• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Jarząbek

Znany użytkownik
Zgodnie z tym co napisałem w wątku o parowozach bezogniowych zamieszczam zdjęcia z suwalskiego "skansenu" trakcji elektrycznej. :)
Zdjęcia wykonane w dniach 21 i 27 stycznia 1992 r.
Ukłony dla Kolegów z Łodzi - EN56.:)

EN56-21ra&EW54-Suwałki-21.I.1992 r.-JS.jpg
EN56-21ra-Suwałki-21.I.1992 r.-JS.jpg
EW51-24s-Suwałki-27.I.1992 r.-JS.jpg
 
Zdjęcia z postu #931 (Suwałki) bezcenne! Ty, Jarząbku wiesz po co one tam były, ale inni być może nie. Otóż przyholowano je tam by pełniły rolę sal szkoleniowych PKP. Mam zdjęcie obrotnicy suwalskiej (już dawno temu wysadzona w powietrze!) i tam w tle też widać fragment tego taboru. Dzięki za wstawienie. Pamiętam jak pół wieku temu (!) podróżowałem podobnymi składami na trasie Łowicz Główny - Żychlin - Kutno (niskie perony od Łowicza). Do Łowicza (wysokie perony) docierały z Warszawy EN52... Stare dzieje... :)
Parowozy, o które pytałeś to Tp3-13, Tp3-43, Tw50 z lokomotywowni Suwałki, też obsługiwały Krzywólkę... Tam był jeszcze bardzo ciekawy Ty4, trzycylindrówka... :) Bardzo mnie interesuje ta maszyna. Teść zdawał pierwszy swój egzamin na trzycylindrówce, więc mam do tej maszyny szczególny sentyment. Obsługiwała wewnętrzne tory. Nie była na stanie PKP. Taka "zakładówka".. Kawał smoka to było.... :) Jeździła sporadycznie...
Cysterna, o którą pytałeś służyła prawdopodobnie do opryskiwania toru przed chwastami, o ile myślimy o tym samym. Do oprysku torów używano też starych tendrów, po przeróbkach... Zdjęć niestety nie znalazłem :-(
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Dziękuję za odpowiedź, a w związku z Krzywólką mam jeszcze pytanie - a czy coś Ci wiadomo w temacie wąskotorówki, która tam kursowała.
 
To temat u mnie bardzo świeży. Od bardzo niedawna mnie zainteresował. Szukałem informacji, ale to jest z cyklu "najstarsi nie pamiętają"... Ci co jeszcze coś wiedzieli, odeszli lub wyjechali z Suwałk. Pozostaje Archiwum Miejskie, gdzie mam zamiar się wkrótce wybrać. Wiem tylko tyle, że była linia z Krzywólki do Żywej Wody. Tamtędy transportowano tłuczeń. To bardzo stara sprawa, dzisiaj już wspomnienie i nie do odtworzenia, niestety. Pamiętam, że już 13 lat temu tam praktycznie nic nie było, nic nie zostało. Wszystko rozkradzione i zdewastowane. Jakieś fragmenty podkładów i rozwalone rozjazdy. Pobojowisko. Byłem tam niedawno... Teraz nie widać nawet nasypu. Tam miało być w założeniach połączenie z Suwałk/Krzywólka do Bachanowa i aż do Żytkiejm w Prusach. Te plany nie zostały zrealizowane. Będę się też widział z bardzo starym maszynistą i mam nadzieję, że On coś wie na temat taboru. Jak się czegoś dowiem, oczywiście dam znać. Tylko Płociczno działa dalej, ale zapachu dymu tu już nie poczujesz... Wątpię, by ktoś tu zakupił i wyremontował porządnego Px'a, Henschla, czy Borsiga ... Mam dość poważne plany z włączeniem się w nurt rekonstrukcji tutejszej wąskotorówki, ale póki co nie zapeszam, bo to troche odległe jest... :)
Zapomniałem. Tu jeździł jeszcze amerykański Tr. Chyba też obsługiwał szeroko-torową Krzywólkę.
 

Podobne wątki