• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Kanclerz

Znany użytkownik
A w 2016 roku takie brutto (sezonowy pociąg) ciągnęła pojedyncza EU07 i kolega łapie opóźnienie bo lokomotywa nigdy nie dochodzi z takim obciążeniem do rozkładowej prędkości.
 
A propos zastępstwa EU07, a może raczej jej pracy z bardzo ciężkim składem pasażerskim. Proszę porównać możliwości tych lokomotyw dla prędkości 120 km/h. Paradoksalnie najsłabiej wypada właśnie EU07. Oficjalnie mówiono o obciążeniu 650 t. Dla porównania 102E (EP08-001, 006-015) przy 120 km/h radzi sobie ze składem 850 t. Dwie EP05 z 16 wagonami przy 140 km/h to też nie jest żaden specjalny wyczyn.

Charakterystyka lokomotywy EU07

Charakterystyka EU07.jpg

Charakterystyka lokomotywy EP05

Charakterystyka EP05.jpg

Wykres osiągania prędkości 140 km/h dla lokomotywy EP05

Osiąganie prędkości EP05.jpg

Charakterystyka lokomotywy 4Ea (dawne EP08-002...005)

Charakterystyka 4Ea.jpg

Charakterystyka lokomotywy EP08 (102E)

Charakterystyka 102E.jpg
 

CoCu

Znany użytkownik
Próbowano ze zwyklej dwuczłonowej ET40 zrobić ekspresową EP40, czyli jakby parę EP05. Ciekawe zatem, że skoro EP08 jeździły parami, to nie próbowano zrobić jakiejś EP dwuczłonowej wykorzystując rozwiązania z EP08. W każdym razie nie spotkałem się chyba z informacją, że były takie pomysły.
 
Zdjęcie opisałem osobiście bezpośrednio po wywołaniu, na podstawie zapisu danych spisanych na miejscu, tuż po mojej niestety krótkiej wizycie w Rybniku. Najprawdopodobniej numer odczytałem na czołownicy. To tyle co pamiętam.
 
Ostatnio edytowane:

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Ciekawe jest to zdjęcie bo w sumie nie myślałem, że ktoś mógł mieć tę maszynę na zdjęciu, tym bardziej, że jest to wrak i okres w którym można było zrobić wiele setek innych ciekawszych zdjęć w tym dniu.
Jeśli to rzeczywiście SM31-076 no to super bo akurat ta maszynka wraz z SM31-022 i 097 zostały skreślone z ewidencji 23.04.1990 w MD Rybnik.
Co ciekawe i związane z tą 076 to wg moich danych z oryginalnej malowanki rybnickiej to już 01.03.1983 oczekiwała na naprawę rewizyjną, a pozostałe 022 i 097 były wykazywane jako naprawa bieżąca, z tego co się dowiedziałem to na uszkodzone silniki spalinowe.
Czyli tak pod chmurką stała z 8 lub więcej lat, zresztą widać na zdjęciu stan kompletnego zdekompletowania.
Pytanie do Ciebie kolego czy posiadasz jeszcze równie coś ciekawego z tego dnia ?
 
Zdjęcie opisałem osobiście bezpośrednio po wywołaniu, na podstawie zapisu danych spisanych na miejscu, tuż po mojej niestety krótkiej wizycie w Rybniku. Najprawdopodobniej numer odczytałem na czołownicy. To tyle co pamiętam.
Kiedy trafiam w różnych źródłach na błędnie podpisane zdjęcia - ta informacja jest dla mnie cenna. Szkoda, że nie Masz zdjęcia z widocznym jej numerem.

Pytanie do Ciebie kolego czy posiadasz jeszcze równie coś ciekawego z tego dnia ?
Pytanie wprawdzie nie było skierowane do mnie, ale.... ja coś mam z tego okresu. Musze tylko odnaleźć i poskanować. Na pewno mam SM31-097, ale niestety - nie mam 022. Może ktoś z Was ma fotkę z SM31-022?
 
Znalazłem to zdjęcie są na nim 2 maszyny pierwsza wykadrowana to 076, a druga to 022. Drugiej nie wykadrowałem, bo jest w sieci zdjęcie kompletnej maszyny. I jeszcze jedno, ale bardzo słabe z całym rzędem odstawionych maszyn / niewiele na nim w sumie widać/. Miałem wrócić z pełną baterią do aparatu i oczywiście filmami / 36 klatek, kto to jeszcze pamięta/, no ale okazji już nie było, szkoda.
 
Ostatnio edytowane:
a druga to 022. Drugiej nie wykadrowałem, bo jest w sieci zdjęcie kompletnej maszyny.
To gdzie w sieci jest te zdjęcie kompletnej SM31-022?????? Szukam, klikam, cuduję i ani śladu.

Wspomniałem, że mam jakieś fotografie z Rybnika z około 1990 roku, więc by nie być gołosłowny, to wrzucam właśnie SM31-097. Za nią widać trzyosiowy tender, nie pamiętam jakiej to serii i z jakiego parowozu. Pewnie miłośnicy parowozów wiedzą, widzieli, nawet mają zdjęcia. A gdy tutaj zapytam, kto może ma zdjęcie SM31-022 (stała obok, nie zrobiłem, bo pośpiesznie musiałem się oddalić przed patrolem SOK), to pewnie usłyszę, że nikt nie ma, lub nikt z miłośników kolei tam nie był....
SM31-097 Rybnik ok, 1990.jpg
 

Podobne wątki