• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.026 23 2
Z dedykacją dla @Zvolack ;)
Koniec śmiechów chichów.
Normalnotorowa Wls.

Dzięki Muzeum Miasta Tychy.

Lokomotywka w latach 1950/60 używana była do przetaczania wagonów w bazie transportowej oraz zakładzie prefabrykacji nowo powstającego miasta Tychy.
Przepiękna. :love:

Gdyby ktoś chciał, to jest zeskanowanych 4500 zdjęć z budowy miasta. Klimatów nie brakuje. ;)
http://muzeum.tychy.pl/wirtualne/zygmunt-kubski/

MMTy_F_1363_4 1957.jpg


MMTy_F_2328_3-005.jpg


MMTy_F_2328_4-006.jpg


MMTy_F_2328_6-008.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
Super - przejrzałem kilka stron (Sunia przypomina o sobie) ale po tych kilku z całą pewnością mogę stwierdzić, że "fachowców z MK" czy jak to się teraz zwie, należy wysłać na naukę do tyskiego muzeum.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.055 25 2
Wąskotorówka manewruje pomiędzy normalnym torem... ciekawy pomysł
ten normalnotorowy wagon stoi przecież na wózkach transporterowych. Przypuszczam, że jest to akurat tor zapadniowy, gdzie wagon n-torowy stawał na swoich kołach. Zwróćcie uwagę, że ten manewrowy pokazuje ręką znak maszyniście wąskotorówki - chyba jak daleko jeszcze trzeba popchnąć te wózki by wagon stanął na swoich kołach i można było opuścić mocowania osi wagonu dla uwolnienia wózków. Sama lokomotywka wąskotorowa, to benzolowa produkcji Deutz. Takie produkowane były dla HF na I WŚ na 600mm. Mi jednak wydaje się, że ona stoi na torze 750mm, ale to tylko takie przypuszczenie.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
że ona stoi na torze 750mm, ale to tylko takie przypuszczenie.
Przeliczyłem sobie i wychodzi mi, że wąski tor to co najprawdopodobniej 900 mm a nawet 1000 mm. Na poniższym zdjęciu widać standartowe płyty 50 x 50. Na tej samej wysokości zdjęcia tor ma szerokość dwóch płyt. Zdjęcie pochodzi z tego samego zakładu.

Żarów.jpg


Jeszcze zestawiłem sobie tor w Gryficach i tor w Żarowie i wychodzi mi 1000 mm.

Gryfice-Żarów.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
Uznałem, że lepiej w tym miejscu udzielić odpowiedzi Koledze Hoartowi.
Podczas przeglądania zdjęć przypomniałem sobie, że jeden człon Wittfelda widywałem we Wrocławiu w trzech miejscach:
1. - na torach dawnej Ekspedycji Towarowej,
2. - w pobliżu WGW,
3. - za halą, w której były wykonywane przeglądy EZT.
I tymi cyferkami oznaczyłem te miejsca na planie.


Wrocław-Wittfeld-lokalizacja.jpg



A teraz już sam Wittfeld, sfotografowany we wrześniu 1991 r. lokalizacja Nr - 1 i w dniu 25 listopada 1995 r - lokalizacja Nr - 2.
I już wiem dlaczego Hoarcie kojarzyłeś ten wagon z nadbudówką - faktycznie posiadał nadbudową nad cześcią, w której były akumulatory.


Wittfeld.jpg


Pozdrawiam. J.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.967 6 0
- Kolego Jarząbku dzieki za te zdjecia - niezła wedrówka w czasie ,- ufff ,- a wie,c tak dokładnie to cudo wygladało- pierwsze Twoje zdjecie to 26 lat temu ..
-zatem pozdrowienia z W
 

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
266 1 1
O ile pamiętam, to wagon ten ostatecznie skończył w okolicach kotłowni przy Paczkowskiej około 1999/2000 roku.
 

Podobne wątki