ma nic wspólnego z pobytem Davida Bowie'go, pochodzi z polskich archiwów i zostało zrobione mniej więcej w tamtych latach, ale nie jest to fotka zrobiona ani przez Bowie'go, ani podczas jego wizyty w Warszawie...
Dziekuje za sprostowanie panowie (y)

Przyznaje ze gdyby nie miniaturka nie kliknalbym i nie obejrzal tego filmu. A to co zainteresowalo mnie na zdjeciu to nie tabor (no moze poza wagonem wygladajacym jak pierwsza/druga klasa w centralnym punkcie zdjecia), a slupy sieci trakcyjnej. W zwiazku z postepujacymi rewitalizacjami linii kolejowych coraz trudniej takie spotkac.

Rowniez doceniam, chociaz to chyba nie ten hyde-park. ;)
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
A to co zainteresowalo mnie na zdjeciu to nie tabor (no moze poza wagonem wygladajacym jak pierwsza/druga klasa w centralnym punkcie zdjecia), a slupy sieci trakcyjnej.
To jest wagon 1/2 kl. SNCF, a pociąg to najprawdopodobniej "Ost-West". A przed nim to moim zdaniem 2 klasa SNCB, wagon typu I1 lub I2. Słupy trakcyjne to słupy sieci trakcyjnej półskompenowanej. Taką sieć stosowano dawniej głównie na torach bocznych, w lokomotywowniach, na torach postojowych, a na torach głównych stacji i na szlaku tylko przy stosunkowo niedużej prędkości. Tak, że słupy takie nigdy nie były stosowane powszechnie, a jedynie w pewnych określonych miejscach.
 

Podobne wątki