• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Pytania o linię Legionowo - Wieliszew - Zegrze: 1. Przed elektryfikacją linii w 1972 roku jeździły wagony SN61 czy pojedyncze jezdziły na trasie Legionowo - Zegrze a na trasie Zegrze - Warszawa Gdańska i odwrotnie jeździły podwójne? 2. Czy na tej trasie po elektryfikacji w latach 1972-1994 jeździły głównie EW55 czy naprzemiennie EN57? 3. Po zawieszeniu przewozów pasażerskich 1 grudnia 1994 roku autobusy KKS kursowały w tych samych godzinach w co pociągi w rozkładzie 1994/1995? 4. Czy pociąg który kursował z Zegrza do Warszawy w w/w rozkladzie rano jako autobus został skrócony do Legionowa?
Będę wdzięczny za pomoc w uzyskaniu informacji...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
W latach 1960-tych kilkakrotnie jeździłem ba trasie W-wa Gdańska - Zegrze i zawsze była to jazda pociągiem W-wa - Nasielsk (TKt48 i „ryflaki”) do Legionowa, gdzie była przesiadka na pojedynczy SN61. Nigdy nie widziałem Ganzów na Gdańskim, ale to nie znaczy, że tak się nie zdarzało. Na pozostałe pytania nie znam odpowiedzi.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
A ja właśnie pamiętam SN61 na Gdańskiej, gdyż wielokrotnie w tamtym okresie jeździłem nad Zalew Zegrzyński. Z tego co pamiętam to był wagon spalinowy z wagonami doczepnymi.
Odnośnie jednostek, które obsługiwały tą linię to początkowo były EW51, EW52 i EW53 oraz EN57. Nie pamiętam EW55.
 

oelka49-26

Aktywny użytkownik
Tłuszcz - Legionowo podpadało raczej pod obsługę EZT z Grochowa, a EW55 były na Ochocie. W latach 80. widywałem już tylko EN57 - mgły być z Nasielska lub Tłuszcza.
Jeśli dobrze pamiętam likwidację to zaczęło się od skrócenia kursów pociągów do Legionowa.
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
W latach osiemdziesiątych linie te obsługiwane były jednostkami z Nasielska.
Po chwileczce - poprawka.
MD Nasielsk obsługiwał linię do Zegrza, natomiast linia Legionowo-Tłuszcz była obsługiwana przez MD Tłuszcz.
 
Ostatnio edytowane:
Z tego co jeszcze słyszałem do 1972 roku (do czasu elektryfikacji) na trasie Tłuszcz - Wieliszew - Legionowo - Warszawa Gdańska kursowały wagony motorowe. Jeżeli kursowały SN61 to musiały być pewnie z wagonami, ciekawe czy to były ryflaki?
 

Ludwik Igielski

Znany użytkownik
Do 1972 roku połączenie z W-wy Gdańskiej do Tłuszcza było obsługiwane przez składy złożone z SN61 + jeden
lub dwa wagony typu 101A. W ostatnich miesiącach zdarzały się kursy prowadzone lokomotywą SM42. Z tego co pamiętam była to relacja W-wa Gdańska - Ząbki - Wołomin - Tłuszcz, ale trzeba by to sprawdzić w rozkładach jazdy z tamtych lat! Po 1972 roku wprowadzono EN57 z MD Nasielsk w relacji W-wa Gdańska - Zegrze. W dzień powszedni 1xEN57. W niedziele 3xEN57 w związku ze zwiększoną liczbą pasażerów jadących nad Zalew Zegrzyński. Od grudnia 1976 na trasie W-wa Gdańska - Nasielsk zaczęły pracować jednostki do wysokich peronów, czyli EW51/52, EW 53 i EW55
(jeden lub dwa składy po dwie jednostki, o ile dobrze pamiętam), w związku z tym, że wszystkie EN57 przekierowano do obsługi trójmiejskiej SKM po zmianie napięcia z 800V na 3000V. EN57 pojawiły się ponownie na przełomie lat 70. i 80., choć dalej można było spotkać np. EW53. W lipcu 1983 roku wracałem późnym pociągiem z Nasielska do W-wy Gdańskiej (przyjazd po północy) złożonym właśnie z jednostek EW53. Epizod z udziałem EW55 był bardzo krótki - trwał zaledwie 2-3 lata. Zdjęcia z EW51, EW53 na Gdańskim były już we wcześniejszych wątkach, więc nie będę ich powtarzał. Jeżeli ktoś z Szanownych Kolegów ma jakieś inne dane, to bardzo proszę o skorygowanie tych informacji.
 
Pytanie dla tych którzy pamietają rok 1995: Ile w tym roku na początku na stanie lokomotywowni Warszawa Ochota mogło być EZT EW55 bo to był ostatni rok w którym eksploatowano te zespoły w WWK i dokąd najczęściej kursowały w ostatnim okresie? Ostatnie zespoły zakończyły eksploatację w kwietniu 1995 roku a potem już tylko były EN57...
 

Podobne wątki