• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Niewątpliwie jak na tamte czasy ropożłop ma kolorek experymentalny, intrygujący...
No i te zdobne okucia pod oknami...
A swoją drogą to czy Roco nie powinno wykonywać po 300szt takich wyszukanych malowań ... ?

Poniżej ... Oliwkowy ! Ropożłop IV epoka. Foto inż.Krzysztof Słowikowski ( Kraków )
IMG_4343.JPG
 
Nie jestem pewien czy rok 1994 to czasy współczesne, czy może już archiwalia, ale podrzucam tutaj. ET21-367 na wachlarzu w Zajączkowie, tuż przed przekazaniem do skansenu w Kościerzynie. W roku 2015 lokomotywa odzyskała pierwotne, zielone malowanie.
ET21 po remoncie, tuż przed przekazaniem do skansenu w Kościerzynie 1994.JPG
 
W połowie drogi między Pszczółkami i Kościerzyną leniwie wykonywał swoje zadania węzeł w Skarszewach. Nie mogę porównać własnych zbiorów z kapitalnymi zdjęciami @Kriegslok, ale coś tam jednak wyszperałem z archiwum. SN61-174 (najprawdopodobniej) z pociągiem Pszczółki - Kościerzyna. Skarszewy, 1988-1989.
Kopia Skanowanie10009.JPG
 
Kiedyś próbowałem ustalić miejsce wykonania tego zdjęcia. Fotografia od ok. 1994 r. znajduje się w domowym archiwum, jednak pomimo upływu lat nie potrafię ustalić tego ważnego "szczegółu". Liczę na pomoc Kolegów.
Skanowanie10014.JPG
 
Kiedyś próbowałem ustalić miejsce wykonania tego zdjęcia. Fotografia od ok. 1994 r. znajduje się w domowym archiwum, jednak pomimo upływu lat nie potrafię ustalić tego ważnego "szczegółu". Liczę na pomoc Kolegów. Zobacz załącznik 517165
Foto Sierpień 1992r. P. Klawczynski. Poc Zajączkowo Tczewskie - Kwidzyn. Wjazd na stację Kwidzyn od strony Malborka.
 
te tzw. źródło Ebay, to po prostu są to wszystko zdjęcia z dawnego COBiRTK w Warszawie, w wiekszosci autorstwa Pana Jerzego Szeligi.
Wszystkie te zdjęcia były wielokrotnie publikowane w książkach i czasopismach wydawanych przez WKiŁ w Warszawie.
Wystarczy wziąć do ręki trzecie wydanie "Charakterystyk normalnotorowych pojazdów PKP" i te same zdjęcia oraz cały szereg innych tam odnajdziecie.
Kto nie ma możliwości zajrzeć do w/w książki, to na stronie:
http://jareks.zonk.pl/am/el.htm
Pan Andrzej Massel prezentuje te same zdjęcia.
PS. jakość prezentowana na Ebay bierze się z tąd. że ten oferujący kolekcjoner ze Szwajcarii pozyskał wszystkie odbitki w formacie 24x36 i załącza teraz z nich skany.
 

koland

Aktywny użytkownik
Niestety ja tych zdjęć nie znam tak dobrze jak Wy. Oglądając stwierdziłem że warte są publikacji że względu na bardzo dobra jakość. Jeśli uważacie, że nie powinny znaleźć się w tematach proszę o usunięcie moich wpisów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
To nie chodzi o to, że nie powinny się tu znaleźć, chociaż nie wiem dokładnie, jak wygląda sprawa praw autorskich do tych fotografii. Przede wszystkim warto znać fakty o tych zdjęciach i mieć świadomość, że sprzedający je na eBay jest, delikatnie mówiąc, nie całkiem w porządku. Swoją drogą, ciekawe w jakiej formie on to oferuje? Czy odbitki - wtedy albo robi kopie, albo sprzedaje pojedyncze egzemplarze. Inną możliwością jest sprzedawanie wersji elektronicznej (jako pliki np. jpg czy pdf), ewentualnie tylko wydruki z tych plików.
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Ciekaw jestem gdzie EP03-07 została ustrzelona, ale te EU04 i EU20 stoją za halą lokomotywowni Warszawa Ochota, którą większość raczej kojarzy z eksploatacji EZT EW55 oraz EN57. W tle budynek zapadni torowej, z którego nie korzystają Koleje Mazowieckie, lecz PKP Intercity, ot taka zaszłość historyczna z czasów "jednego PKP", kiedy ten punkt obsługiwał także elektrowozy.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
kiedy ten punkt obsługiwał także elektrowozy...
Wtedy gdy tam stacjonowały elektrowozy ta lokomotywownia nazywała się Warszawa Zachodnia. A stacjonowały tam elektrowozy serii E04 (późniejsza seria EU04) i E05 (późniejsza seria EU20).
Już pod nazwą Warszawa Ochota stacjonowały tam jednostki EW54, które później przekazano do Sochaczewa.
 

Podobne wątki