• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.953 6 0
#63
Kolego Szwed1978 - znakomite materiały !!! - proponuję Tobie pójść za ciosem i spróbowac wytropić jaki to statek przytransportował ze Szwecji EP03
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#65
proponuję Tobie pójść za ciosem i spróbowac wytropić jaki to statek przytransportował ze Szwecji EP03
Jak za ciosem .... to za ciosem. A ja proponuje wyszperać jeszcze .... na jakich statkach przypłynęły:
- EW54,
- Podstacja przewoźna ASEA,
- aparatura elektryczna do EP02 i EW53.
I to by było na tyle ...... (y)
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.478 56 5
#72
Ryfle ogólnie wzmacniały konstrukcję nadwozia ,w SP45 zastosowano je np.po zmianie nadwozia na samonośne . Była to taka nasza specjalność ,choćby w wagonach osobowych np 43A i późniejszych odmianach .W innych krajach stosowana głównie w taborze towarowym.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#73
Ryfle jako sposób na wzmocnienie cienkich blach to pomysł stary jak inżynieria i stosowany na całym świecie, nie tylko w kolejnictwie. Nie wiązalbym jego stosowania w naszym taborze tak bezpośrednio z importowanymi ze Szwecji zespołami, chociaż jakiś wpływ mogło to mieć.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.953 6 0
#74
Panowie nie "chodzi" o to kto i kiedy WYMYŚLIŁ ryfle w inżynierii na świecie - TYLKO kiedy i na czym pojawiło się to wzmocnienie na naszym taborze lub produkowanym dla nas i w takim razie wygląda na to ,że na taborze PKP po raz pierwszy pojawiły się w EW54 teraz tylko przydałoby się dociec , czy było to zalecenie naszych inżynierów czy Szwedzi to zastosowali i od tamtej transakcji (EW54)zagościły u nas na dobre - więc jak to było z tymi ryflami na PKP?
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.275 58 3
#75
Hoart napisał(a): ↑
Kolego Szwed1978 - znakomite materiały !!! - proponuję Tobie pójść za ciosem i spróbowac wytropić jaki to statek przytransportował ze Szwecji EP03
Postaram się ale nic nie obiecuje

Na 99 % EP03 i EW54 do Polski trafiły w ten sposób dużo prostszy rozładunek a promy w latach 50 - 60 smigały regularnie
http://www.repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/4326
http://www.repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/5732
Po uruchomieniu połaczeń promowych nikt nie bedzie sie bawił wyładunkiem lokomotyw dżwigiem a co za tym idzie nie jest to taka sensacja i takie spektakularne
 
Ostatnio edytowane:

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.603 25 0
#79
Dawno temu przęsło zwodzone na tym moście miało zasilanie. Z tego co pamiętam liczne awarie zastosowanego rozwiązania spowodowały, że przestano je naprawiać. W efekcie, każdy przejeżdżający pociągi (m.in. wszystkie EN57 zmierzające do i z Gryfina, Zielonej Góry itd.) musi się na tyle rozpędzić, żeby przejechać ten odcinek z opuszczonymi pantografami.

Ten filmik jest świetny z tego względu, na fakt iż rzadko się spotyka na tym moście pociągi towarowe.(y)

Most znajduje się między stacjami Szczecin Podjuchy, a Szczecinem Port Centralny. Pociągi towarowe jadące "nadodrzanką" najczęściej jadą dłuższą trasą Szczecin Podjuchy - Szczecin Zdroje - Szczecin Dąbie (oblot składu - zmiana kierunku jazdy) - znowu Szczecin Zdroje - Szczecin Port Centralny.
 

Podobne wątki